tjuetre Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Hei, eg bare lurer på en ting, når eg overklokker min PC bestående av, AMD Athlon XP 3200+, Corsair VS PC3200 1x512, Abit AN7, WaterChill vannkjøling + EVO360 radiator, NorthQ 400W PSU så får eg opp feilmelding i rett før der Windows booter. Noe om en fil som mangler.. Skal skrive ned hele meldingen og komme tilbake med den, men peiling noen? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Kan du skrive litt mer detaljert hva du har klokket for noe?eks fsb, ram timings?prøvd å gitt ramen og cpuen litt mer strøm?(vcore) ? Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Kan du skrive litt mer detaljert hva du har klokket for noe?eks fsb, ram timings?prøvd å gitt ramen og cpuen litt mer strøm?(vcore) ? Jah, eg har FSB på 223 og multiplien på 11,5 = 2564,5 og da kjører minne på 444 står det i BIOS, tror det er noe slikt.. Men det er jo multipli sperre på denne CPUen på 12.5 og tror ikke FSB vil forbi 225.. og minnet får 2.8volt og CPU får 1.813volt Og angående den feilmeldingen står der: Feil på fil : Windows/System32/Drivers/Ntfs.sys Endret 24. april 2005 av tjuetre Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Fikk opp ny feilmelding og denne gangen hadde eg passert 226 på FSB og multiplien på 12 = 2712 ca og nå var volten på minnet på 3volt og CPU hadde 1.844. Windows kan ikke starte p.g.a. feil i programvaren. Meld problemet som: load trenger DLLer for HAL Virker som Windows rett og slett ikke booter på mer enn 2.5GHz uannsett FSB og Multipli settings. Noen som har peiling? Kanskje på tide med annet OP? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) enten minne som holder deg tilbake eller så sier nok prosessoren at den ikke vil noe særlig mer prøv evnt å ta opp vcoren ett eller to hakk til,skader ikke, vertfall når du kjører med vannkjøling. går det ikke tror jeg nok du har nådd grensen for hva prosessoren\ramen takler.prøv også kanskje å forandre på ram instillingene hvis du ikke har gjort det, feks 11-3-3-2.5 . men uansett, er moderat oc da Endret 24. april 2005 av ducmaster Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 enten minne som holder deg tilbake eller så sier nok prosessoren at den ikke vil noe særlig mer prøv evnt å ta opp vcoren ett eller to hakk til,skader ikke, vertfall når du kjører med vannkjøling. går det ikke tror jeg nok du har nådd grensen for hva prosessoren\ramen takler.prøv også kanskje å forandre på ram instillingene hvis du ikke har gjort det, feks 11-3-3-2.5 . men uansett, er moderat oc da Hehe, joa er vel grei OC, men når det gjelder timings på minnet, vet eg rett og slett ikke hvor man endrer dem på mitt Abit AN7.. på den andre datan har eg Abit NF7 S 2 og der kan eg stille timingsen.. men der igjen er det ikke så fritt å stille på FSBen.. hehe, uannsett, klarte å boote på 2.65GHz men da var ALT ustabilt i Windows, startet eg CPU Z eller CPU Mark så lukket dem seg etter 2 sec, og med 2 volt på CPUen og 3 på minnet blinket det ganske rødt i Abit EQ hehe, lå på svimlende 50 grader på CPU. Nå kjører eg på orginale instillinger og koser meg med mine 35 grader.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå