joenohr Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Jeg forsøker å få til å slette en post i Access basert på parametere fra brukeren, men lykkes ikke helt. ' fjerner angitt telefon fra databasen Dim con As New OleDb.OleDbConnection con.ConnectionString = "PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source = C:\mobildatabasen.mdb" con.Open() Dim ds As New DataSet Dim da As OleDb.OleDbDataAdapter Dim sql As String = "DELETE FROM individ WHERE imei=" & imeiliste.Text Try da = New OleDb.OleDbDataAdapter(sql, con) Catch ex As Exception MessageBox.Show(ex.Message()) End Try må det kjøres noe commit eller noe på dette? eller har jeg nok en gang helt feil fremgangsmåte? Lenke til kommentar
Fogga Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Dim con As New OleDb.OleDbConnection con.ConnectionString = "PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source = C:\mobildatabasen.mdb" con.Open() con.execute("DELETE FROM individ WHERE imei=" & imeiliste.Text) Det burde være nok for å slette en post. Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Execute is not a member of System.data.oledb.oledbconnection får jeg beskjed om? Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Execute is not a member of System.data.oledb.oledbconnection får jeg beskjed om? Jeg fikk følgende kode til å fungere Dim sql As String = "delete from telefon where id=2" 'example Dim cmd As OleDb.OleDbCommand = New OleDb.OleDbCommand(sql, con) Dim db_reader As OleDb.OleDbDataReader = cmd.ExecuteReader(CommandBehavior.Default) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå