SunChaser Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Har kjørt Windows XP x64 Professional final i 1 mnd nå, har INGEN problemer med programmer eg ikke får kjørt, eller ytelse på spill. Fungerer smertefritt om man får tak i 64 bits drivere til hardware. Har ikke problemer med 32bit programvare heller... Så ikke vær redd for å prøve det! Eg har bare win64 på min data. Lenke til kommentar
SunChaser Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 jeg kjører både xp 32bits og xp 64bits, men nå har jeg ikke bootet opp 32bits xp en eneste gang siden jeg innstallere 64bits.. spiller ikke spill på pc'n da så det er vel der den grunnen ligger. Eneste "problemet" for meg er at jeg ikke får sånn høyreklikk meny på winrar. men ved hjelp av en liten patch jeg fant på planetamd64 så får jeg extract here menyen da, og det er jo den jeg bruker oftest. uansett, regner med det blir fikset når neste versjon av winrar blir sluppet. samme med nye Symantec Antivirus 10, for Windows 64. Grunnen til det er vel at winrar og SAV er 32 bit og ikke 64, så det blir ikke lagt til... Vet ikke noen annen grunn.. Lenke til kommentar
G Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Noe nyttig informasjon for leserne av denne tråden Microsoft sin produktside for Windows XP Pro x64 Edition: http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/default.mspx Microsoft har også opprettet en egen side for brukere av Windows XP Pro x64 Edition: http://www.microsoft.com/windowsxp/expertz...nities/x64.mspx Oversikt over finesser i Windows XP Pro x64 Edition finnes her: http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/e...s/overview.mspx Se også denne utmerkede artikkelen om Windows XP Pro x64 Edition: http://www.microsoft.com/windowsxp/using/6...ploringx64.mspx Topp 5 grunner til å oppgradere til Windows XP Pro x64 Edition: http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/e...ation/top5.mspx Prøveversjon av Windows XP Pro x64 Edition finnes fortsatt her: http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/e...tion/trial.mspx Gratis oppgradering av vanlig Windows XP til Windows XP Pro x64 Edition (gyldig frem til 31. juli 2005): http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/u...de/default.mspx Og dette tilbudet gjelder også for brukere som har kjøpt Windows XP for flere måneder (år) siden, eller? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Og dette tilbudet gjelder også for brukere som har kjøpt Windows XP for flere måneder (år) siden, eller? For brukere som har kjøpt XP Pro, ja! Og det gjelder også alle dere som har kjøpt "studentlisens" av Windows XP (Pro) til kr 599,- !!! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Og dette tilbudet gjelder også for brukere som har kjøpt Windows XP for flere måneder (år) siden, eller? For brukere som har kjøpt XP Pro, ja! Og det gjelder også alle dere som har kjøpt "studentlisens" av Windows XP (Pro) til kr 599,- !!! Legg merke til denne linjen i teksten som beskriver hvordan man kan "oppgradere" gratis ... to exchange it for Windows XP Professional x64 Edition". Skulle ikke forundre meg om dette i Microsofts verden betyr at du faktisk vil miste lisensen for din forrige versjon av windows slik at du ikke kan ha begge versjonene lenger. Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Skulle ikke forundre meg om dette i Microsofts verden betyr at du faktisk vil miste lisensen for din forrige versjon av windows slik at du ikke kan ha begge versjonene lenger. Stemmer nok det ja, du har kjøpt en lisens, dermed kan du bare bruke en utgave av windows, så du må gjøre et valg Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) Aldri i verden om jeg vet hvor min Certificate of Authenticity (COA) er! Vet jeg har revet den av når jeg byttet kabinett... Hmm. Jaja, jeg må vel begynne å spare da... Er det noen som vet om det er masse "bugs" med XP64? Vil ikke risikere noe før jeg bytter... Endret 26. april 2005 av danno_O Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Har kjørt 64bit versjonen en stund nå (final) og har så langt ikke støtt på mange problemer. 32bit Virtual CD Drives (Alcohol, Daemontools etc.) funker dårlig, men alternativer er allerede begynt å komme. Har ingenting i veien for å anbefale x64-Windows, men den helt store forskjellen er det vel ikke så langt, grunnet mkangel på x64 software. - Judaz - Fant du, eller noe andre for den saks skyld et annet program en daemon tools å bruke? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 2x ytelse er vel også utopia... Feil og feil. Alt som skal til er vanligvis rekompilering, og 2x ytelse er ikke bare utopia men umulig. Mest sannsynlig blir vel ting generelt litt tregere. "Utopia" og "umulig" betyr stort sett akkurat det samme.. Utopia er uoppnåelig, noe som ikke kan være. Men hvorfor skal ting gå tregere? Lenke til kommentar
TurtleMan Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hvis jeg innstallerer Windows 64-bit OS nå, vil alle programmer kjøre fint da? Tenker på Far Cry og nfsug 2? støtter 64-bit OS 32-bit programmer også?? Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 ta og les litt i denne tråden du så finner du nok svar på det meste. ta også en titt på denne linken: http://www.3dvelocity.com/articles/win64co...n64softlist.htm men kort sagt, ja de allerfleste programmer kjører fint. 32bit programmer funker. derimot funker ikke 32bit drivere, så du må laste ned egnedrivere til skjermkort, sata og evt andre ting du måtte ha. jeg trengte bare disse to. drivere og slikt finner du på www.planetamd64.com Lenke til kommentar
TurtleMan Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Så på den listen, men da er spm, vil Norton Internet Security funke??? Veldig viktig, for det er det jeg bruker på alle mine maskiner. Og jeg er kommet så godt inn i det.. Noen som vet om det går med 64-bits XP? Lenke til kommentar
TurtleMan Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hvor kan jeg laste ned XP 64-bit egentlig? Står på artikkelen at det kom i løpet av dagen.. Hvor er den? *usikker* Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hvor kan jeg laste ned XP 64-bit egentlig? Står på artikkelen at det kom i løpet av dagen.. Hvor er den? *usikker* Fra en post litt lengre opp i denne tråden: Prøveversjon av Windows XP Pro x64 Edition finnes fortsatt her:http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/e...tion/trial.mspx Lenke til kommentar
SunChaser Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Har kjørt 64bit versjonen en stund nå (final) og har så langt ikke støtt på mange problemer. 32bit Virtual CD Drives (Alcohol, Daemontools etc.) funker dårlig, men alternativer er allerede begynt å komme. Har ingenting i veien for å anbefale x64-Windows, men den helt store forskjellen er det vel ikke så langt, grunnet mkangel på x64 software. - Judaz - Fant du, eller noe andre for den saks skyld et annet program en daemon tools å bruke? Ja, eg bruker filedisk, er ikke så bra som daemon tools, men fungerer på 90% av mine bilder. Uansett så er daemon tools 64 snart ute, er en stund siden dem spurte etter beta testere. Her har du firefox 64 bit, funker også fint! Ser du etter en firewall som norton internet security så har du Tiny personal firewall 64 bit, som er gratis og en glimrende brannmur for windows, og trenger du virus killer har du vertfall et par bra valg. Symantec antivirus 10, som inneholder installasjon for win64, og du har AVAST som er 64 bit. Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Så på den listen, men da er spm, vil Norton Internet Security funke???Veldig viktig, for det er det jeg bruker på alle mine maskiner. Og jeg er kommet så godt inn i det.. Noen som vet om det går med 64-bits XP? tror faktisk ikke det du, men ta det ikke så tungt. dette er den ypperlige muligheten din og oppgradere til et ordentlig virusprogram/firewall! norton er nok ikke så bra som du tror, de flyter bare på rykte fra gamle dager når de var kongen på haugen. norton er veldig ressurskrevende og kommer sjelden bra ut på tester av antivirusprogrammer. Avast antivirus funker på win64, det er helt gratis å veldig enkelt og bra. Lenke til kommentar
SunChaser Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Så på den listen, men da er spm, vil Norton Internet Security funke???Veldig viktig, for det er det jeg bruker på alle mine maskiner. Og jeg er kommet så godt inn i det.. Noen som vet om det går med 64-bits XP? tror faktisk ikke det du, men ta det ikke så tungt. dette er den ypperlige muligheten din og oppgradere til et ordentlig virusprogram/firewall! norton er nok ikke så bra som du tror, de flyter bare på rykte fra gamle dager når de var kongen på haugen. norton er veldig ressurskrevende og kommer sjelden bra ut på tester av antivirusprogrammer. Avast antivirus funker på win64, det er helt gratis å veldig enkelt og bra. Brukt avast eg også, greit virus program, men når SAV 10 kom ut nølte eg ikke med å bytte. SAV er det beste virus programmet der ute synest eg, ingen fancy resurs krevende GUI, og SAV drar ikke så mye resurser generelt. Lenke til kommentar
TurtleMan Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hva betyr SAV og GUI? Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 SAV er vel Symantec antivirus og GUI står vel for Graphical User Interface, altså noe slikt som grafisk brukergrensesnitt på norsk. det utseendemessige designet på programmet rett og slett. Lenke til kommentar
skille Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Kan noen si meg versions nr og build nr på den final releasen? -Trond Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå