KristianF Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Heisann kjære PC venner Nå er jeg så lei av den dritt HP 2ghz'en min med 512 ram, så jeg vil oppgradere litt.. Den har passert 90 grader 2 ganger nå, så nå er jeg litt små redd for den EDIT: Har funnet ut litt nå.. Hva syns dere? - - Men nå har jeg ca. funnet ut hva jeg skal ha.. Så nå gjelder det bare å finne den plassen det er billigst.. Dette er det jeg tenker på : - AMD 939 3800+ (en billig 4000+ hadde vært kjekt også ) - Asus A8N-SLI Deluxe (eller noe annet bra (Sli)) - 1gb ram.. usikker på merke.. hva er bra og billig ? ca. 1000 lappen for 1 gb.. - GeForce 6600GT 128mb til 1500kr.. Finnes det med 256mb til samme pris? Vil helst ha 256mb siden jeg bruke programmer som 3ds max.. helst ikke over 2000kr. - Kabinett og 500watt strømforsyning fra microplex til ca. 1500kr. (dette har jeg funnet hva jeg skal ha, så ikke bry dere om det) Vil komme på ca. 6-7000kr.. Mer enn jeg tenkte på, men er like greit å ta noe bra når jeg skal oppgradere lissom.. Så spørsmålet er da.. Kan noen hjelpe meg å finne billigste plassen som har alle de tingene? Skal ikke kjøpe helt enda, skal vel vente til slutten av mai tenkte jeg, så skader ikke om de ikke er på lager nå, så lenge de er da.. Hva syns dere "pro's" om det jeg har funnet ut ? Endret 25. april 2005 av Stealth- Lenke til kommentar
Robius88 Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 hei ja det fines p4 med 64 bit støte men det koster litt så gå får 3.0 ghz 630 tror ei det var. du kan heller klokke litt og spare noen hundre lapper bare på det og når det gjelder hk så ville ei valgt DFI LANParty 925X-T2 da det er ein super overklokker og når det gjelder ram kan du kjøpe ein 512 først så ein til seinere da det koster flesk Corsair XMS2 DDR2-533 512 MB er sikkert mye skrive feil Lenke til kommentar
Robius88 Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 gløymte pris det vil vel kome på rundt 4500 eller noe sånt da Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Takker for svarene.. Men etter det jeg har funnet ut nå, så blir det sikkert billigere med AMD.. Men hvor bra yter en AMD i forhold til en Pentium? Er f.eks. en AMD XP 64 3400+ like bra som en P4 3.4ghz ? AMD'en har jo så mye lavere mhz, så det er det jeg ikke fatter helt at den kan være like god som en som har mye mer.. og som sagt.. Ram må være minimum 1gb.. Har 512 i pc'en jeg har nå, og det er alt for lite.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) endret---- Ang. MHz... tenk på det som turtallet på en bil. Siden du ikke skjønner det, så bare aksepter at en AMD64 3000+ yter som en 3GHZ intel, der AMD er hakket bedre til spill og intel hakket bedre til media behandling Endret 25. april 2005 av Okay Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hovedkort:Asus A8N-E Cpu:AMD Athlon 64 3200+ Ram:Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Skjermkort:MSI GeForce 6600GT Pris:4988 Kr Sjekk strømforsyningen din.Geforce 6600GT krever at du har minst 350watt strømforsyning. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Så brukelig bra ut det du posta der Morten K. Men lurer faktisk på om jeg vil ha enda større prosessor enn det også.. Ser at den neste prosessoren i lista koster 2990.. 3800+ 2.4ghz. Finnes det ingen plass som har den litt billigere? Så et kjapt, og dumt spørsmål til.. Finnes det hovedkort som har PCI-E OG AGP ? Eller er det kun 1 av tingene du finner? Kan slenge til litt ekstra her i samme slengen.. Kabinett og Strømforsyning (500watt), skal jeg bestille fra microplex.. Og hovedkortet bør nesten ha støtte for SLI funksjonen i tilfellet jeg finner ut at jeg vil slenge i et ekstra skjermkort i framtiden.. Så da må den vel ha 2xPCI-e 16x elns da? Sorry for at jeg er så masete, men er redd for å bestille feil selv.. Endret 25. april 2005 av Stealth- Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Så brukelig bra ut det du posta der Morten K.Men lurer faktisk på om jeg vil ha enda større prosessor enn det også.. Ser at den neste prosessoren i lista koster 2990.. 3800+ 2.4ghz. Finnes det ingen plass som har den litt billigere? Så et kjapt, og dumt spørsmål til.. Finnes det hovedkort som har PCI-E OG AGP ? Eller er det kun 1 av tingene du finner? Kan slenge til litt ekstra her i samme slengen.. Kabinett og Strømforsyning (500watt), skal jeg bestille fra microplex.. Og hovedkortet bør nesten ha støtte for SLI funksjonen i tilfellet jeg finner ut at jeg vil slenge i et ekstra skjermkort i framtiden.. Så da må den vel ha 2xPCI-e 16x elns da? Sorry for at jeg er så masete, men er redd for å bestille feil selv.. Neste cpu på lista er ikke 3800+,men 3500+. Den koster ca 2000 kr. Det finnes hovedkort med både PCI-E og AGP,men de kortene er elendige. Se bare på denne testen. Har du forresten tenkt til å bruke det gamle HP kabinettet ditt? Hvilken strømforsyning er det du har? Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Som jeg skrev i forrige posten, så har jeg funnet et nytt kabinett og strømforsyning som jeg skal bestille fra microplex (bZerk).. Du fikk det sikkert ikke med deg siden jeg nettopp redigerte den.. litt til redigering her Hva er best av 2x 512 ram brikker eller 1x 1024 ? er det likt, eller vil en av de jobbe bedre? Endret 25. april 2005 av Stealth- Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Som jeg skrev i forrige posten, så har jeg funnet et nytt kabinett og strømforsyning som jeg skal bestille fra microplex (bZerk)..Du fikk det sikkert ikke med deg siden jeg nettopp redigerte den.. litt til redigering her Hva er best av 2x 512 ram brikker eller 1x 1024 ? er det likt, eller vil en av de jobbe bedre? Budsjettet ditt blir sprengt en god del hvis du skal ha alt dette,men har du råd så er jo det bare fint. Netshop har dette hovedkortet som en av ukens tilbud. Det er et glimrende hovedkort! Hvis du ikke har tenkt til å oppgradere til 2048MB med det første,så bør du velge 2*512. Endret 25. april 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Har et 9600 nå, og ATI suger for mye etter min mening.. vil ha nVidia... Jeg er bare nødt til å komentere den setningen der. ATI er akkurat like bra som nVidia! Jeg har selv netopp byttet fra nVidia 6800NU til ATI X800XT PE. Når det gjelder cpu,så sier du at du liker Intel best. Siden du spiller så mye,så bør det ikke være tvil om at du velger AMD. Her kan du se ytelsen til AMD og Intel i Half-Life2. Ingen tvil hva som er best der? Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Det med ATI er det at jeg har hatt en del problemer med det.. Funker det fint for deg, så er det bra.. men er noen spill som kun støtter nVIdia.. Og nVidia er mer brukervenlig etter min mening Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 men er noen spill som kun støtter nVIdia.. Hvilke spill er det? Lenke til kommentar
OlafH Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 men er noen spill som kun støtter nVIdia.. Hvilke spill er det? Ingen tror nå jeg da...! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 men er noen spill som kun støtter nVIdia.. Hvilke spill er det? Ingen tror nå jeg da...! Tror ikke jeg heller. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Det heter faktisk BridgeIT Men nå har jeg ca. funnet ut hva jeg skal ha.. Så nå gjelder det bare å finne den plassen det er billigst.. Dette er det jeg tenker på : - AMD 939 3800+ - Asus A8N-SLI Deluxe (eller noe annet bra (Sli)) - 1gb ram.. usikker på merke.. hva er bra og billig ? ca. 1000 lappen for 1 gb.. - GeForce 6600GT 128mb til 1500kr.. Finnes det med 256mb til samme pris? max 2000kr. - Kabinett og 500watt strømforsyning fra microplex til ca. 1500kr.. Vil komme på ca. 6-7000kr.. Mer enn jeg tenkte på, men er like greit å ta noe bra når jeg skal oppgradere lissom.. Så spørsmålet er da.. Kan noen hjelpe meg å finne billigste plassen som har alle de tingene? Skal ikke kjøpe helt enda, skal vel vente til slutten av mai tenkte jeg, så skader ikke om de ikke er på lager nå, så lenge de er da.. Hva syns dere "pro's" om det jeg har funnet ut ? Endret 25. april 2005 av Stealth- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå