regine Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Sliter med å komme inn på router har en belkin f5d7230-4.Har køddet med dette en uke nå,skriver inn http://192.168.2.1 men kommer ikke inn. På den lokale tilkoblingen står det begrenset eller ingen tilgang.har resett router og deaktiviert kort uten at jeg kommer noen veg. HJELP Lenke til kommentar
bytes Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Du oppgir litt lite informasjon, men jeg prøver. Sett i nettverkskabel i routers wan port og fest denne i nettverkskortet på pc. Angi deretter routers ip-adresse som du angir til å være 192.168.2.1 i internet explorer. Logg så på router. Den feilmeldingen du får vil jeg tippe skyldes at du har trådløstilkobling nå, og at det er svakt signal hos pc på denne. Jeg tipper også at du har Telenor som ADSL leverandør???? Men har du router også her eller kun ADSL modem? To routere går veldig dårlig sammen, så da bør den siste settes opp som aksesspunkt med fast ip-adresse i den serien som første router deler ut (192.168.. eller 10.0.0..), skru også av DHCP på siste router. Jeg antar her at din pc mottar ip-adresse automatisk også? Bekreft. Lenke til kommentar
regine Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 har gjort eksakt som du har beskrevet(Sett i nettverkskabel i routers wan port og fest denne i nettverkskortet på pc. Angi deretter routers ip-adresse som du angir til å være 192.168.2.1 i internet explorer. Logg så på router.)men kommer ikke inn på router. Har ingen trådløse kort tilkoblet de har jeg avinstalert,har kun eit vanligt nettverkskort og det får felmelding henter nettverkadr og så får den begrenset eller ingen tilgang. jeg har telenor adsl modem og router etter det. jeg kan ikke skru av dhcp når jeg ikke kommer inn på router. mottar ip automatisk,skjønner ikke noe av dette det har jo funket tidligere.Har nettopp oppgradert hastigheten på linja men en skulle ikke tru at det skal ha noe og si. Lenke til kommentar
it2005 Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Koble nettverkskabel inn i LAN port og til PC. Da skal du få IP adresse. Skriv inn adressen til ruter i nettleser, logge på og konfigurere ruteren. Siste alternativ er å resette ruter. Det gjør du ved å finne resettknappen på baksiden (lite hull) holde inne resettknappen (med en kulepenn eller lignende) i ca 10 sekunder, og sette opp ruteren pånytt. Det kan kanskje være nødvendig. Har hatt noen besøk hos kunder hvor det var eneste løsning for å få den trådløse delen til å fungere. Endret 24. april 2005 av it2005 Lenke til kommentar
Konge Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Det snakkes om at man skal koble til nettverkskabel til WAN porten .. Er dere sikker på at Belkin routeren gir wan side access ? I følge manualen sies det at det følger med ett programm som man kan bruke til å sette opp/programmere routeren og da skal WAN porten brukes men om man leser videre så skal LAN porten brukes om man ikke bruker dette programmet . Lenke til kommentar
regine Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Har resett minst 10 ganger men kommer ikke innpå router,har prøvd og sette opp router med cd plate som fulgte med men det funker ikke heller,men hva er grunnen til at jeg har begrenser eller ingen tilgang på nettverkskorte,får samme feilmelding når jeg instalerer tråløse kort også. Lenke til kommentar
it2005 Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Kommer du inn på andre trådløse nettverk? Står nettverkskortet satt opp til å motta IP-adresse automatisk? Hvilken adresse får du? Du kan forsøke å sette opp fast IP-adresse på nettverkskortet. Endret 24. april 2005 av it2005 Lenke til kommentar
regine Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Nei ,han finner det tråløse nettverket når jeg kobler til tråløse kort men kommer som sagt ikke inn på router får også melding at router ikke er kryptert og om du vil koble deg på eit usikret nettverk Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Nei ,han finner det tråløse nettverket når jeg kobler til tråløse kort men kommer som sagt ikke inn på router får også melding at router ikke er kryptert og om du vil koble deg på eit usikret nettverk Har du testet med en annen maskin eller sjekket din mot andre nettverk? Dette kan være et problem på maskinen, prøv en winsocketfix ala denne: http://www.cexx.org/lspfix.htm Lenke til kommentar
regine Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 har testet med annen maskin,men ikke opp mot annet nettverk.har kjørt winsocetfix uten at det hjelpte. Må jeg virkelig formatere for å få dette til ,hva er grunn til at jeg får begrenset eller ingen tilgang på nettverkkorte???????? Lenke til kommentar
regine Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 når jeg skriver inn http://192.168.2.1 så kommer jeg inn på denne siden http://search.msn.no/results.aspx?srch=105...f%2f192.168.2.1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 når jeg skriver inn http://192.168.2.1 så kommer jeg inn på denne siden http://search.msn.no/results.aspx?srch=105...f%2f192.168.2.1 Sjekk at det ikke står noen proxyserver i Ie, kommer du på nett gjenom den da? Lenke til kommentar
regine Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 hvor finner jeg ut av det??(noen proxyserver i Ie)Kommer ut på internett gjennom router men kommer ikke inn på den Lenke til kommentar
regine Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Har nå slettet sp2,da forsvant feilmeldinga begrenset eller ingen tilgang kjører nå tråløst på nett gjennom router ,men kommer fremdeles ikke inn så jeg får konfugere den. Når jeg går inn på egenskaper for tråløs nettverktilkobling så er det bare qos pakkeplanlegger og internett protokoll(tcp/ip) som er med der.stemmer dette?? Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Prøv å skriv dette: 192.168.2.1:88 Jeg må ha med :88 for å komme inn på routeren min... Lenke til kommentar
regine Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 nei.det vil seg ikke.siden kan ikke visest Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 With the router powered on, press and hold the reset button for exactly seven seconds, this will restore the router to factory default. Note: By default the password on the router is left blank, and the default IP address is 192.168.2.1 Resetting av router. Sceptic Lenke til kommentar
regine Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 har sikkert resettet 20 ganger,men kan jo alltid gjør det en gang til" Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Klikk Start --> Kjør --> Åpne: cmd --> OK Skriv inn: ipconfig /all Hva får du da? Edit: Har du brannmuren skrudd på? Sceptic Endret 27. april 2005 av Sceptic Lenke til kommentar
regine Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Microsoft Windows XP [Versjon 5.1.2600] © Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation C:\>ipconfig/all Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn . . . . . . . . . . . : stoke-qwf8xuglv Primær DNS-suffiks . . . . . . . : Nodetype . . . . . . . . . . . . : Blandet IP-ruting aktivert . . . . . . . : Ja WINS Proxy aktivert. . . . . . . : Nei Ethernet-kort Trådløs nettverkstilkobling 53: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Belkin 11Mbps Wireless USB Network Ad apter Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-30-BD-63-F4-0D DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja IP-adresse . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 0.0.0.0 Standard gateway . . . . . . . . : DHCP-server. . . . . . . . . . . : 255.255.255.255 PPP-kort gfdgfdg: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : WAN (PPP/SLIP) Interface Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-53-45-00-00-00 DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Nei IP-adresse . . . . . . . . . . . : 83.108.114.163 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.255 Standard gateway . . . . . . . . : 83.108.114.163 DNS-servere. . . . . . . . . . . : 130.67.60.68 193.213.112.4 NetBIOS over TCP/IP. . . . . . . : Deaktivert C:\> brannmur er skrudd av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå