Gå til innhold

software til Pinnacle Tv-kort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada vet det, gammel tråd...

Til trådstarter: Jeg har et PCTV Stereo, og med det fulgte det med "PCTV Vision" bl.a. for å se på og spille inn fra tv og vhs/vcr/etc. Sjekk ut Pinnacles hjemmeside og se om du kan laste ned programmet/-ene. Men regner vel ikke med det da man vel kjøper de med kortet (=altså at programmene ikke er gratis nedlasting).

Så er det noe jeg selv lurer litt på (grunnen til at jeg fant denne tråden): Når jeg spiller inn fra VHS blir lyden forsinket med et halv sekund ca, men ikke når jeg spiller av direkte. Har i skrivende stund ikke prøvd med tvkabel, da den er opptatt enda en stund utover kvelden...

Skal prøve å mikse og trikse med de forskjellige lyd/bilde valg man har i programmet og se om det blir bedre.

Det er forresten ikke noe forsøk på trådkapring, bare så det er sagt:-)

Lenke til kommentar
Jada vet det, gammel tråd...

Til trådstarter: Jeg har et PCTV Stereo, og med det fulgte det med "PCTV Vision" bl.a. for å se på og spille inn fra tv og vhs/vcr/etc. Sjekk ut Pinnacles hjemmeside og se om du kan laste ned programmet/-ene. Men regner vel ikke med det da man vel kjøper de med kortet (=altså at programmene ikke er gratis nedlasting).

Så er det noe jeg selv lurer litt på (grunnen til at jeg fant denne tråden): Når jeg spiller inn fra VHS blir lyden forsinket med et halv sekund ca, men ikke når jeg spiller av direkte. Har i skrivende stund ikke prøvd med tvkabel, da den er opptatt enda en stund utover kvelden...

Skal prøve å mikse og trikse med de forskjellige lyd/bilde valg man har i programmet og se om det blir bedre.

Det er forresten ikke noe forsøk på trådkapring, bare så det er sagt:-)

Vedrørende opptak har jeg opplevd det samme. Har egentlig gitt opp å få det til. Har hørt ifra andre at det kortet er det relativt umulig å få opptak til å bli skikkelig med. Pinnacle sine drivere/programmer er et slit å få til.

Til trådstarter: tror det eksisterer tredjeparts drivere som skal fungere...men ikke sikker.

Endret av kosh
Lenke til kommentar

Jaså så det er et kjent problem med Pinnacle? Har lest på forumet deres om flere som har problemer ja. Skal ta å sjekke bios instillingene og avinstallere den "PCI Enhancement" saken se om det hjelper.

Kosh: Prøvde du VCR/VHS opptak som input, eller tv? Skal teste tv som input nå og se om lyd og bilde blir synkront. Det er iallefall kun under opptak (når data skrives til disken) at det blir asynkront, som om det var datan min som er for treg og at lyden da blir hengende litt etter. Og siden det er lyden som henger etter er det rart om det er tvtuner-kortet sin feil. Er forøverig lydkortet mitt som tar imot lyden nå.

Specs er forøverig:

Athlon XP 3200+, 1 gig ram, 200GB Seagate 7200.7 FireWire, SB Audigy 1 så datan skal da være mer en bra nok. DMA er seff aktivert, samme er "Optimaliser for ytelse" for FireWire disken. Disken er feilsøkt og defragmentert før opptak, men kanskje prøve å formatere den på nytt.

Trådstarter: Drivere for kortet ditt finner du her, bare velg det kortet du har i pulldown boxen ved "PCTV"!

Tips til tv-tuner-software fikk du av gresh:-) skal selv teste det!

Forresten, Gresh: Du fikk ikke asynkron bilde/lyd du da med ditt Pinnacle kort under/etter opptak?

** Edit3 ** :

Glem det med lyd/bilde, jeg tok feil, det er BILDET som henger etter LYDEN, ikke omvendt slik det så ut som først. Altså for eksempel at når noen snakker, og personen ifølge lyden er ferdig med å snakke, så slutter ikke munnen å bevege seg før et sekund senere, at munnen på personen lager lyden som ble spilt av sekundet før på en måte. Da blir det riktig likevel, Kosh, at det antagelig er noe med capture-kortet mitt. Men nå er det leggetid, får teste mer senere.

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

jeg har pinnacle usb 2.0, og bruker pctv vision. Men ville gjerne brukt et "mediesenter" software.

prøvde "media portal", men fikk ikke tv til å funke.

prøvde "meedo tv", fikk nrk fram men ingen lyd.

så må vel bruke pctv så lenge.

edit..

prøvd "dscaler" den fant alle program, men ingen lyd. Og det programmet er ikke noe mediasenter, kan likegodt bruke pctv

Endret av EG-s
Lenke til kommentar
jeg har pinnacle usb 2.0, og bruker pctv vision. Men ville gjerne brukt et "mediesenter" software.

prøvde "media portal", men fikk ikke tv til å funke.

prøvde "meedo tv", fikk nrk fram men ingen lyd.

så må vel bruke pctv så lenge.

Prøvd Pinnacle Studio 9 Trial? Skal teste det selv så fort jeg er ferdig med reinstall og update av lyddriverne.

Det med opptak uten lyd, du valgte riktig lydinngang på riktig lydenhet? Siden det er opptak av tvprogram går vel både lyd og bilde gjennom tvkortet. Hos meg, under "Audio" i PCTV Vision får jeg ikke valgt noen annen lydenhet enn lydkortet.

Edit: Ok, har prøvd Studio 9, men får ikke valgt mitt SB Audigy som lydkilde. Videospillern er nå en gang kobla til lydkortets line-in. Hmm, kan det være en trial begrensning tro.

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar
Pinnacle Studio 9, er det et program for å se tv, eller kun redigere video?

Er vel kun redigere det. Du skulle ha å se på tv du ja? Og du har prøvd PCTV Vision. Og DScaler ja. Nei da er jeg ikke sikker gitt. Har testa de samma selv, samt Studio 8 og 9 samt noe som het "SCLive" for å prøve å få til capture av vhs uten asynkron bilde/lyd but no fucking luck. Men tilbake til deg, jeg fikk tips om www.tv-cards.com/ har du sjekket der? Er selv ute etter enda et tv/capture program å prøve ut. Skulle gjerne ha kunnet utnytte fjernkontrollen som fulgte med Pinnacle kortet da men...

Edit: EG-s, sjekk denne

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...