Entrapter Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg kjøpte for ca 1 uke siden 3Com ADSL Wireless 11g Firewall Router ADSL modem, 802.11g 54 Mbps, WPA fra komplett.no Jeg har nylig kjøpt med 25mbit, fra NGT (echo 2+) men har intilvidere bare 8mbit pga der jeg bor må sentralen gjøres ADSL 2 kompatibel osv. Når NGT sendt meg tingene til mine fikk jeg et ADSL modem\router av typen SpeedTuch og noen papirer. Jeg fikk et kundenr og aktiverings nummer, og et brukernavn og passord for epost-tjenester osv. Jeg aktiverte routeren slik det stod og fikk linja til å være oppe å gå. Nå har jeg prøvd å konfigurer boksen jeg kjøpte på komplett, men var usikker på hva slags instillinger NGT kjører, så jeg ringte kundeservice til NGT men de nektet meg å gi meg de opplysningene jeg behøvde dersom jeg ikke benyttet meg av produktet jeg hadde fått fra dem. Lurer derfor på om noen vet hva NGT kjører på echo abonnementet ? PPPoE eller PPPoA VCI\VPI? En som la inn kommentar på komplett skrev følgende: Funker med NextGenTel også, 2005-03-19 Anmelder: ********** Fungerer fint med Delta (fast IP) hos NextGenTel. Velg PPPoA, brukernavnet som begynner med "P", VPI/VCI=1/32 og encapsulation VC MUX Disse instillingene fungerte ikke hos meg, antar det er forskjell på fast ip og dynamisk og sikkert forskjeller på Delta og Echo. Når det gjelder bukernavn og passord så har jeg heller ikke motatt noe brukernavn eller passord som begynner på P.. Begynner å bli passe frustrert over å ikke få til dette. Mats W. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Begynner å bli passe frustrert over å ikke få til dette. Kikk her: http://draytek.no/ruteroppsett/vigor2500_internet.htm Men du må ha rett pålogging, kan du komme inn på NGT sitt modem og kikke der? Lenke til kommentar
Entrapter Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Takker for linken. Får se litt mer på det.. det som er problemet er at nexgentel har forhåndskonfigurert routeren, så jeg har ikke lagt inn noe bruker navn eller passord i routeren. Aktiverte routeren på hjemme siden. Men kan prøve å legge inn aktiverings bruksernavnet (nummeret) og passordet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå