auduuun Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg skal kjøpe ram, og tenkte i første omgang 512 Mb. Spørsmålet er om jeg bør kjøpe 2 x 256 eller 1 x 512, i og med at hovedkort idag har 2 eller 3 plasser til ram..? Så lurer jeg på: Apacer 333 MHz (PC2700), er det noen erfaringer med disse brikkene, mht overklokking, hastighet (CAS/ant.MHz), og stabilitet? (Jeg kjøper ikke Corsair NÅ) Og så til HK/CPU: Jeg er ikke noen rik mann, derfor lurte jeg på om noen kunne komme med kommentarer til følgende: P4 NW 1,6 (Ikke 533 MHz) Asus P4S333 (altså ikke 533MHz) Skulle ikke det røske, i hvertfall sånn passe? Tusen takk til alle som legger inn en liten kommentar eller noen tips ! _____________ Audun Løvdahl p.s. vil det holde med en 300W PSU - med eller uten vannkjøling ? Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Vel, når det kommer til flere ram brikker er det litt å tenke på. Krever HK at du bruker registrert minne ved bruk av mer enn 2 brikker? Kan den bruke single og double sided om hverandre? Nå har ikke jeg sjekket med HK ditt, men det er jo en plass og begynne :wink: Personlig liker jeg å bruke store brikker. edit: Minne: DDR-DIMM typer PC1600, PC2100 eller PC2700 3 DDR-DIMM sokler Støtter opptil 3 GB minne (2GB med PC2700) Støtter ikke ECC og REG minne Fant ikke noe om single/double sided...men har kun lest MSI som har hatt problem (eller var det abit?) uansett er sikkert Asus såpass drevne at dette ikke er noe å bry seg med :wink: _________________ Velg det som passer DEG! [ Denne Melding var redigert av: JoKr på 2002-07-08 20:59 ] Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 ok. men om overklokking: har det mye å si om jeg kjøper Asus P4S333 eller Asus P4S533? (med NW1.6) _____________ Audun Løvdahl Lenke til kommentar
null.sexy Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Er vel ingen vits i og kjøpe så god ram til det hovedkortet er det. Støtter jo ikke 333mhz. Vis du leter litt så vil du finne p4s533 til en relativt billig penge. Fra 1100-1300 kr.Som formelt støtter pc 2700. Vil si du får mer ut av cpu og rammen din da. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 hadde det vært meg, hadde jeg heller gått hen og kjøpt s533 isteden for, av og til er det verdt å bruke 200,- ekstra, for å slippe å bruke 1400,- pga et angre kjøp ! Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 kan du da si meg hva som er forskjellen, annet enn at det ene støtter "gamle" NW og det andre støtter den nye 533-MHz CPU'en ? Begge støtter jo PC2700 ram.. mener jeg å lese av specs. Lenke til kommentar
null.sexy Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Er ikke sikker på overklokking mulighetene til s333 men s533 (som foresten koster rund 1007 kr på databutikken.com) Har lest om folk som har klokket med det samme oppsettet [email protected] Er ikke sikker på hva slags kjøling de brukte men. Har selv s533 men noe dårligere ram;( Funker fett rent bortsett fra at jeg ikke har kommet meg hjem fra millitæret og opna eska enda. Lenke til kommentar
null.sexy Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Søk med google asusP4s533 rewiew og du vil få opp et drøss med nyttig innformasjon:) Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg skal kikke litt der ja. Er det forresten noen som har forstått hva EZ-pluggen gjør? Lenke til kommentar
null.sexy Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 De nye p4 hovedkortene(cpu) trenger en del mer strøm en de gamle til p3 derfor ble det lagd en ny type kontakt til disse. Gamle psu har ikke denne pluggen. Ez-pluggen er en extra kontakt som gjør at du ikke trenger en ny psu som har denne p4 pluggen. Du kan brukke din gamle istedenfor. Men det er ikke og annbefale og bruke en mindre en 300w psu når du bruker ez-pluggen. Spesielt vis du har en del vifter og sånt. Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 Ingen med innvendinger mot sammensetningen her? Jeg har nå blitt enig om Asus P4S533. (det var 250 kr forskjell) P4 1.6 NW Asus P4S533 Apacer 512 PC2700 (én brikke) (Zalman 300W - rolig strømforsyning) En forholdsvis billig sammensetning, som skal brukes til litt overklokking (ikke desperat på high-end resultater) _____________ Audun Løvdahl Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 Takk så mye :smile: Lenke til kommentar
enter Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Bare sørg for at du får P4 1,6 NorthWood. Så har du et supert hk og grei RAM. Men skal du ikke få litt kraftigere strømforsyning, du klarer deg nå, - men har du rå, - slipper du å bytte å. :wink: Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Ikke kast bort penger på såkalte "rolige" strømforsyninger, med mindre du ikke har den fra før. Hvis du skal ha kasse, tror jeg at komplett har Chieftec m/dør 360w for en god pris. Bytt ut vifta med 12db 8x8 Papst, så blir alt som en drøm. Typisk er det og at 200,- her og der blir en ekstra lapp eller to over budsjett :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå