Gå til innhold

Ny 19" LCD skjerm til spilling og kontorbruk

stian-hg

Anbefalte innlegg

Jeg trenger råd og hjelp til å finne den rette skjermen for meg. Jeg har satt meg følgende krav:

- Skal være 19" LCD skjerm

- Må være meget godt egnet til spilling, inkludert raske FPS spill

- Må være meget godt egnet til kontorbruk (regner med de fleste er det, men...)

- Må være egnet til bruk sammen med en KVM switch med VGA inngang

- Bør være svart, men dette er ikke så veldig viktig

Pris er for så vidt ingen hinding for å få tak i en skikkelig god skjerm, men vil helst begrense meg til 5000 kr. kanskje mindre hvis det finnes gode alternativer under.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til 5000 kr. så kjøper du Dell sin 20" som er på tilbud.

Det er vel en VGA-inngang på den..

Men altså.. Det er ganske trist å bruke VGA når skjermen faktisk har mulighet for DVI, men,men..

Kanskje like greit å gå ned på 3000 kr. og velge Samsung 913N istedet?

Men 1600x1200 oppløsning på 20" er noe eget..

Lenke til kommentar

16 ms er jo ikke ille det, men husk at teknologien bak har mer å si enn opgitt responstid. Det har jo vært skjermer med 25 ms som har hatt mindre etterslep enn skjermer med 16 ms.

Men nå vet jeg ikke mye om hvordan disse er da.

19" er vel dårligere enn 20" til spill også er det ikke? Synes jeg har fått med meg at 19" er liksom en sjanger for seg selv, skal man spille så er det 17" eller 20" som er tingen.

Med det sakt, kommer det sikkert noen som vet bedere enn meg og retter mine feil. Så ta mer hensyn til de ;)

Lenke til kommentar

19" har blitt mye bedre det siste året.. En BenQ FP957s er etter min mening like god som NEC 1770NX..

Personlig så syns jeg 1280x1024 blir litt for stort på 19". Det passer mye bedre på 17". Men det kommer jo egentlig ann på hvor langt fra skjermen man sitter, og hva man selv føler for..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...