Gå til innhold

Et eller to skjermkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada, X850XT er best. Riktignok er det også litt dyrere, men ikke så mye at det ikke lønner seg, for å si det slik. Men å kjøpe to 6600GT-kort er egentlig liten vits sånn uten videre. De fleste på forumet her vil nok være enige i at to 6600GT-kort i SLI er noe man kjøper av økonomiske grunner: har man bare rå til ett nå, er det et utgangspunkt for oppgradering siden. Har du råd til å punge ut for to slike med en gang, kjøper du heller ett 6800GT-kort, eventuelt med mulighet for ett til senere. Men Ati sine nyeste kort, og særlig det du kortet du nevner, er også vceldig bra. Og man kan definitivt spørre seg om det er rimelig å kjøpe to 6800GT-kort. Det vil tross alt koste nærmere 7000,-. I prisklassen under X850XY-lortet er forresten X800XL, som gir svært mye for pengene. Håper dette ga mening. :)

Lenke til kommentar
Litt usikker på om du missforsto meg nå:

mente hva er er best av (2 stk 6600GT, sli), eller (1 stk X850XT).

Uannsett så takk for tipsene dine. Noen annet jeg burde tenke på da jeg vil ha pc kun til spilling?

De viktigste komponentene mht. spilling , foruten grafikkortet, er hovedkort, prosessor og minne. Jeg vil anbefale deg et X800XL-kort, for eksmpel Powercolors eller Sappires, og et Nforce 4-system, altså AMD 64 på 939-sokkelen. Hovedkort, for eksempel MSI K8N Neo4 Platinum. Den tusenlappen du sparer på å kjøpe X800XL istedenfor X850XT ville jeg brukt på en bedre prosessor, f.eks. AMD Athlon 64 3800+. Minne, f.eks. OCZ Premier DDR400 1024 MB (2x512) Har du ubegrenset med penger, kan jeg foreslå noe annet. Og hvis du er interessert i overklokking burde du kjøpe noe annet (billigere proessor, dyrere minne, og et litt dyrere hovedkort...). For øvrig er dette et system jeg tror vil gi mye for pengene, sånn i sin alminnelighet- Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Et x850xt er i mange tilfeller bedre enn 2x6600GT. 2x6600GT(med programmer som støtter sli) skal være bedre enn et 6800GT/Radeon x800.

Ehm, 2 stk 6600GT har nesten ytelsen til et 6800GT. Og X850XT er per dags dato markedets beste kort, med liten margin til 6800 Ultra da men forskjellen er der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...