Gå til innhold

høyttaler hub / switch?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Trenger en høyttaler hub/switch - sikkert ingenting som heter det, men skal forklare :)

 

Har 5.1 anlegg i stua og nylig montert Boss marine 6*9 i taket på badet.

I den forbindelse vil jeg har en hub/switch som jeg kan velge hvilke høytalere jeg vil bruke: både høytalerne i stua og badet, bare i stua, bare på badet eller høyt i stua og lavt på badet....

 

Noen som vet om en slik "dings" til salgs her i norge eller hvordan enkelt lage en slik en?....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var innom clas i går - de hadde ikke. Finner ingenting på nettsia deres heller...

 

Nå har jeg bare tvinnet kablene sammen og kjørt dem i front utgangene - tviler på at høytalerene på badet holder lenge hvis jeg gir max på anlegget....

 

Ser for meg en boks/dings der jeg strekker kabler fra front utgangene på forsterkeren til boksen/dingsen der jeg kan velge hvilke høyttaler-par jeg vil kjøre....og i tillegg ha muligheten til å justere volumet på boss'ene....

Lenke til kommentar

Asso, du var ikke langt fra selveste navnet. Det kalles Media hub, jeg har det selv kjøpte på Biltema genial ting, bare til og trykke på en knapp så kan du velge mellom ting.

 

Spør etter Mediahub om du har Biltema i nærheten, kostet 60 spenn.

Endret av arian
Lenke til kommentar

fra hvilken lydkilde skal du høre på på badet?

Det er det store spørsmålet?

 

CD?

DVD?

Radio?

 

Enkleste jeg kan tenke meg du kan gjøre er å kjøpe en egen forsterker til høyttalerne på badet og splitte signalet fra lydkilden du skal helte lyd fra. Slik kan du nemlig velge hvor du vil høre hva og hvor høyt.

 

Dette er det beste tror jeg. Når du i såfall skal kjøpe deg en forsterker. så kjøp deg en med innebygd radio. altså en reciever ( for de som skal pirke ).

Du trenger ikke verdens dyreste reciever for å kunne dra de høyttalerne på badet.

Lenke til kommentar

hvis du har en reciever som støtter 2 sett fronthøyttalere så er det jo ikke no problem. Receiver har du?

 

For hvis den støtter 2 x frontsett så bruker du bare Set A når du skal se film i stua, Sett B når du skal høre lyd på badet og Set A + B når du skal høre begge deler.

 

Det er den siste saken du ønsker som ikke funker helt. Og det er å dempe en av settene. og det funker dårlig med denne løsningen. tror det er et ønske du bare skal droppe :(

Lenke til kommentar

Riktig.

 

husk at den ikke har 150w RMS output. men takler max 150w rms watt input hvis jeg forstår teksten riktig

 

Vil det ha noe å si for mitt vedkommende - da receiveren min gir:

 

• Stereo output power: 2x 100W (6Ohm, 20-20kHz, 0,2% THD)

• Surround output power: 5x 125W (6Ohm, 1kHz, 0,7% THD)

 

?

Lenke til kommentar
Riktig.

 

husk at den ikke har 150w RMS output. men takler max 150w rms watt input hvis jeg forstår teksten riktig

 

Vil det ha noe å si for mitt vedkommende - da receiveren min gir:

 

• Stereo output power: 2x 100W (6Ohm, 20-20kHz, 0,2% THD)

• Surround output power: 5x 125W (6Ohm, 1kHz, 0,7% THD)

 

?

vet at det er flere som tror at den har en utgangseffekt på 150w rms. Altså at den forsterker.

 

Det var bare det jeg prøvde å avvise

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...