JimRamse Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Har brukt denne ett par dager nå, å har ikke noe problemer. Eneste som er litt piss, er at det er få antivirus programmer som har støtte enda. Og selvsagt, DaemonTool har ikke kommet med 64bits støtte enda (skal hvis være rett rundt hjørne) Har ikke hatt noen kompabilitetsproblemer enda, å alt går like bra som før. Har spilt Doom3 ROE å også litt andre spill, å disse har fungert 100%. Har også kjørt alle 3DMark'ene, å ytelsen her er helt på linje med vanlig 32bits XP. Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Har brukt denne ett par dager nå, å har ikke noe problemer. Eneste som er litt piss, er at det er få antivirus programmer som har støtte enda. Og selvsagt, DaemonTool har ikke kommet med 64bits støtte enda (skal hvis være rett rundt hjørne) Har ikke hatt noen kompabilitetsproblemer enda, å alt går like bra som før. Har spilt Doom3 ROE å også litt andre spill, å disse har fungert 100%. Har også kjørt alle 3DMark'ene, å ytelsen her er helt på linje med vanlig 32bits XP. hum, ytelsen er en smule bedre for meg med 64bit operativsystem. Fikk over 2000 mer i score på cpu. også en del bedre i 3Dmarks osv. Men jeg har ikke a64 cpu. Jeg kjører intel. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Vel, tar vel litt tid før markedet tar steget fra 32-bit til 64. Alle applikasjoner må jo skrives på nytt. 2x ytelse er vel også utopia... Håper de skriver de om til dual/quad -core med det samme da Det har ingenting med 64-bit å gjøre. XP støtter flere prosessorer/kjerner allerede. Var de andre applikasjonene jeg siktet til da Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Har brukt denne ett par dager nå, å har ikke noe problemer. Eneste som er litt piss, er at det er få antivirus programmer som har støtte enda. Og selvsagt, DaemonTool har ikke kommet med 64bits støtte enda (skal hvis være rett rundt hjørne) Har ikke hatt noen kompabilitetsproblemer enda, å alt går like bra som før. Har spilt Doom3 ROE å også litt andre spill, å disse har fungert 100%. Har også kjørt alle 3DMark'ene, å ytelsen her er helt på linje med vanlig 32bits XP. Hvordan er det med drivere og slikt? Bare å kjøre inn de 32bits driverne som vanlig? Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Funker med 32bits drivere ja, men har du 64bits så ikke tvil på og legge inn har vel ikke kommet ut så mange enda. Har kommet nvidia driver, eneste jeg vet om. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) På mandag vil Microsoft lansere sine x64-operativsystem, både klient og server, uttalte Erica Fields, talskvinne for Intel. Windows-operativsystemer har støttet både Intels Hyper-Threading-teknologi, NX-bit, og nå, Intels 64-bit og dobbelkjerneprosessorer skrev hun i en e-post. Men AMDs 64-bit prosessorer er selvsagt også støttet. Akkurat som om det var intels 64-bit teknologi den nye windowsen støtter . 64bit teknologien er det nok AMD som har utviklet og står for. Jeg ville heller skrevet at "den nye windowsen støtter intels nye prosessorer med AMD's 64bit teknologi." Evt. bare latt være å skrive hvem sin 64bit teknologi som brukes. Forøvrig blir det spennende å lese tester på hvor bra eller dårlig den nye windowsen er. Da tenker jeg både på kompatibilitet, driverstøtte, stabilitet og til slutt også ytelse. Edit: Det blir også spennende å se hvilket ras dette utløser av 64bit drivere og 64bit programvare. PS. Er det noen som vet om man kan ha dualboot med 32bit og 64bit windows? Er det i så fall like enkelt som å ha WinXP og Win2000 i dualboot? Endret 25. april 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Hvordan er det med drivere og slikt? Bare å kjøre inn de 32bits driverne som vanlig? Det er vel egentlig en stund siden dette ble lagt ut på MSDN, tror det var rundt 1. april.. Det meste av hardware jeg har testet funker, men Pinnacle PCTV Rave kortet mitt vil ikke installeres fordi det bare har 32-bit drivere. Uansett så kommer jeg nok til å holde meg på 32-bit utgaven en god stund til, har ikke sett noen stor grunn til å bytte ennå. Endret 25. april 2005 av Wraith Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 går det ann å kjøre ein uytelse test på 32 bit i forhold til 64? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Funker med 32bits drivere ja, men har du 64bits så ikke tvil på og legge inn har vel ikke kommet ut så mange enda. Har kommet nvidia driver, eneste jeg vet om. Er ikke bare å kjøre 32Bits drivere nei. Hverken skjermkort, hovedkort, lydkkort, printer,wireless, webcam funket for meg. Måtte pent lete etter 64Bits drivere for å få det til å funke. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Selv hatt Final av Win. 64 en stund nå, får vel sjekke ut når jeg kommer hjem fra skolen . Lenke til kommentar
Robinkle Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hehe, ting bilr ganske sikkert tregare fordi 'alle' interne register og tabellar i windows og 64 bits programkode har fleire bitar som fører til større overhead for systemet og meir intern trafikk på chipsettet i forhold til 32 bits kode. Enkelt sett vil det seie at antal instruksjonar utført pr mengde med kompilert kode blir redusert. 32 bits windows vil antakeligvis være eit betre valg en 64 bits med mindre du sit med spesielle behov som f.eks at 4 GB ram ikkje er nok. Det kan imidlertid være andre optimaliseringar eller ny funksjonalitet i 64 bits windows som gjer at det går raskare. Når jeg startet beta versjonen, så gikk alt meget mye fortere. oppstarten, åpne programmer. og jeg brukte ikke særlig mer minne. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Når kommer den på norsk? De pleier vel å bruke et par måneder på oversettelsen, gjør de ikke? Ja M$ bruker lang tid på oversettelsen. Har de få ansatte til å gjøre dette, eller er det effektivitéten? (Det er vel mange språk som det skal oversettes til, men likevel...) Å oversette noe tar sykt lang tid. Bare et lite program kan ta flere uker. Kan tenke meg de har sittet og sprengoversettet en god stund nå. Ting skal passe inn på norsk, knapper må få ny størrelse eller kanskje flyttes litt på, tekstfelter må kanskje bli litt større for å få plass til norsk tekst, osv. Kan mer enn trygt kalles et sant slit. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Dette var greit å høre. Lurer på hvor lang tid det tar før det kommer ut en "gratis" versjon (les: pirat-versjon) Lenke til kommentar
xoop Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 PS. Er det noen som vet om man kan ha dualboot med 32bit og 64bit windows? Er det i så fall like enkelt som å ha WinXP og Win2000 i dualboot? Jeg kan ikke forstå noe annet, du kan jo dualboote så mange WinXP 32 installasjoner du vil i dag, så jeg kan ikke fatte hvorfor de evt. skulle fjerne dette i 64 bit versjonen. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Dette var greit å høre.Lurer på hvor lang tid det tar før det kommer ut en "gratis" versjon (les: pirat-versjon) Uten å være for sikker, så har vel piratvare som regel kommet ut før retail, i de fleste tilfeller.... Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Lastet ned fra MSDN nå, skal teste litt i kveld om jeg gidder/har tid Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Edit: Glem det. Endret 25. april 2005 av el-asso Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Blir interressant å sjå korleis kompitabilitet og støtte for 64-bit frå drivarar og programmer blir. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Ser ikke helt hensikten med Win 64, jeg har AMD 64 prossessor og det er vel det eneste som det OS'et kan dra nytte av. Skjermkortet mitt er på 32bit som resten av verdens skjermkort. Så skal ryktene ha det til at Far Cry skal komme i 64bit, men hva hjelper det da egentlig, når skjermkortet takler bare halvparten.... Noen som sa lagg... For å få dratt nytte av Win64 som må vel makina være helt kompatibel med Win64, og ikke bare en komponent av mange... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Så Windows XP 64 vil være tilgjengelig for salg rimelig fort på webshopper? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå