Gå til innhold

Internett Brukernes Landsforening og søksmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, ikke for å være slem eller noe, men burde det ikke være ett tegn på useriøsitet når navnet på bedriften er en stor feilstaving?

 

AtW

Akkurat det er enig med deg i... Jeg klarer ikke å ta firmaer med åpenbare skrivefeil skikkelig seriøst... Desverre blir det mer og mer av det (men det er en annen sak)

 

Jeg håper navnebroren til nevnte svindler her ordner opp med personen som framla trusselen og at søksmålet ikke blir noe av annet enn at hw.no evt. må gi i fra seg opplysninger om de(n) som muligens har kommet med trusler.

 

Synd når slik går utover uskyldige tredjepersoner...

Er ikke snakk om ett firma heller, men en organisasjon (liten forskjell men dog).

Når det gjelder min sak hadde ikke IBL noe med det å gjøre siden jeg ikke var medlem i IBL. Så det så!

Lenke til kommentar
vi må ikke komme uttalelser basert på teorier. vedkommende som har blitt svindlet kan kontakte politiet selv.

enig

Det er gjort for lenge siden men det fører ingen steder. Og nei, det betyr ikke at jeg er for torpedo eller vold, men jeg er for fellesak.

Lenke til kommentar
vi må ikke komme uttalelser basert på teorier. vedkommende som har blitt svindlet kan kontakte politiet selv.

enig

Etter som jeg har forstått har politiet mottat mange annmeldelser mot svindleren, blant annet fra meg. Men de tar tydeligvis ikke sakene alvorlig siden de er av små beløp, men til sammen snakker man om flere ti talls tusen kroner.

 

QUOTE (ATWindsor @ 25/04/2005 : 13:41)

Hehe, ikke for å være slem eller noe, men burde det ikke være ett tegn på useriøsitet når navnet på bedriften er en stor feilstaving?

 

AtW

De fleste har faktisk ikke blitt lurt av IBL men av mannen bak. Blant annet i privat handlel og qxl.

Lenke til kommentar

Nå er det nok meg det hentydes til angående trusler. Ser at det råder en del forvirring rundt at det skal være flere personer med samme navn. Dette er forsåvidt riktig, men ingen av disse har tilknytning til IBL og har heller ikke blitt kontaktet på noen måte av meg.

Håper det er forklarende nok og ytterligere info kommer ikke fra meg. Ser ingen grunn til at hw.no skal få trøbbel og bli dratt inn i denne saken.

Lenke til kommentar
Nå er det nok meg det hentydes til angående trusler. Ser at det råder en del forvirring rundt at det skal være flere personer med samme navn. Dette er forsåvidt riktig, men ingen av disse har tilknytning til IBL og har heller ikke blitt kontaktet på noen måte av meg.

Håper det er forklarende nok og ytterligere info kommer ikke fra meg. Ser ingen grunn til at hw.no skal få trøbbel og bli dratt inn i denne saken.

Kunne jo vært greit om de hadde lagt ut all info så vi hadde sluppet all den forvirringen.

Lenke til kommentar
Kan ikke se noen grunn til at hw.no skal legge ut informasjon til allmenn beskuelse, den eneste grunnen ville da være at det skulle stille nysgjerrigheten til medlemmene.

Nei for deg har det ingen nytte uansett, men for oss som har blitt svindlet er situasjonen en helt annen.

Lenke til kommentar
Nei for deg har det ingen nytte uansett, men for oss som har blitt svindlet er situasjonen en helt annen.

Dere som har blitt svindlet får ta saken gjennom riktige og lovlige kanaler istedet for å drive privatetterforskning og torpedovirksomhet.

 

Det ble nå forklart at feil person mottar trusler pga dette, og da burde dere vel egentlig ta hintet om at privatetterforskningen ikke går så bra.

Lenke til kommentar
Nei for deg har det ingen nytte uansett, men for oss som har blitt svindlet er situasjonen en helt annen.

Dere som har blitt svindlet får ta saken gjennom riktige og lovlige kanaler istedet for å drive privatetterforskning og torpedovirksomhet.

 

Det ble nå forklart at feil person mottar trusler pga dette, og da burde dere vel egentlig ta hintet om at privatetterforskningen ikke går så bra.

HVA er problemet ditt? _HVOR_ mange ganger må jeg si jeg verken har drevet med torpedo virksomhet eller stalking. Jeg vet ikke engang hvor denne mannen bor. Nå ser du til helvete å gir deg.

Endret av jasco
Lenke til kommentar
HVA er problemet ditt? _HVOR_ mange ganger må jeg si jeg verken har drevet med torpedo virksomhet eller stalking. Jeg vet ikke engang hvor denne mannen bor. Nå ser du til helvete å gir deg.

Kanskje jekke deg ned et par hakk og puste ut før du skriver?

 

Du er langt fra den eneste som har skrevet om denne personen, noe du burde vite så aktiv som du var i de andre trådene. Og du var langtfra fremmed for å benytte stalking som du kaller det og andre metoder for å spore ham opp. Du berømmet derimot de som hadde gjort det, noe som da nå fører til at HW blir saksøkt fordi "privatetterforskerne" ikke klarte jobben så godt som de trodde.

 

så kanskje du burde gi deg selv?

Lenke til kommentar
HVA er problemet ditt? _HVOR_ mange ganger må jeg si jeg verken har drevet med torpedo virksomhet eller stalking. Jeg vet ikke engang hvor denne mannen bor. Nå ser du til helvete å gir deg.

Kanskje jekke deg ned et par hakk og puste ut før du skriver?

 

Du er langt fra den eneste som har skrevet om denne personen, noe du burde vite så aktiv som du var i de andre trådene. Og du var langtfra fremmed for å benytte stalking som du kaller det og andre metoder for å spore ham opp. Du berømmet derimot de som hadde gjort det, noe som da nå fører til at HW blir saksøkt fordi "privatetterforskerne" ikke klarte jobben så godt som de trodde.

 

så kanskje du burde gi deg selv?

*gjesp* du kjeder meg og fortsetter å juge. Ba jeg deg ikke holde deg unna?

Endret av jasco
Lenke til kommentar
HVA er problemet ditt? _HVOR_ mange ganger må jeg si jeg verken har drevet med torpedo virksomhet eller stalking. Jeg vet ikke engang hvor denne mannen bor. Nå ser du til helvete å gir deg.

Kanskje jekke deg ned et par hakk og puste ut før du skriver?

 

Du er langt fra den eneste som har skrevet om denne personen, noe du burde vite så aktiv som du var i de andre trådene. Og du var langtfra fremmed for å benytte stalking som du kaller det og andre metoder for å spore ham opp. Du berømmet derimot de som hadde gjort det, noe som da nå fører til at HW blir saksøkt fordi "privatetterforskerne" ikke klarte jobben så godt som de trodde.

 

så kanskje du burde gi deg selv?

Jeg er litt usikker på om det er ett problem, er det virkelig så dårlig av folk å publisere informasjon om eieren av ett firma offentlig? Er det ulovlig? Er det moralsk galt? At noen gjøker trakkaserer feil mann synes jeg ikke taler spesielt imot.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg er litt usikker på om det er ett problem, er det virkelig så dårlig av folk å publisere informasjon om eieren av ett firma offentlig? Er det ulovlig? Er det moralsk galt? At noen gjøker trakkaserer feil mann synes jeg ikke taler spesielt imot.

Å publisere informasjon om eieren av et firma er ikke noe galt, men da bør man sørge for at informasjonen er riktig. Og nå var vel ikke IBL noe firma.

 

Derimot, når man begynner å fotografere mannens familie, grave opp informasjon om samboer etc, da har man hoppet langt over grensen for hva det er riktig å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...