Gå til innhold

Hva er best? ClawHammer eller NewCastle

Winze

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er kameraten!

Kan jeg ta få på deg :roll:

Ontopic:

Har sett et par NC vs CH-tester og det er stort sett Newastle som gruser Clawhammeren (med samme PR-rating). Den ekstra klokkefrekvensen veier opp for Clawhammerens ekstra cache og vel så det. Har også sett tester som viser at Newcastle faktisk er marginalt bedre enn CH når den er underklokket til CH'ens klokkefrekvens.

Lenke til kommentar

Spørsmålet om CLawhammer og Newcastle er vell ganske logisk? Hvorfor vil alle overklokkerne heller ha en CPU med 1mb cache? Selv så ville jeg heller hatt min gamle 3200+ 1mb enn en 3400+ med 512kb selvom det er snakk om 400mhz klokkefrekvens..

Så.. spør man på XS.. Er SanDiego eller Venice mest ventet? Svaret vil si segselv =)

EDIT: På stock hastighet så er ofte Newcastle marginalt raskere til noe og Clawhammer marginalt raskere enn noe ,men jeg ville alltid valgt 1mb.

Endret av CFD
Lenke til kommentar

Mulig det er jeg som er helt på jordet her, men jeg trodde at "Clawhammer" var navnet på arkitekturen (desktoparkitektur, lansert paralellt med "Sledgehammer" arkitekturen for servere, begge basert på AMDs 64-bits "Hammer" arkitektur"), mens "Newcastle", "Winchester", "Venice" o.l. var navnet på de forskjellige kjernen?

Lenke til kommentar

Da er det en Clawhammer som ikke har klart testen på hele cachen og har fått disabla den delen som ikke fungerer. Dere har begge samme klokkehastighet og PR rating. Clawhammeren med den steppingen du har klokker dårlig, og har dårligere minnekontroller en Newcastle. Så da har du det dårligste :) Sorry mack ;)

Mvh Øystein

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er sikkert ikke stor forskjell, men alike vell: Yesss! :p

Dersom dette er veldig viktig for dere.. og det er det tydelgivis...

Klokk CPU'n/systemet så langt dere klarer og rapporter resultat i SuperPi@1M.

Den som klarer SuperPi@1M kjappest har vinni.. og taperen må skrive at han er en liten noob 100 ggr. i denne tråden... :whistle:

BTW:

HK/Bios i de to systemene kan like gjerne sette grensen som CPU.. så hvilken CPU som er best.. da må dere teste de to CPU'en i samme "rigg"... og det må dere nå gjøre siden dere "konkurrerer" i ha "best" CPU.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...