SkummelType Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Da har jeg startet på et nytt lite prosjekt som jeg skal drive med fram til sommerferien! Prosjektet går ut på at jeg bygger et trekabinett av plater på 35cm x 35cm. Prosjektet skal hete "Project Server Cub3" og det er påbegynt. Jeg har allerede vært på den lokale "dynga" aka. "skrot leverings plassen" og leita etter materialer. Der fant jeg et par veldig fine treplater. Jeg og en kamerat skulle egentlig bare prøve og fine gammel hw som folk har kastet. Men nok om det! Platene var på 115cm x 40 cm sånn ca så du kan tenke deg at og frakte disse 7 km på sykkel ikke var det letteste En annen tanke med prosjektet var og lage et lite men ultraportabelt kabinett av tre, uten hjelp av voksne eller lignende ( les: fysisk hjelp ikke spørre etter ting ) Dere lurer sikkert på hvordan dette skal bli ultraportabelt? Det er lett og flytte pga at jeg fikk et serverkabinett understell med fire småhjul på, Hjulene har jeg plukket av mens understellet la jeg unna. Jeg har også tenkt til og spørre etter sponsing av vifter fra Vendur.no og katoder\stesj fra 3Dfxcool.no. Av hw og lignende ting som skal bli server har jeg bare en hdd på 60gb og et G-Force 2 MX400 64Mb, pluss noe SDRam. Jeg skal prøve og finne litt helt grei HW og putte inn F.eks P2 450mhz + MB først vil jeg bli ferdig med kabinettet. Av farge har jeg lyst til og Spraylakkere\Male Svart + Bruke klarlakk. av innvendige snurrepipperier og rariteter har jeg funnet frem en 120mm titan vifte + viftegrill. hvis 3Dfxcool.no vil sponse skal jeg spørre etter 30cm katoder røde og hvis vendur.no vil sponse skal jeg spørre etter 2 stk 120mm røde ledvifter. Jaja, nok prat! Her er bildene! NB mange bilder!!! Her har jeg skjert opp platene i stykker på 35cm x 35cm men noen plater måtte tilpasses litt. Sånn ser hjulene ut de er lite brukt og rulle VeldiG bra! Hjulene fra siden.. Her ser dere platene og hk plata med spacere, spacerene er skrudd inn og limt fast. De sitter godt. Her er da den utrolig kjekke reodorfelgen-mekka arbeidspulten min! Arbeidspulten sett underifra.. Enda et bilde av arbeidspulten, jeg er glad i tvinger! Bunnplaten satt fast og klar til en tuktig omgang med stikksaga! Et bilde til.. 120mm hulllet endelig ferdig, bare pussing som gjenstår! Close up! Et close up bilde til bare med blitz.. Its alive!! :!: Endelig fått satt på hjul og festa grillen som skal sitte under og hindre altforstore leieboere. Ble det ikke vakkert? Sett ovenifra, de fire ekstra hullene synes ikke etter at viften er festa. Det er veldig bra med lufteplass under kabinettet og viften suger helt fint! Her har jeg fått skjert ut "I\O plate" hull bak. Close up av I\O plate bak, her er den ikke pusset enda. Fra en annen vinkel. Pusset litt. Pusset litt mer på I\O. Enda et bilde av I\O. Her har jeg satt sammen platene så dere ser litt hvordan det vil bli til slutt, har ikke festa platene på noe måte de bare hviler på hverandre. Fra en anne vinkel\side. Fra enda en ny vinkel. En firkant har fire sider jo! Her fra I\O plate vinkelen. Et bilde til. Inni kassa! Enda et bilde. Oi, enda et! Jøss enda et igjen! Her sett fra undersiden med 120mm titan montert! Close up av viften Vifta har jeg festa med dobbeltsiding tape, den er myk og demper vibrasjoner veldig bra! Her er sagen jeg har brukt. Stikksag og Drill m\ borr. Et bilde til av den fine hememekka arbeids-benken min! Enda et bilde av arbeidsbenken! Da var jeg endelig blitt ferdig med denne Workloggstarten! Det er 36 bilder tror jeg så jeg har brukt mye tid på og stelle i stand denne posten. Så hva synes dere? noen synspunkter meninger osv? Mvh TnN aka Hans Georg! Endret 24. april 2005 av Tnn Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Ser bra ut mange cube prosjekter på gang her nå btw Lenke til kommentar
bææææææ Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 sier bare: stå på! ser bra ut dette, nice med sånne rullehjul=) Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 lolminator^: Takk, vet det er en del Cube prosjekter men de er så naise!! msh90: Takk!, hjule er bare diggbare!! det ruller lett som bare det! Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Ser fint ut det. Som du kanskje har sett har jeg også lagd en worklog i dag. Lager også en cube. liker det. Stå på kammerat Lenke til kommentar
sigen Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 ja, selv om dette er den tredje Cube-workloggen jeg kikker innom i dag, så ser dette veldig bra ut ja, om ikke litt mange bilder (prøv å begrense deg litt, men ikke mye, liker jo mange bilder ) Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Peeent, pent! Som sigen nevnte så ble det ihvertfall nok av bilder.. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Dette blir nok bra! Mange bilder er kjekt Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Porsta: Takk!, kamerat! Sigen, Glisevask og Vågebu: Tenkte at jo flere bilder jo mer og se på så det er vel egentlig bare positivt, har sett at andre har masse vinkler og med og uten blitz! egentlig skulle jeg ta enda flere bilder i prosessen men det ble bare disse bildene, men men Takk uansett! Lenke til kommentar
nree Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Denne mååå jeg ha i mine innlegg Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Ja, dette va jo 1. klasses arbeid.... Noen som haler innpå snekker'n?? Vi får se Endret 25. april 2005 av mini-map Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 goggen90: hehe jau, fint noen viser interesse! mini-map: ååja, snekkern kvalitet er noe for seg selv da! ingen kan sammenlignes med ham!, nei kan hende du synes det er pent men det er nok ikke snekker kvalitet på det Uansett Hjertelig takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 ser bra ut! men du skal ordne med en vifte til ja?- som suger lufta ut, så det ikke blir overtrykk inne i kabisset. hvilken farge skal du ha? stå på! Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Dette kan og vil bli bra. stå på. Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Nice work. Særlig bunnen med de hjulene og den 120mm vifta. Den likte jeg. Ellers veldig bra worklog, med MASSE bilder noe som bare er en fryd for øye. Keep it up. Mhv Audun B Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 gunz: Som skrevet i første innlegg , har jeg tenkt til og spørre etter sponsing av SilentX vifter hos vendur! mini me: Takk, takk.. Audun B: Takk, bunnen ble jeg veldig fornøyd med selv, og ja bilder ER bra, digg, stas, moro, osv.. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Ellers veldig bra worklog, med MASSE bilder noe som bare er en fryd for øye. Ikke for de med isdn\modem Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Ellers veldig bra worklog, med MASSE bilder noe som bare er en fryd for øye. Ikke for de med isdn\modem Worklogg = bilder av et prosjekt Modem + Worklogg = sånn er det bare.. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Tror du må rette litt på den TNN, jeg har modem, med 1 MB-linje (forstår hva du mener, men det er jo modem jeg har) Lenke til kommentar
sigz Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jaja sigen...Tror han mente 56kbsp Du må ikke begynne å ligne på en venn av meg.... Spør du han "Veit du hva klokka er?" Så svarer han nei selv om han har klokke på armen. Så sier han: " vil du at jeg skal se etter kanskje?" Ja sier jeg da.. Så sier han ikke mer....Da spør jeg han "Kan du si meg hva klokka er?" Først da sier han det...TUNGVINT En dag kom han på skolen med kort hår og da spurte jeg om han hadde klipt seg.. "Nei.." sa han . " Det var frisøren"..UUHH sier jeg bare. IKKE enn opp sånn er du grei. Det var litt offtopic, men du har et veldig bra prosjekt Tnn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå