Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

boot faiure insert boot diskette


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett den feilmeldinga før, disken som var på vei ut - mangla så mye av wind. at den ikke klarte å boote. Først tilbake til leverandør for å legge inn win 98 på nytt, så jula samme år kom "døden" tok 1/2 time å boote - disken holdt i et år en IBM "75GXPL" 45Gig - rikelig med problem med den serien rundt 2000/2001.

 

Starta med selvbygg av PC etter den og å ha en "komplett" windows på CD ikke noe recovery som krever orginaldisken for "reparasjoner".

 

Kan vere andre problem med kommunikasjon mellom disken og resten av maskina, var ute for en IDE kabel som gav seg måneder etter at noen hadde tatt i den - fikk lignende feilmelding - etter første erfaringa brukte eg unødig tid før eg bytta kabel og maskina "gjennoppstod"..

Lenke til kommentar

så du mener det kan være disken som er i ferd med å ta kvelden eller at det er en defekt ide kabel ??

 

det er en Hitachi deskstar 7200 rpm 80 Gb.

 

det er litt rart egentlig denne maskinen det er snakk om er maskinen til nevøen min og han har kjøpt den brukt.

den var overklokka og det var gjort en fantastisk dårlig jobb når det kom til kabel trekking og montering.

 

bla så går ikke chipsetvifta ikke rundt.

 

skifta også idekabelen i går kveld med en helt ny en.

 

og han henta den i dag, men nå kommer dette plutseligt ? eg har hadde denne maskinen oppe og kjørte doom på den i går kveld og har installert oppdatert antivirus og spyware.

 

det siste eg gjore var å reboote maskinen bare for å være sikker på at alt virka . så kommer han hjem og får denne feil meldingen ?

Lenke til kommentar
capy Skrevet 24/04/2005 : 21:26

  eller kanskje bios er satt til å boote feil harddisk. 

dette er jo heller tvilsomt siden det kun er en harddisk i maskinen.

men eg skal sjekke det i morgen.

 

koker Skrevet 24/04/2005 : 21:23

  Kan vere så enkelt att det står ein diskett i diskettstasjonen! 

dette var det første jeg sjekka og nei det er ingen diskett i maskinen

 

noen annet det kan være ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...