Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Project%20Server%20Cub3.jpg

Da har jeg startet på et nytt lite prosjekt som jeg skal drive med fram til sommerferien! Prosjektet går ut på at jeg bygger et trekabinett av plater på 35cm x 35cm. Prosjektet skal hete "Project Server Cub3" og det er påbegynt. Jeg har allerede vært på den lokale "dynga" aka. "skrot leverings plassen" og leita etter materialer. Der fant jeg et par veldig fine treplater. Jeg og en kamerat skulle egentlig bare prøve og fine gammel hw som folk har kastet. Men nok om det! Platene var på 115cm x 40 cm sånn ca så du kan tenke deg at og frakte disse 7 km på sykkel ikke var det letteste :p

En annen tanke med prosjektet var og lage et lite men ultraportabelt kabinett av tre, uten hjelp av voksne eller lignende ( les: fysisk hjelp ikke spørre etter ting :p )

Dere lurer sikkert på hvordan dette skal bli ultraportabelt? Det er lett og flytte pga at jeg fikk et serverkabinett understell med fire småhjul på, Hjulene har jeg plukket av mens understellet la jeg unna.

Jeg har også tenkt til og spørre etter sponsing av vifter fra Vendur.no og katoder\stesj fra 3Dfxcool.no.

Av hw og lignende ting som skal bli server har jeg bare en hdd på 60gb og et

G-Force 2 MX400 64Mb, pluss noe SDRam. Jeg skal prøve og finne litt helt grei HW og putte inn F.eks P2 450mhz + MB først vil jeg bli ferdig med kabinettet.

Av farge har jeg lyst til og Spraylakkere\Male Svart + Bruke klarlakk. av innvendige snurrepipperier og rariteter har jeg funnet frem en 120mm titan vifte + viftegrill. hvis 3Dfxcool.no vil sponse skal jeg spørre etter 30cm katoder røde og hvis vendur.no vil sponse skal jeg spørre etter 2 stk 120mm røde ledvifter.

Jaja, nok prat! Her er bildene! :D NB mange bilder!!! :innocent:

100_0827.jpg

Her har jeg skjert opp platene i stykker på 35cm x 35cm men noen plater måtte tilpasses litt.

100_0828.jpg

Sånn ser hjulene ut de er lite brukt og rulle VeldiG bra! :D

100_0829.jpg

Hjulene fra siden..

100_0830.jpg

Her ser dere platene og hk plata med spacere, spacerene er skrudd inn og limt fast. De sitter godt.

100_0831.jpg

Her er da den utrolig kjekke reodorfelgen-mekka arbeidspulten min! :D

100_0832.jpg

Arbeidspulten sett underifra..

100_0833.jpg

Enda et bilde av arbeidspulten, jeg er glad i tvinger! :love:

100_0834.jpg

Bunnplaten satt fast og klar til en tuktig omgang med stikksaga! :devil:

100_0835.jpg

Et bilde til..

100_0836.jpg

120mm hulllet endelig ferdig, bare pussing som gjenstår!

100_0837.jpg

Close up! ;)

100_0838.jpg

Et close up bilde til bare med blitz..

100_0839.jpg

Its alive!! :!: Endelig fått satt på hjul og festa grillen som skal sitte under og hindre altforstore leieboere. :p

100_0840.jpg

Ble det ikke vakkert? :love:

100_0841.jpgSett ovenifra, de fire ekstra hullene synes ikke etter at viften er festa.

100_0842.jpg

Det er veldig bra med lufteplass under kabinettet og viften suger helt fint!

100_0843.jpg

Her har jeg fått skjert ut "I\O plate" hull bak.

100_0844.jpg

Close up av I\O plate bak, her er den ikke pusset enda.

100_0845.jpg

Fra en annen vinkel.

100_0846.jpg

Pusset litt.

100_0847.jpg

Pusset litt mer på I\O.

100_0848.jpg

Enda et bilde av I\O.

100_0849.jpg

Her har jeg satt sammen platene så dere ser litt hvordan det vil bli til slutt, har ikke festa platene på noe måte de bare hviler på hverandre. :dribble:

100_0850.jpg

Fra en anne vinkel\side.

100_0851.jpg

Fra enda en ny vinkel. En firkant har fire sider jo! :p

100_0852.jpg

Her fra I\O plate vinkelen.

100_0853.jpg

Et bilde til.

100_0854.jpg

Inni kassa!

100_0855.jpg

Enda et bilde.

100_0856.jpg

Oi, enda et! :p

100_0857.jpg

Jøss enda et igjen!

100_0859.jpg

Her sett fra undersiden med 120mm titan montert!

100_0860.jpg

Close up av viften :love:

100_0861.jpg

Vifta har jeg festa med dobbeltsiding tape, den er myk og demper vibrasjoner veldig bra!

100_0862.jpg

Her er sagen jeg har brukt.

100_0863.jpgStikksag og Drill m\ borr.

100_0864.jpg

Et bilde til av den fine hememekka arbeids-benken min! :love:

100_0865.jpg

Enda et bilde av arbeidsbenken!

Da var jeg endelig blitt ferdig med denne Workloggstarten! :D Det er 36 bilder tror jeg så jeg har brukt mye tid på og stelle i stand denne posten. Så hva synes dere? noen synspunkter meninger osv?

Mvh TnN aka Hans Georg! :)

Endret av Tnn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Porsta: Takk!, kamerat! :p

Sigen, Glisevask og Vågebu: Tenkte at jo flere bilder jo mer og se på så det er vel egentlig bare positivt, har sett at andre har masse vinkler og med og uten blitz! egentlig skulle jeg ta enda flere bilder i prosessen men det ble bare disse bildene, men men Takk uansett! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

ser bra ut! men du skal ordne med en vifte til ja?- som suger lufta ut, så det ikke blir overtrykk inne i kabisset. hvilken farge skal du ha? stå på! :dremel:

Lenke til kommentar

Jaja sigen...Tror han mente 56kbsp :p Du må ikke begynne å ligne på en venn av meg....

Spør du han "Veit du hva klokka er?" Så svarer han nei selv om han har klokke på armen. Så sier han: " vil du at jeg skal se etter kanskje?" Ja sier jeg da..

Så sier han ikke mer....Da spør jeg han "Kan du si meg hva klokka er?"

Først da sier han det...TUNGVINT :thumbdown:

En dag kom han på skolen med kort hår og da spurte jeg om han hadde klipt seg..

"Nei.." sa han . " Det var frisøren"..UUHH sier jeg bare.

IKKE enn opp sånn er du grei.

Det var litt offtopic, men du har et veldig bra prosjekt Tnn! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...