hdanielsen64 Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Hei er 17 år og har dermed ikke mulighet til å få bankkort med full Visa-funksjonalitet.. (kun Visa Electron) skulle gjerne hatt dette for å handle på internett, lurte derfor på om det fantes noen smarte løsninger på dette? Evnt. en virtuell konto eller noe slikt som kunne fylles opp med penger og brukes som et vanlig Visa-kort? Håper noen har noen forslag! p.s. mulig dette er litt off topic, men det er jo relevant i forhold til å handle i webshops da Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Paypal er jo en mulighet, be mor om og bli med og skaffe deg visa. Oppkrav kan du jo bruke, spørre webshoppen om du kan overføre penger direkte eller noe lingnende. Masse muligheter Endret 24. april 2005 av Howard_ Lenke til kommentar
hdanielsen64 Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Paypal er jo en mulighet, be mor om og bli med og skaffe deg visa. Oppkrav kan du jo bruke, spørre webshoppen om du kan overføre penger direkte eller noe lingnende. Masse muligheter Hvordan fungerer paypal? Kreves det da noe ekstra av butikken, eller kan jeg betale med paypal så lenge butikken støtter Visa-betaling? Oppkrav er ikke aktuelt, da jeg vil bestille en del dvd-filmer fra utlandet osv. Og i hvilke banker kan man evnt. få Visa når man er under 18? Takk for svar! Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Paypal er jo en mulighet, be mor om og bli med og skaffe deg visa. Oppkrav kan du jo bruke, spørre webshoppen om du kan overføre penger direkte eller noe lingnende. Masse muligheter Hvordan fungerer paypal? Kreves det da noe ekstra av butikken, eller kan jeg betale med paypal så lenge butikken støtter Visa-betaling? Oppkrav er ikke aktuelt, da jeg vil bestille en del dvd-filmer fra utlandet osv. Og i hvilke banker kan man evnt. få Visa når man er under 18? Takk for svar! Paypal støttes av mange utenlandske butikker, hovedakelig fra usa. Der får du en konto som du kan overføre penger til. www.paypal.com Når jeg var 17 (6 år siden) måtte bare min far bli med og skriv under noen papirer, så fikk jeg VISA, dette var i forbindelse med en lengere interrail tur. Les litt rundt på visa.no Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) paypal frarådes på det sterkeste å bruke. Det fungerer helt greit til du skulle få trøbbel..og da er det helvete. Skal se om jeg finner en tråd som tar for seg dette..var her for en stund siden. EDIT: Fant den! http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=310400 Endret 24. april 2005 av Alastor Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Bien Sparebank gir vel til ungdom over 16, så lenge foreldra dine sier seg enige og står ansvarlig for ditt forbruk Lenke til kommentar
pertm Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Tenker du å hamdle i Norge så er oppkrav en grei metode, eventuelt er det noen butikker som sender med giro, men det er vanligvis ikke databutikker. Handler du i utlandet kan du bruke paypal, men det er ikke så mange butikker som bruker det. For bruk av paypal kreves bare en epostadresse, men hvis ikke de har ordnet seg en paypal konto vil de neppe la deg bruke det. Hvis butikken du skal handle fra ikke har det kan du vel prøve å få noen du kjenner til å bruke sitt Visa til å betale det du vil ha og betale dem. Lenke til kommentar
hdanielsen64 Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Takker for alle svar! Skal prøve å finne en bank som kan skaffe meg et skikkelig Visa kort, dette virker som den beste løsningen... Evnt. får jeg bare vente et år til jeg blir 18! Takk igjen! Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Du kan få VISA i Nordea i alle fall, det har jeg og jeg er 15. Bare få faren din til å lage en til konto og la deg disponere kontoen (altså du får et kort til den kontoen) og du får et Personkort med ekte VISA Lykke til - Fredrik Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Tror postoppkrav går mot en sikker død nå som VISA og MC har tatt inntog i norske webbutikker. Syns dette er helt greit da VISA og MC er mye sikkrer enn postoppkrav. Lenke til kommentar
pian Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Payex kan du kjøpe som "kontantkort" i kiosker o.l. eller fylle på på nettet. Det er dessuten en norsk tjeneste så du slipper å bekymre deg så mye som ved bruk av f eks paypal. www.payex.no Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 de fleste banker gir ut VISA hvis du har med mor og/eller far Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå