Gå til innhold

Hvem har rett?

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha en nøytral mening i en krangel:

Deltagere.

Fyr 1.

Fyr 2.

Fyr 3.

Det var her en dag på skolen at vi kom til et friminutt, og fyr1 følte seg sulten. Han gikk til fyr2 og spurte om han kunne låne 10kr til et heller avskyelig, fuktig og råttent frokostbrød fra skolens bu. Fyr2 går motvillig med på det hele, og låner fyr1 20 kr, da han ikke hadde mindre.

Så etter 5min kommer fyr1 tilbake fra bua, uten noe råttent frokostbrød men med en herlig Tine Rislunsj, det var ikke flere frokostbrød igjen, og 10kr til fyr2. Da det hadde seg slik at bua ikke hadde flere tiere eller femmere, fikk fyr1 10 enkroninger tilbake, og disse skulle han altså da levere til fyr2.

Fyr2 strekker ut hånda klar til å ta imot. Fyr1 begynner å gi fyr2 pengene, en etter en. Hvorfor han ikke bare gav alt med en gang kan jeg ikke si, kanskje han var litt opprørt fordi det ikke ble noe råttent frokostbrød idag, jeg vet ikke. Uannsett var det en krone av gangen, i en relativt sakte fart. Fyr2 begynte å bli amper, å nærmest skriker til fyr1: få opp farta! Fyr1 gjør det stikk motsatte, og senker tempoet enda noen hakk. Fyr2 blir skikkelig sur, og legger ut en skikkelig tale om hvor idiotisk fyr1 er. Da kommer fyr3 inn i bildet. Han slår alle myntene fra begge hender, rett ned i en ekkel frokostbrød-forgiftet sølepytt, bare på hekkan, å bare for å gjøre fyr2 ytterligere sur. Slu jævel.

Da kommer det store vendepunktet kan en si. Hvem skal nå ta frem heltemot og krefter å bøye seg for å plukke opp? SLIT!

Fyr1 bryr seg egentlig ikke, det er ikke hans penger.

Fyr2 er fortsatt sur på fyr1 fordi han ikke bare kunne gi pengene med en gang, og fordi han ikke bryr seg om pengene falt i pytten.

Fyr3 burde er jo egentlig den skyldige her. Det ser jeg også. Men det er jo delvis fyr1 sin feil, han gav jo myntene så sent! Ser du det fra en annen vinkel, det er fyr2 sine penger, og han forstår jo ikke at det er fyr3 sin feil, han mener det er fyr1 som skal "bringe tilbake" pengene han lånte, det er hans feil. Fyr1 og Fyr3 kan jo bare drite i hele saken, og la pengene ligge, det er ikke deres penger. Slik blir det også. Pengene forblir i pytten, ingen gir slipp på sitt.

Hvem har rett? Hvem burde plukke dem opp?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes at fyr 3 burde plukket di opp. Alt hadde vel gått bra viss ikke han kom?

Jo, kanskje, men hvordan ville det gått med Fyr2, som allerede var flyforbanna på fyr1 fordi alt skjedde så sent? Ville vel endt med at fyr1 kastet dem på bakken i ergelse over fyr2's temperament.

Endret av jorgen_veisdal
Lenke til kommentar

okok, alt hadde vel endt med at de krangla om hvem som skulle plukke det opp, og hadde endt opp med at nr 2 hadde gjort det siden det var hans penger og han det hadde gått utover. Derfor alle sammen så blir det rettferdig.

BTW: Hvorfor kom nr. 3?

Lenke til kommentar

*mumle* Husker jeg slo ned en fyr som påsto jeg hadde stjålet en krone fra ham på barneskolen :p (Har ikke adhd elns, kunne bare virkelig ikke fordra fyren, så når muligheten bød seg frem...)

Men on-topic:

Fyr1 og fyr3, med mindre fyr1 har en 'gyldig' grunn som at han ikke klarer telle raskere.

Fyr1 burde ikke somlet i utgangspunktet, å ihvertfall ikke etter fyr2 viste sin irritasjon ovenfor somlinga.

Hadde ikke fyr1 somlet, hadde ikke fyr3 rukket å gjøre det han gjorde. Fyr3 er tydeligvis en skadefro fjortiss, så det er lov å anta at han gjør slike ting ofte, derfor burde han bli straffet hardere for hver gang til han har lært noe.

(Det fyr1 gjorde, somlet, er gjerne noe man gjør med kompiser bare for å få dem irritert, ikke for å være en hoven drittsekk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...