tor_erik Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Hei! Jeg ble med på russebil denne uken, altså bare en drøy uke for dåpen finner sted. Vi har kommet et godt stykke, og er ferdig med maling, anlegg, forsikring, og andre formelle saker. Bilen er forresten en VW Caravelle 2,4D fra 1992. Vi har allerede skaffet oss en god del stasj, men vi trenger mer! Først og fremst trenger vi en promillemåler, hvor kan en kjøpe en som ikke er alt for dyr, men som man fremdeles kan stole på? Det er fritt fram for å komme med forslag til forskjellige ting man kan gjøre med bilen. Skal se om jeg ikke kan få opp en showcase etter hvert også... Endret 24. april 2005 av tor_erik Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Oho! Stapp inn et stort annleg du! Promillemåler får du kjøpt på Elkjøp eller bensinstasjon.. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Promillemålere under 5000 kr kan du ikke stole på. Det er en grunn til at politiet ikke kjøper de til en 200-lapp, men heller de i 10.000 kr klassen. Så derfor hadde jeg heller brukt de pengene på en LCD skjerm med DVD spiller. Andre forslag: - Drink bar (med kjøleskap+++) - Sotefilm til vinduene - Senkefjærer - Noen kule felger - STOR ende til eksosannlegget - Proffesjonell lakkering (Dvs ikke maling og pensel) Endret 24. april 2005 av Nicklas Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Kan man stole på det som er på den lokale Esso'en da? Anlegg har vi prioritert høyt, men vi er ikke stinne av gryn. Fikk god hjelp av en veldig snill fyr på Radioservice i Bergen, han satte sammen et kongeanlegg til bare 4000 kr. Samtidig hjelper han oss med plassering o.l. av høyttalere for å få best mulig lyd. Veldig snill fyr. Promillemålere under 5000 kr kan du ikke stole på. Det er en grunn til at politiet ikke kjøper de til en 200-lapp, men heller de i 10.000 kr klassen. Så derfor hadde jeg heller brukt de pengene på en LCD skjerm med DVD spiller. Hvordan er feilmarginen da? Endret 24. april 2005 av tor_erik Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Promillemålere under 5000 kr kan du ikke stole på. Det er en grunn til at politiet ikke kjøper de til en 200-lapp, men heller de i 10.000 kr klassen. Så derfor hadde jeg heller brukt de pengene på en LCD skjerm med DVD spiller. Hvordan er feilmarginen da? Det vet jeg ikke, men det var en politi mann på skolen vår i forbindelse med "Ikke tøft å være død" og der fortalte han dette Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 på www.hammar.no har de en del alkotester. Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Promillemålere under 5000 kr kan du ikke stole på. Det er en grunn til at politiet ikke kjøper de til en 200-lapp, men heller de i 10.000 kr klassen. Om man kalibrerer apparatene ofte nok kan man godt bruke apparater til en 200lapp. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 De fleste alkoholmålere kan bare gi deg en pekepinn, selv ikke politiets alkomålere er så veldig nøyaktig. Bare en blodprøve kan gi deg 100% rett svar. Kan være greit å ha en slik alkomåler i bakhånd for sjåføren, men uannsett.. bruk sunn fornuft Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Sunn fornuft er flotters det, men det kan være vanskelig å vite hvor lenge man har promille dagen derpå. Den til 199,- så ikke dum ut. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Får vel ta en oppdatering, ettersom vi hadde bilen til russesjekk i dag. Den besto nesten, men hadde en slitt kule på det ene hjulet foran, og en slitt arm på det andre hjulet foran. Ellers gikk det fint. Videre fant vi noen fete enderør, ser du en Caravelle med forkrommet, dobbelt enderør er det oss. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg hadde en Caravelle i russetia selv. Vi hadde fått sveiset et bord i midten med ølholdere og en "oppbevaringsboks" på andre siden. Hadde forsterkere og kondesatorer i boksen og brukte den ellers til sitteplass. Se bildet.. Den ble EU-godkjent med bordet! .. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hadde invistert i en kodomautomat. Ikke no er så dritt som å mangle gummi når det er fuktighet i lufta Har dere mulighet for en liten ovn, er heller ikke en nystekt grandis å forakte sånn i 4 tiden på en dårlig parkeringsplass Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Hei igjen, beklager at jeg ikke har fått oppdatert noe, men russetiden tar sin tid. Bord er det nok ikke plass til, ettersom vi er 7 stykker i bilen, og dermed bruker tre rader med seter. Komdomautomat og ovn er alltid kjekt. Dessverre måtte begge deler nedprioriteres da behovet for et kjøleskap til tøysevannet meldte seg. Nå skal jeg snart få opp noen biler... Må bare få tiden til å strekke til. :-/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå