FuzzFuet Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Jeg har en PC med en Sokkel A AMD Athlon (Tunderbird) på 1100Mhz! Og jeg tenkte og tyne det siste ut av den Men hvilket programm må jeg bruke? Den kan ikke klokkes via bios Chipset på HK er: VIA KT133A og jeg tror det er et Asus HK! Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Jeg har funnet ut at HK er et HP ferdimarskin kort, så biosen er låst! Er det da ikke mulig og overklokke? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Da må du finne en ny BIOS. Men jeg tveiler sterkt på at det er AGP/PCI-Lock på det HK' et. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 det er IKKE agp \ pci lock på det hovedkortet nei Lenke til kommentar
tness Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hvilken FSB har den Athlon cpu'en, hvis den kjører på 200 mhz, kan du sikkert klarer å presse den til å kjøre på 266, altså 133 på HK, Lås opp multipliern, og du vil sannsynligvis få den til å kjøre på 1300-1400 stabilt med luftkjøling. Men hvis biosen din er låst, flash med en ny. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Hva er AGP PCI lock got for? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Hva er AGP PCI lock got for? Det forhindrer at AGP/PCI-frekvensene øker "i takt" med FSBen når du overklokker, istedenfor at AGP/PCI-klokkene er uavhengige av andre busser (låst). Dette kan skape stabilitetsproblemer både for bussene i seg selv, pluss komponentene de kommuniserer med (grafikkort, lydkort, nettverkskort osv.) når man overklokker FSB. Men hvis man har ulåst multiplikator vil man jo fortsatt kunne overklokke prosessoren uten å støte på dette problemet. Endret 27. april 2005 av Bob Ibsen Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Jeg har funnet ut hvilket HK det er! Det er et ASUS A7V-VM! Jeg så på ASUS sine sider, men fant ikke en BIOS til dette kortet! Kan dere hjelpe meg i å finne en? Jeg brukte Everest Home Edition 1.5! Jeg fikk en link HER!! men jeg fikk beskjed om at serveren var full Endret 1. mai 2005 av LockNess Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Rett over floppykontakten på hovedkortet sitter det en dipswitch. Hvis du setter alle switchene til OFF vil du få 133 MHz. Du kan ta en titt i manualen hvis du lurer på hvor og hvordan. Med 133 MHz FSB vil CPUen din kjøre på 1467 MHz, noe jeg ikke kan garantere at er stabilt. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Jeg har ikke manualen ! Jeg kjøpte HK'et av en venn for noen år siden! da den andre marskinen brannt opp av lynet ! Men fines det ikke en BIOS til HK'et? finner ikke noen jeg på ASUS sine sider Endret 3. mai 2005 av LockNess Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Rett over floppykontakten på hovedkortet sitter det en dipswitch. Hvis du setter alle switchene til OFF vil du få 133 MHz. Du kan ta en titt i manualen hvis du lurer på hvor og hvordan. Med 133 MHz FSB vil CPUen din kjøre på 1467 MHz, noe jeg ikke kan garantere at er stabilt. Den dipswitch'en er borte! Det er meket av hvor den skal stå, men den er ikke dær! Den er sikkert fjernet pågrunn av at det er et HP HK Men går det ikke av og software klokke da? Endret 4. mai 2005 av LockNess Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Har ALDRI hørt at det kan software overklokkes på AMD cpuer... Ihvertfall ikke de gamle... Men jeg ville tro at dette blir litt venskelig ettersom fabrikkbygde pcer ikke er helt "Snille" ved temaet "Overklokking" Men håper da du får overklokket den El NetZor Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg Software klokker AMD 64 CPU'en min! Men.. kjere folks er det ikke en eneste BIOS til dett HK'et?! Jeg har lett men finner ikke noe. Gjør dere? Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Dette er AMD64 det er nytt jeg mener aldri og huske at man kan gjøre det med, Athlon XP, Duron ?? El NetZor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå