Gå til innhold

ExhibitionCube-ENDELIG-Update 25.9


Anbefalte innlegg

vendur.gif

 

Nå har jeg planlagt dette prosjektet i lang tid. Brukt Sketchup mye.

Jeg bestemte meg tidlig for å lage en cube(Litt spesiell). Tanken var at hovedkortet skal ligge til "utstilling" i toppen. Mens ting som PSU, CD-rom og hd skal ligge i bunn. Min venn og jeg lager et kabinett hver, men vi mekker sammen(Han kaller seg mr1989). Så kan vi tipse hverandre om ting og tang. Her er noen bilder fra sketchuptegningen min. Dette er ikke den rette modellen(Klarte å miste den eksagte :blush:) men den er veldig lik..

 

 

liten_sket1.jpg

 

Her kan dere se front og den siden viftene til radiatoren er. Cd-rom og bryter er ikke tegnet på. Men det er lagd plass til dem.

 

liten_sket2.jpg

 

Her kan dere se baken på den.

 

liten_sket3.jpg

 

En liten titt inni. Ledninger skal opp på nesten samme måte som slangene.

 

 

 

Min første UPDATE. Jippi

 

Nå har jeg startet :dremel: Jeg og min venn har skaffet nok ting og tang til å starte så her kommer det noen bilder:

 

liten1.jpg

 

Disse to var en stor plate som vi måtte bære over en kilometer. Men men :!:

 

liten2.jpg

 

Platene ferdige. Dette er bare til den nederste delen der PSU osv. skal ligge. Den øverste kommer etterhvert.

 

liten3.jpg

 

Siden jeg bruker ganske tykke plater, 12mm, så holder det med å lime + skruer som ikke går i noen ramme.

 

liten4.jpg

 

Nå står alle sidene til tørk :p Ble veldig rett alt sammen.

 

liten5.jpg

 

Sånn, nå er den nedre delen ferdig skrudd sammen. Jeg må bare borre og fikse hull til vifter og hengsler osv.. Og lokket ligger bare løst oppå som dere kanskje ser. (Ja, det er min hand)

 

 

 

 

 

Bare minner dere om at dette er mitt første prosjekt.. :p

PS: Jeg har en sugen side som er halvferdig, men her er der noen flere bilder: http://home.no.net/porsta

 

Fortsettelse følger...

Endret av Porsta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva blir målene på denne da?

 

Den blir ganske stor. 38x38x38cm.. Sketchup bildene juger litt om høyden, som sagt er ikke den helt 100%

 

scetchup skills

 

Hehe, du synes det ja :blush:. Har øvd meg mye. Men viftene, vannblokka, hd, tank, PSU og pumpe har jeg lasta ned da.

Endret av Porsta
Lenke til kommentar
Kansje du bør borre hull i plexi glassene for å sette inn vifter.

 

Har tenkt på det.

 

liten_sket11.JPG

 

Det skal være en vifte der og på andre siden så blir det gjennomtrekk :) Det var litt dumt at jeg ikke skrev det i starten. Men som sakt er ikke den sketchup tegninga helt 100%.

 

Men takk for kritikk, det kan redde små feil. :yes:

Endret av Porsta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...