voigt-hansen Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Jeg holder på å lage en nyhets side. Jeg vil bare vise 20 nyheter av gangen. Under tabelen som viser nyheterene skal det være en sådan : side 1 2 3 4 5 osv., samme som det er i dette forum. Hvordan er det mulig å få til !! Håper på et grundig svar, da jeg ikke er så stødig i PHP. ps Bruker MySQL Lenke til kommentar
zokra Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) $antallposts=mysql_num_rows(mysql_query("SELECT * FROM nyheter")); $temp = $antallposts / 20; $antallsider = (int) $temp; if (isset($_GET['page']) && is_numeric($_GET['page'])) { $startpage=20*$_GET['page']; } if (empty($_GET['page']) || !is_numeric($_GET['page'])) { $startpage='0'; } if (isset($_GET['page']) && $_GET['page']=='last') { if ($antallsider==0) { $startpage='0'; } else { $startpage=20*$antallsider; } } $sql="SELECT * FROM nyheter ORDER BY id LIMIT ".$startpage.", 20"; Det tekniske som henter 20 rader om gangen. $i = 0; while ($i <= $antallsider){ $j=$i+1; echo '<a href=nyheter.php?&page='.$i.'>'; if (isset($_GET['page']) && $_GET['page']==$i && is_numeric($_GET['page'])) { echo '<b><u>'.$j.'</u></b>'; } else { echo $j; } echo '</a>'; if ($i==$antallsider) {} else { echo '--'; } $i++; } Viser side 1 2 3 4 5 EDIT1: Manglet litt i starten EDIT2: Noen tall var feil, orginal scriptet er for 10 om gangen Endret 25. april 2005 av zokra Lenke til kommentar
voigt-hansen Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Takk, jeg skal jeg prøve meg på dette. Når jeg skal hente data ut fra tabelen, er der row, jeg skal bruke, eller kan man hente ut data ved bruk av feltnavn ? Lenke til kommentar
zokra Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 det er feltnavn du skal bruker ja Lenke til kommentar
voigt-hansen Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 har du et kort eks. Lenke til kommentar
voigt-hansen Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Kan denne linje være rett ?? tenker på fnutter $sql="SELECT * FROM nyheter ORDER BY id LIMIT ".$startpage.", 20"; Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Ingen ting galt med den linja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå