Gå til innhold

Bli muslim eller dø

Anbefalte innlegg

blei litt usammenhengene, men jeg regner med at dere skjønner hva jeg mener :)

Det jeg skjønner, er at dette var rimelig off topic. Men det lar meg komme med et viktig poeng: Dersom dere påstår at noe er "99% bevist", ja da får dere legge frem bevisene slik at vi kan vurdere dem. Ellers er det verdiløst.

Det finnes ingen "beviser" meg kjent på at Jesus (om han i det hele tatt levde) sin mor var en hore. Du blander kanskje sammen med den andre Maria, Magdalena som mange antar er den syndige kvinnen som beskrives hos Lukas. Men det er heller ikke bevist, den koblingen ble gjort senere i historien.

Og nei, Bibelen og Koranen er ikke muntlig nedfortalt. (med unntak av deler av det gamle testatmentet.) De kunne faktisk skrive på Jesus tid. Det er derfor man kaller kapitlene sånt som "Romerbrevene". Muhammed kunne ikke skrive, men hadde "disipler" som han dikterte til. Problemet er at respektive presteskap forvaltet skriftene, og nok kan ha plukket og endret som de fant det fornuftig.

Jeg tror heller ikke, så det er sagt, men det skader ikke å ha sine "fakta" i orden...

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Satt på bibloteket i stad og skumleste hele Koranen på norsk. Finner absolutt ingenting om at Muhammed giftet seg med aisha da hun var 6 år. På internett er det lett å finne stoff om dette, men da er mest å finne på anti-islamiske sider og konservative kristne sider etc. De fleste av disse sidene skriver utrolig mye om Islam. Mye av dette er nok delvis propaganda og delvis sant, tror jeg.

Nei, det står ikke i Koranen. Det er en påstand som guardianpegasus kom med, uten kildeangivelse. Og han tok feil.

De kildene (som altså slett ikke var Koranen) har vi nå fått, og kan dermed diskutere dem. Og det er bra.

Som det sies, på internett kan man finne argumenter for alt og beviser for ingenting...

Geir :)

Lenke til kommentar

beklager om det ble litt offtopic.

ta en titt på discovery, regner med at det de sier der er fakta, en kveld da det er om kristendommen. da vil du få med deg mye av det jeg sa i min forige post.

da jeg tenker på hva som er bevist, mente jeg å se engler, store hvis lysglimt osv ved nær-døden-opplevelser. de er alle oppklart på naturlige måter.

her er det også bare å se litt på discovery så skal du se :)

edit:

med unntak av deler av det gamle testatmentet

jo, det er det.

mye av det ble først skrevet ned flere århundrer etter jesu død.

Endret av Aurgjelme
Lenke til kommentar

Uansett om Muhammed var pedofil så er man ganske dum hvis man tør å uttale seg om det. Jeg sier ikke at vold/drap er greit, men personer som Runar Søgaard ber jo om det, dette er ikke første gangen han har gjort noe dumt, så dette var ventet.

Lenke til kommentar
Uansett om Muhammed var pedofil så er man ganske dum hvis man tør å uttale seg om det. Jeg sier ikke at vold/drap er greit, men personer som Runar Søgaard ber jo om det, dette er ikke første gangen han har gjort noe dumt, så dette var ventet.

Alternativt så finnes det faktisk moralske mennesker som handler utifra hva de anser som riktig, og ikke utifra egeninteresse.

Uten at jeg skal vurdere om Søgaard er i denne kategorien eller ikke.

Lenke til kommentar
Å komme med løgn ,balsfemiske uttalelser, spøk mot vår Profet Mohammad ( Swallallaho aleihi wasallam) og Islam ,er ikke tålbart.

Her i Norge har vi yttringsfrihet, dvs en kan si hva en mener uten å bli straffet for det. Det spiller ingen rolle hvor hellig Muhammed er for deg som muslim eller Jesus er for meg som kristenen kan si akkurat hva en vil om disse personene uavhengig om du liker det eller ikke. Dersom jeg syntes det å gifte seg med en 9 år gammel jente er pedofili, så er det min rett å hevde at Muhammed ikke var noe annet enn en gammel gris av en pedo. Om du/dere ikke klarer å akseptere dette så får dere heller dra til ett land som ikke har ytringsfrihet nedskrevet i grundloven.

Det er denne inntolleransen fra muslimsk side jeg hater, de krever respekt av oss, men ikke sjangs om de vil respektere oss nordmenn og vårt samfunn.

Lenke til kommentar
Å komme med løgn ,balsfemiske uttalelser, spøk mot vår Profet Mohammad ( Swallallaho aleihi wasallam) og Islam ,er ikke tålbart.

Konseptet [ytringsfrihet] er da heller ikke noe islam favner om, og følgelig ikke noe muslimer som tar sin tro seriøst støtter.

Om Muhammed var pedofil i sitt sinn er vel vanskelig å bevise, men faktum er at han utførte pedofile handlinger da han fullbyrdet sitt ekteskap med Aisha da hun var 9. Dette førte blant annet til at hun mistet håret.

Lenke til kommentar

Du er da seriøst laget kun for å provosere oss, eller hva?

Oppegående muslimer driter i hva vi mener om deres såkalte profet da de har sikkert samme oppfattning av Jesus.

Derimot Fanatikkere som er hjernevasket og eier fullstendig 0 IQ gjør gjerne hva deres Imamer sier og går til Korstog mot motstandere av deres Idiologier.

Sammtlige Imamer som kommer med en Fatwa burde bures inn i fengsel da det er det samme som en direkte Drapsordre, hadde gjort det samme med en prest om han ba kollektivet sitt drepe en Araber fordi han kastet dritt om Jesus.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...