Zona Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg legger gladelig ut 2000-2500 kroner for et godt hovedkort, men hva skal jeg velge? Har hørt at AMD er på vei ut? (høres ikke det rart ut) Skal jeg ha Abit/AMD eller P4? Og en ting til forutsatt at jeg kjøper et hovedkort uten paralell og serial porter. Dersom jeg setter min nye maskin opp i nettverk og den gamle maskinen har paralell port og serial port kan jeg da koble opp printer på den gamle og be om utskrifter fra den nye maskinen? (Regner med svaret er ja, men greit å være 100% sikker.) Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg har skikket litt på hovedkort den siste uka, og oc folk ser ut til å ha et varmt hjerte for MSI og Abit. Selv velger jeg å holde en knapp på en P4 1.6NW, ellers kan du jo gå for de nye 533 P4 brikkene? Kanskje greit å ha muligheten for 333DDR, og her skal det vel sies at Asus også bærer rykte for kvalitet og funkjsonalitet. Det beste er å bruke google og søke på: <hk navn> review, så får du opp litt sikkert. Hvilket chipsett du går for er en annen sak. Intel 845 og 850 er jo selvsagt der, men tror jeg hadde hatt et øye på SiS med tanke på 333DDR. Så kommer jo sukkertøy som RAID og 6PCI og minnesokler inn. Du har en kjekk tid forann deg, selv valgte jeg å bestille et MSI 845Ultra-ARU idag, men det er ikke for hovedmaskina mi, så den blir ikke testet for gaming. Lykke til i hvert fall :wink: Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=40009&forum=24 Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 AMD er da ikke på vei ut.. de kommer jo snart med ny og bedere prosessore. Men hvis du har tenkt å overklokke så er P4 best for øyeblikket. Jeg vil anbefalle deg å kjøpe AMD hvis du skal spille en del spill og slikt. Du får jo AMD XP1800+ til null og nix nå. AMD XP1800+ ________ 879,- Abit KX7-333 RAID_ 1,322,- 256MB DDR PC2700_____647,- SUM:_______________2,848,- Det er ikke så dyrt. Ja du kan printe ut fra den nye PC'n din via den gamle. Du må bare sørge for at du har delt skriveren på den gamle maskina, slik at den nye kan bruke den skriveren. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 P4 er det klart beste alternativet hvis du har litt budsjett. og det tyder det på at du har med vilje til å bruke 2000 på et hovedkort... Glem tullet om at 'AMD er best til spill', dette er tåkeprat. Du får langt raskere P4 maskiner som vil yte bedre i spill, og hvis du vil ha fart og har penger vil jeg anbefale deg å gå for dette. Hvis du har lite penger og vil ha en billig-pc så vil jeg anbefalte p4 [email protected], [email protected] eller amd. Lenke til kommentar
enl Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Kjøpe NW 2.26Ghz med et SiS645DX hovedkort for noen uker tilbake. Løsningen er veldig stabil og rask. Men, det er selvfølgelig ikke noe galt med AMD heller. Jeg har bare fått en stor avsky mot via chipsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå