mirene Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Hei... Jeg har akkurtat kjøpt meg det feteste kortet til Gainward : GeForce4 Ti4600 128MB DDR "Ultra/750XP GoldenS" m/Firewire, Retail. Jeg har en P4 1700 mhz 256MB RAM Ved test i 3D Mark 2001 SE fikk jeg en score på KUN 7556 og det må da være ALT for lite. Testen ble kjørt på standard 1024 x 768 32 Har akkurat instalert Windows XP på ny Nyeste Detonator XP driverne er instalert. HVAer problemet ??? Takker for all hjelp....da jeg er frustert over et SÅ dårlig resultat !!!!!!!! :sad: Lenke til kommentar
nicson Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Har du installert chipset drivere? De følger med å hovedkort cd`n enten du har VIA chipset, ALI chipset, Intel Chipset eller noe annet. Dette vil gi deg 30-50% mer ytelse. :wink: Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Ta å bruke søkefunksjonen på forumet og søk etter 3dmark, så finner du kanskje en løsning på problemet ditt. Du skriver ikke ehva slags RAM du har, hvis det er SDRAM kan det hende det er det som gir deg lav ytelse. Lenke til kommentar
mirene Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 Har instalert chipset driverne nå.....det hjalpikke i hele tatt.....glemte å nevne at jeg gjorde 3D mark testen med kortet overklokket og fikk den lave poengsummen 7550. Kan ikke skjønne HVA som er problemet ???? Kortet fungerer jo ellers som det skal. Er det virkelig BARE meg som har problemer med ytelsen i kortet ?? Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Regner med du har SDRAM..? Den vil i såfall trekke krafig ned på scoren. Selv har jeg Gainward Ti4400 Golden Sample, og jeg får snaut 7000 poeng i 3DMarks SE. Har 384Mb SDR og 1.5 Ghz Willamette. Hvis jeg overklokker skjermkortet max (295/680) får jeg rundt 7600 poeng. Lenke til kommentar
mirene Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 Har virkelig SDRAM kontra DDRRAM i minne på maskinen SÅ mye å si for ytelsen ??? Trodde det var typen og størrelsen RAM på grafikk kortet som var det som hovedsakelig betydde noe !! Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 jeg syntes at det var en dårlig score med den maskinen der, ja. men jeg tviler på at ram'en har så mye å si, det må være noe annet. jeg gikk fra tnt 8mb og 128 mb sdram og 700-800 i score til 256 mb og 700-800 i score. (2 helt nye ram-brikker, som er litt dårligere enn den forrigje.) Lenke til kommentar
mirene Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 Joda....fint å se at folk intereserer seg for problemet mitt :smile: Men det jeg gjerne vil ha svar på er HVORDAN det går ann å få så lav score 7550....en kammerat av meg har Gainward sitt GeForce 4200 med 64 MB RAM....og han fikk over 8000 poeng på 3D Mark 2001 SE og han har ikke raskere maskin en meg...bare litt mere RAM. Se forøverig denne testen og se på poeng summen de fikk med det samme kortet som jeg har. : http://www.deviantpc.com/reviews/gwgs750xp/index.shtml HVOR er flaskehalsen min ?? PS dette er link til mitt hovedkort : http://www.epox.nl/english/products/mother...ard/ep-4b2a.htm På forhånd takk T.I.S Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 prøv å skriv alle delene til pc'n din, så kan vi kanskje se det. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 SDRAM, Williamette og 3DMARK2K1 = dårlig match. Uansett suger den scoren alvorlig. Prøv å disable nettkortet ditt når du bencher. Trekk ut nettkabelen også. Tweak geforcen din met GTU fra http://www.guru3d.com Sett oppsettet til "speed settings" e.l. Lykke til! -KJ Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Selvfølgelig har SDRAM kontra DDR RAM mye å si! SDRAM = 133 DDR RAM = 266, evt 333 Hvor mye RAM du har på skjermkortet har mindre å si, iallefall når det kommer til 64 kontra 128MB. Det er hastigheten på GPU samt minnet som betyr mest. På min PC hjalp litt aggressive minneinstillinger i BIOS flere hundre poeng. Har du prøvd å kjøre testen med kortet uklokket? Klokker man FOR mye kan du få et langt dårligere resultat enn om kortet var uklokket. Kjører du 4 x AGP? Lenke til kommentar
Templar Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 P4 1.7 SUGER rett og slett. P4 1.7 er like rask som 1.2Ghz P3.. CPUen redigerer polygones for GPUen. Men desverre MHz tallet har så enorm påvirkning og Intels nye P4 er egentlig deres godkjenning av hvor meget MHz teller for folk uansett det ikke realistic måte at definere hastighet på. Her på forumene ser man mange enthusiaster med P4 og prove at overklokke dem til 2.2GHz og s.v. når de kan alle kjøpe AthlonXP 2000+ til 1500kr. La oss håpe at denne tro på MHz og ikke bare troen men den mental påvirkning som den har blir knekket. Forste gang i historien som et firma produserte en brikke som gjorde MINNE pr. MHz en forgjengeren. (p3) Hilsen, Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Templar er nok inne på problemet. P4 prosessorene din er ikke kraftig nok til å gi høye resultater på 3Dmark 2001. For å oppnå gode 3Dmark resultater med en P4 maskin må hastigheten på prosessoren økes formidabelt (sammenlignet med et AMD system). Den første testen på skjermkortet som du viser til, er utført på et AMD XP1800 system. En AMD prosessor med tilsvarende PR-rating som en P4 maskin gir MYE bedre resultater på 3Dmark testene. Dette er stort sett gjeldene for de fleste spill og spillbenchmarks på markedet. Dersom du sammenligner et P4 system mot et AMD system på tilsvarende hastigheter, f.eks. P41800 mot XP1800, er det stort sett bare i quake3 at P4 prosessoren yter tilsvarende AMD prosessoren. Et P4 system basert på SD-ram yter desverre enda svakere, fordi P4 prosessoren nærmest er avhengig av høy minne ytelse for å oppnå akseptable system ytelser. Grunnen til at P4 prosessoren i dag totalt sett er den raskeste prosessoren i spill og multimedia, er de høye klokkefrekvensene som det er mulig å kjøre disse på. Dette er nevnt tidligere her i forumet, og resulterer som regel i voldsomme diskusjoner. Men det er et ubestridelig faktum at AMD prosessoren yter bedre enn P4 prosessoren på dette området når prosessorene kjører på tilsvarende hastigheter. Jeg vil derfor påstå at poengsummen du oppnår på systemet ditt er i den størrelsesordenen som du kan forventet. Lenke til kommentar
mirene Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 Saken er jo at med Gainmward GeForce 3 kortet jeg kjøpte i fjor høst så fikk jeg ca 6500 poeng ,og det var ikke et TI kort engang. Så 7556 poeng med DETTE kortet GeForce 4600 virker helt på trynet dårlig. Jeg kan godta at RAM typen i maskinen kan ha noe å si men dette er jo samme maskinen/RAM som jeg brukte på GeForce 3 kortet. T.I.S Lenke til kommentar
mirene Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 hmmmm....etter å ha kikket litt rundt på nettet,så ser det ut til at de som kritiserer P4 for ytelsen i 3D MARK har rett.Se linken : http://www.hwupgrade.it/articoli/609/4.html eller direkte : http://www.hwupgrade.it/articoli/609/6.html Der har de testet diverse systemer med mitt grafikkort og 11 forskjellige prosessorer. Fra Duron 1.2 Ghz til P4 2.5 Ghz. Jeg må si jeg er en SMULE overasket !! At det skulle være så store forskjeller mellom Athlon og P4 hadde jeg aldri trodd !!!!!! Det er HELT klart,at jeg nå kommer til å kjøpe et nytt hovedkort OG prosessor for å få utnyttet GeForce 4 kortet fult ut. Takk og farvel til Pentium Hilsen T.I.S Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Hvorfor si takk og farvel til Pentium? Hvorfor ikke heller kjøpe en raskere Pentium? (om du har råd da). Pentium 4 er jo temmelig raske nå for tiden. Uansett, om PCen din klarer å kjøre de spillene du ønsker etc., så er det vel ikke noe mål å kjøpe en PC som får mye poeng i 3DMark? Det er jo kult å få mye poeng, men som sagt, hvis PCen tilfredsstiller de krav du har til spill m.v., så er vel en høy 3DMark score ikke noe mål i seg selv? Bare en tanke... Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 P4 1.7ghz er ikke akkurat det raskeste du får for tiden, men den er ikke grunnen til at resultatet ditt er så lavt. Jeg vet ikke akkurat hva som har skylden, men ber deg ihvertfall se bort i fra innleggene som påstår at p4 er dårlig på spill. Selv de som har skrevet det vet at det er tull. Her har vi å gjøre med inbitte Intel hatere. Hvis du sjekker linken under så vil du se at P4 under 2ghz ikke er i topp ytelse av dagens hardware, men du skjønner lett at prosessoren ikke er grunnen til ditt problem. For SÅ store er ikke forskjellene. Forøvrig så kan tullebukkene som anbefaler AMD for raskest mulig spilling lese denne og andre tester, og deretter revurdere sine utsagn.... http://www6.tomshardware.com/cpu/02q2/0206...ughbred-15.html Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Hmz. kjøper dere skjermkort bare for å få bra score i 3dmark eller? trodde det skulle brukes til spill!? :smile: lol [ Denne Melding var redigert av: JuBi på 2002-07-09 13:51 ] Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Quote: Den 2002-07-09 13:29, mirene skrev:Det er HELT klart,at jeg nå kommer til å kjøpe et nytt hovedkort OG prosessor for å få utnyttet GeForce 4 kortet fult ut.Takk og farvel til PentiumHilsen T.I.S At P4 gir dårlig 3dMark er tull og tøys. Min 1,8NW@2,5 , GF4-4600 combo gir 11600 i 3DMarkSE. Lenke til kommentar
sete Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 La meg si det slik, 3dmarks betyr ikke så mye hvis spillene dine fungerer fint. 3dmarks bør brukes mest til å se hvor mye prosentmessig ytelse ekstra du fikk ut av PC'en din etter en overklokking. de som kjøper seg PC for å briefe med 3dmarks har misforstått Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå