jangar Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Noken som veit om ein god side som forteller deg kva hardware du bør bruke til Linux? (har banna nok over mindre kompatibel hardware dei siste åra.) Eg skal instalere Suse 9.3 på ein eit år gammal maskin, men må ha nytt grfikkort med DVI utgang, kort som gir meg fleire USB-porta og ser etter eit raid kort. Hovedprioritet er at all hardware skal være støtta _automatisk_ av distroen, dritt i pris og ytelse (så lenge det funkar). Er stor tilhenger av "Installer og gløym"-prinsippet... Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 På skjermkortfronten så har jeg bare en anbefaling: ATI Radeon 9250 (360,- på komplett). Dette kortet støtter 3D og to skjermer samtidlig (DVI+VGA) med driverene som følger med X.org. Enklere og billigere blir det ikke (eneste ulempe er at X.org driveren ikke støtter TV ut) Når det gjelder USB, hvorfor ikke bare kjøpe en ekstern USB HUB? Fungerer perfekt. Når det gjelder RAID kontrollere så har jeg bare gode erfaringer med Promise. Lenke til kommentar
jangar Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Takker, hadde alle spørsmål fått like kjapt og enkelt svar Noken anbefalinger av KVM Switch også; min gammle Linpro 4-ports er klar for utbytte. Må ha ein med DVI og USB porta. Endret 25. april 2005 av jangar Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Når det gjelder billige raid-kontrollere, gå heller for software raid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå