Gå til innhold

PC høytalere, med god lyd! trenger råd..

Anbefalte innlegg

Skal ha meg nytt pc anlegg og ønsker noe som durer godt i veggene til naboen :yes: Vet ikke om jeg har behov for surround eller ikke.

Har sett litt på disse :https://prisguiden.no/produkt/15563

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=21875

Hører for det meste på musikk og noe spilling blir det jo.

Budsjettet ligger vel på tja... 1500,-

Kom gjerne med anbefalinger til anlegg i den prisklassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logitech z-5300 Selges nok ikke mer! Sorry mac..ute på dato.

Her har du de mest populære i den klassen.

Selv har jeg Logitech z-5500 og har prøvd begge de to. Jeg synes selv at Creative er best. Jeg har ikke testet dem så velldig mye men jeg tror jeg ville kjøpt Creative D250. Men det er velldig lik lyd. Designet er nok best på logitech hvis det spiller en rolle.

- Creative Megaworks D250

- Logitech Z-2300

Mvh

Siemensboy

Lenke til kommentar
Bedre og satse på vanlige høgtalere og forsterkere og subber.

Da snakkers det om en annen prisgruppe vel??

Og valg av lydkort? hjelper ikke med gode PC-høytalere hvis lydkortet er elendig... Hvilket lydkort bør det være til logitech z-2300?

Endret av tom-ass
Lenke til kommentar
PC høgtalere er uansett puslete greier.

Bedre og satse på vanlige høgtalere og forsterkere og subber.

iforhold til pris så er det faktisk ikke det nei. gi meg et oppsett med to småhøyttalere, sub og forsterker til under 1500,- som spiller bedre en f.eks logitech z2300?

og siDDIs: headset har jo litt annet bruksområde da. ikke noe særlig og sitte med et svett headset hele dagen bare for å høre på musikk. og måtte ta det av seg hver gang man skal røre seg vekk fra data'n.. lite praktisk visst man har besøk også.

Lenke til kommentar
når det kommer til bass så er det lite som kan sammenlignes med logitech z-2300, til den prisen såklart.

Enig!!

Ja den bråker og rister og surrer noe jævelig, men det betyr jo ikke at den er noe bra selv om den rister! Men de fleste fjortisser skal vell bare ha bass ;) ?

Bassen på Logitech er kraftig, men den er ikke presis og dyp nok mener jeg!

Men når det gjelder Headsett vill jeg anbefale det sterkt et headsett for 1500kr har mye bedre lyd en et pc-høyttaler sett til 1500kr!!!!! Tror nok jeg ville valg et bra headsett som f. eks

Sennheiser HD 595

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17210

I de er det lyd :D

Endret av siemensboy
Lenke til kommentar

har du noen bedre forslag da innenfor den prisen?

selvsagt kan det ikke måle seg mot et ordentlig annlegg, men jeg mener at det er noe av det beste man får iforhold til pris.

og leser du første setning i denne tråden så ser du kanskje va trådstarter er ute etter.....

edit headset ja, det durer nok godt i veggene til naboen... :roll:

Endret av phax
Lenke til kommentar

oki :p leste ikke så nøye over det..

Og jeg er enig med deg om at Logitech z-2300 er velldig mye for penga! Kanskje det beste du finner.. Men du kan få bedre lyd for billigre penger i et headsett,men hvis ikke det er aktuelt tror jeg nok Logitech z-2300 og Megaworks D250 er de beste til prisen.

Mvh siemensboy

Lenke til kommentar

Hvis du kan strekke deg til litt over 2000 kr, vil jeg tatt en titt på ESI nEar 05 eXperience som går for 2100,- på www.procom.no (+ frakt)

Du vil kanskje måtte ty til litt utradisjonell kabling siden de kun tar TRS jack eller XLR. Litt tungvint med volum på baksiden også, men hvis du er komfortabel med å stille volum med PCen fungerer det greit.

Lyden vil være flere hakk over den jevne PC-høyttaler.

Lenke til kommentar
Hvis du kan strekke deg til litt over 2000 kr, vil jeg tatt en titt på ESI nEar 05 eXperience som går for 2100,- på www.procom.no (+ frakt)

Du vil kanskje måtte ty til litt utradisjonell kabling siden de kun tar TRS jack eller XLR. Litt tungvint med volum på baksiden også, men hvis du er komfortabel med å stille volum med PCen fungerer det greit.

Lyden vil være flere hakk over den jevne PC-høyttaler.

uhm altså, dette er jo studiomonitorer.. ja selvsagt lyden er bra men det er jo ikke akkurat noe tøff lyd med trøkk i da, slik som trådstarter tydeligvis er ute etter. da må han isåfall kombinere med den ekstra sub'n og da blir det straks dyrt.

studiomonitorer er vel skapt for å produsere mest mulig "flat" lyd så man skal kunne høre produksjonen best mulig?

Lenke til kommentar

Haha, det er det samme hver eneste gang;"kjøp heller et vanlig anlegg..."Tror ikke du får noe tilsvarende lydmessig til den prisen 1200-1500. Logitech er bra, litt mye bass, men det overlever ihvertfall jeg.

Wollis :thumbup:

Edit: leif

Endret av Wollis
Lenke til kommentar

Jeg ville si at Creative høtalerene er best (mer watt :dribble: ), har D250 selv og, vell, har egentelig aldri satt de på maks da jeg ikke ønsker hørselskader for resten av livet.

Bor i villa (flaks for potensielle naboer) og når kameratene mine kommer på besøk og jeg hører på litt høere volum en vanleig påstår de at er er hørbart 50 meter utenfor huset!!

men bassen har jeg tyna litt, skrudde på max bass på høtalere og lyddrivere, det dundra i hele huset :!:

Sattelitenne er desuten de sterkeste som ceative selger (75 watt i forhold til 70 på de andre megaworks settene), det er 50 % mer watt en i logitechene.

JA det er de sykeste jeg har kobla til pcen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...