Mellet Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Har tenkt å kjøpe meg en ny mp3 spiller som jeg både kan høre musikk på, se bildene fra mitt digital kamera og se film. Så da kom jeg fram til at dette så og hørtes fint ut: Archos AV420 Så skal jeg selvsagt ha litt ekstrautstyr: Archos Bil-lader Archos FM Fjernkontroll Archos oppladbart batteri for AV420/440 Koss Porta Pro Men så lurte jeg på om det funker fint å laste ned .avi filmer og legge dem inn Endret 24. april 2005 av Mellet Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Så lenge filene er i DivX4, DivX5 eller Xvid-format (og lyden er i MP3-format, ikke AC3 f.eks.) vil de fungere på AV420. Du kan bruke GSpot til å se hva slags format filene dine er i. Og jeg vil absolutt anbefale å oppdatere firmware til nyeste versjon. EDIT: Glemte en liten ting. Hvis du har filer i f.eks. DivX 3.11-format, anbefaler jeg PocketDivXencoder. Endret 24. april 2005 av moskus Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Så lenge filene er i DivX4, DivX5 eller Xvid-format (og lyden er i MP3-format, ikke AC3 f.eks.) vil de fungere på AV420. Du kan bruke GSpot til å se hva slags format filene dine er i. Og jeg vil absolutt anbefale å oppdatere firmware til nyeste versjon. EDIT: Glemte en liten ting. Hvis du har filer i f.eks. DivX 3.11-format, anbefaler jeg PocketDivXencoder. Hva om filmene ikke er i de formatene ? Vet du om noe program som kan gjøre filmene om til Divx format ? Eller kan man gjøre dette med GSpot ? Endret 24. april 2005 av Mellet Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Hva om filmene ikke er i de formatene? Da bruker man PocketDivXencoder. (evt. andre programmer som VirtualDub, Dr.DivX, etc, etc). Endret 25. april 2005 av moskus Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Men da tenker jeg jeg bestiller den nå Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Noen som har testet opptaksmulighetene på denne? Kan den ta opp fra TV og lagre det på egen disk? I så fall, hvilket format lagrer den i? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Noen som har testet opptaksmulighetene på denne? Kan den ta opp fra TV og lagre det på egen disk? I så fall, hvilket format lagrer den i? Den tar opp video i DivX 5-format. Lyden blir i WAV-format (kunne godt komprimert til MP3 direkte). Derfor komprimerer jeg den etterpå... Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Får man lyd og bilde i to filer? Lagres det på disken på archos'en? Hvilke verktøy bruker man for komprimering av lyd? (lame?) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Får man lyd og bilde i to filer?Lagres det på disken på archos'en? Hvilke verktøy bruker man for komprimering av lyd? (lame?) Nei, lyd og bilde i en fil. Ja, selvfølgelig lagres filen på enheten. PocketDivXencoder Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Har fått min Archos nå Er svært fornøyd.. Jeg bruker Dr. DivX for å encode filmene mine Men da må man klikke på Modify Settings å velge: Audio Bitrate: 128kbps og CBR istedet får VBR Hvis man ikke gjør dette vil det bli delay på lyden til filmen Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Har fått min Archos nå Er svært fornøyd.. Velkommen i gjengen :-) Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Har fått min Archos nå Er svært fornøyd.. Jeg bruker Dr. DivX for å encode filmene mine Men da må man klikke på Modify Settings å velge: Audio Bitrate: 128kbps og CBR istedet får VBR Hvis man ikke gjør dette vil det bli delay på lyden til filmen bruker du dette programmet på selve archos'en ? Hvordan er det med tilkoblinger, er det dockingstasjon, eller bare usb kabel? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Archos AV420 kjører ikke programmer, så "nei". Her finner du all informasjonen du trenger: www.archos.com Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Har fått min Archos nå Er svært fornøyd.. Jeg bruker Dr. DivX for å encode filmene mine Men da må man klikke på Modify Settings å velge: Audio Bitrate: 128kbps og CBR istedet får VBR Hvis man ikke gjør dette vil det bli delay på lyden til filmen bruker du dette programmet på selve archos'en ? Hvordan er det med tilkoblinger, er det dockingstasjon, eller bare usb kabel? Hehe, nei har programmet på pc'en .. Bruker bare USB kabel får å overføre filmer m.m.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå