ANTILAN Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Hadde tenkt å vente i det lengste med å bygge nytt, derfor trenger jeg noen raske tips til overklokking av det systemet jeg har. Slik ser det ut foreløpig: Gigabyte 7N-400Pro2 (HK)(333Mhz) (OC-348fsb) AMD Athlon xp3000+ (CPU) + Coolermaster Aero 7 Lite3500rpm(Alu heatsink) 2x512 Twinmos PC2700 CL2,5 (Minne) Sapphire Radeon 9800 XT + Termaltake Giant Dual heatpipe (OC-435/378) 3x WD 200Gb HD S-ATA Cheaftech DX-1 kabinett + 5xPapst 80x80 vifter Hvis man skal bruke 2-3000 kroner på å øke ytelsen på dette, hva bør man da bruke de på? Har fått tips om å oppgradere minnet til PC2300 fordi eksisterende minne bremser overklokkingen. Bruker maskinen mest til spilling av eks. BF Vietnam, Doom3 og CS, + endel konvertering av mediafiler. Vil ha høy ytelse ved spilling og ha et ellers stabilt system. ::::KOM MED TIPS:::: Lenke til kommentar
AnVli..p4 Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 i bios stiller du opp frekvens (mhz) på cpu og ram + mer volt på cpu, gpu og ram.. men selvølgelig ikke formye.. raskere (og dårligere) forklarte får du det ikke Lenke til kommentar
ANTILAN Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 i bios stiller du opp frekvens (mhz) på cpu og ram + mer volt på cpu, gpu og ram..men selvølgelig ikke formye.. raskere (og dårligere) forklarte får du det ikke Takk, men hvor mye volt kan man øke med på minnet og skjermkort? Kjører på 100% av FSB, og FSB er klokket til 174Mhz (348). Er redd minnet blir ustabilt hvis jeg klokker mer... Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 det er jo bare å prøve seg frem med diverse mem tester osv . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå