tor_erik Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Har du fått tidsklemmeviruset også? Nei, russeviruset. Lenke til kommentar
Evilworm Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Har samme problemet jeg også. Har noen av dere prøvd å sjekke services i windows? Slik som jeg ser det, må det vel ligge som en service..? Hvis norway.exe blir liggende under windows\system32\ og c:\ uten at du er logget på nettet, så er filen allerede på harddisken. Filen er 17kb, så det er jo ikke sikkert dette stemmer. Fort gjort å hente den fra nettet ved første anledning. En annen ting er at det blir liggende en del ting og tang under c:\windows\system32\config\systemprofile\temporary internet files\Content.IE5\ Sletter du temp-filer fra internet explorer, blir det liggende noen få mapper igjen her. Slettet disse selv, men de kommer igjen og igjen. Sammen med Click Me ikonet på skrivebordet og i startup-menyen. Bare mine tanker om dette... Vet jo ikke om det er slik for alle; jeg kan jo ha feil.. Men uansett.. får jeg tak i personen som har laget dette, kommer jeg til å knekke fingrene hans/hennes tvert. Endret 10. mai 2005 av Evilworm Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Har du fått tidsklemmeviruset også? Bra sagt zjulik! Lenke til kommentar
Evilworm Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Hmm. Kjører nå SuperAdBlocker, Spybot Search & Destroy, NIS2005 og NAV2005. Ble ferdig med dritten nå, tror jeg. Fjernet følgende: 1. norway.exe fra minnet via windows task manager (CTRL-ALT-DEL) 2. c:\windows\system32\norway.exe 3. c:\norway.exe 4. alle MAPPENE under c:\windows\system32\config\systemprofile\temporary internet files\Content.IE5\ 5. scannet og fjernet bl.a elitebar med Spybot i safe modus (f8 når du starter opp pc'n) 6. Fjernet det som ikke hørte hjemme i registeret under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run, bl.a. HELPER (norway.exe) 7. Til slutt scannet jeg hele pc'n med NAV2005. Jeg kjører nå som normalt og har ingen vinduer som popper opp eller ikoner som dukker opp på skrivebordet. Bør vel kanskje nevne at jeg har kjørt SuperAdBlockers program for å fjerne trojaner også. Og AdAware SE. Selvfølgelig vet jeg ikke om dette virker på andres datamaskiner, men det virker her. Jeg tar ikke ansvar for feil noen ev. måtte gjøre. Men jeg holder på det med fingrene til den eller de som har laget faenskapen! Endret 10. mai 2005 av Evilworm Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Du bør kjøre et registerrens-søk etter norway.exe . Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Du bør kjøre et registerrens-søk etter norway.exe . Sikkert noen som ikke vet hvordan, så jeg kan forklare: Start-->Run/Kjør -->Skriv: "regedit" (uten hermetegn)-->Edit-->Find-->Skriv norway.exe-->Slett evn. registeroppføringer. Lenke til kommentar
Znoopy Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Her finner du kanskje hjelp... http://securityresponse.symantec.com/avcen...er.asdplug.html Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Okay, jeg har fremdeles ikke funnet noen måte å bli kvitt dette på! Utrolig irriterende! Er det noen som helst som har funnet ut noe? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Okay, jeg har fremdeles ikke funnet noen måte å bli kvitt dette på! Utrolig irriterende! Er det noen som helst som har funnet ut noe? Har du lest og/eller prøvd noen av tipsene? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Å forsvinne i to uker og så komme tilbake og spørre om vi har funnet ut av det i mellomtiden det blir som å prøve å låse opp en dør med feil nøkkel, ta en spasertur rundt kvartalet, og så håpe at nøkkelen kanskje passer nå (Ikke vondt ment dette, bare fikk assosiasjon til en film jeg så engang ) Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 SELVSAGT har jeg prøvd metodene som er foreslått i denne tråden. zjulik: Som du sikkert vet, beveger dataverden seg rimelig kjapt fram. Mye kjappere enn dørlås-verden. Jeg mente selvsagt noe sånt som "Har Symantec lagt ut noen side som noen her har sett?" eller "Vet noen om spesielle virusprogrammer som har fått beskyttelse mot dette viruset?" o.l. Såpass trodde jeg du forstod. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 SELVSAGT har jeg prøvd metodene som er foreslått i denne tråden. zjulik: Som du sikkert vet, beveger dataverden seg rimelig kjapt fram. Mye kjappere enn dørlås-verden. Jeg mente selvsagt noe sånt som "Har Symantec lagt ut noen side som noen her har sett?" eller "Vet noen om spesielle virusprogrammer som har fått beskyttelse mot dette viruset?" o.l. Såpass trodde jeg du forstod. Ja, men jeg har brent inne med den nøkkelmetaforen så lenge nå Hva med å poste en ny HijackThis-logg her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå