phnx85 Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Hvor lang ledning kan jeg ha fra inverteren til katodelysene før lyset i rørene svekkes? Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Du får kjøpte slike på Microplex og dei funker ganske bra, men ville ikkje hatt meir eller ein, kanskje to. Ole-Johan Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Tror nok ikke det har så mye å¨si siden det ikke er store strømmer det er snakk om, men det er høy spenning. så du vil sannsynligvis ikke få noe tap. men om du bruker flere slike fra microplex kan du få tap i overgangene. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hva slags spenning kommer ut av en inverter? Hva er nivået, og er det veksel eller likespenning? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 det er ca 600v AC som går i disse har lest flere og snakket med en som synes effekten har gått betydelig ned da slike forlengere fra microplex er tatt i bruk Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 hvis dette skal være inni en PC så må du for all del huske at ledningene må være godt isolert (det er hvis du mekker en liten sjøte ledning selv) men det blir ikke mye tap i ledningen slik Zipp0 forklarte... men hvis du lodder på en annen ledning som ikke hører til katodene så MÅ du ha dem godt isolerte... hardware osv i dataen er ikke så glad i elektrisk støy osv noe som kan komme hvis isoleringa er elendig... Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Du kan jo f.eks bruke vanlig PN-ledning til å skjøte med, de er ofte godkjent for 750V, så de skal gå helt fint... billigere også Men du må da huske på å isolere skjøtene svært godt! Lenke til kommentar
pæren Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg hadde før selv en skjøteledning, kjøpt sammen med katoden. Denne reduserte lyset ganske kraftig, og jeg måtte omplasere inverteren slik at den nådde katoden uten bruk av skjøteledningen... Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Planen var å ha neon lys i fotbrønnen på bilen min og ville helst slippe å kjøpe to invertere. Men hvis lyset reduseres ved lange ledninger så blir jeg nok å gå for to invertere. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 er ingen frekvensomformer i inverteren, så frekvensen er 50Hz Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 nei, men du har jo 2 transisorer som hakker opp DC linja, og så transformerer den opp da.... Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 er ingen frekvensomformer i inverteren, så frekvensen er 50Hz vell, 12Vdc er null i frekvens og AC er ikke null i frekvens så det er nok noe som lager frekvens ja. har ikke noe med strømnette å gjøre så det trenger absolutt ikke være 50Hz. mener å ha lest at det er noen hundre Hz ved høy spenning (står vell 600 V lengre her oppe) Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 ah hva loker jeg med. du har selvfølgelig rett der. kommer jo fra 12vDC ikke 230vAC Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Hmm, etter litt leting ser det ut til at frekvensen er fra 40kHz og oppover. Da er det ikke merkelig at det er dempning i kablene. Du har to alterntiver, tror jeg. Flytte inverteren nærmere, eller bruke en kabel som har lav dempning, dvs coaxkabel (som også tåler spenningen). Endret 27. april 2005 av Mr Burns Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå