Deadringer Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 skal legge inn antivirus på pc'en til søtra mi, men vil ikke legge inn norton fordi pc'en er treg nok fra før. hvilke firewall og antiviru-gratis vel og merke-er bedre enn norton? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Anbefaler å lese sticky. For øvrig er ZoneAlarm (Firewall) og AVG Anti Virus gode kostnadsfire alternativer. Skjønt om de er bedre enn sikkerhetspakken til Norton, kan nok diskuteres. Etter min erfaring krever de i hvert fall betydelig mindre ressurser enn Norton, men jeg er usikker på sikkerheten. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 (endret) har ikke hele sikkerhets pakka på den pc'en. det er bare norton antivirus 2004, og det suger resurser av pc'en. edit: valget ligger mellom: antivirus - avast og avg firewall - zonealarm og sygate Endret 24. april 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 avg scorer litt høyere på tester enn avast. Zonealarm er berde enn sygate Lenke til kommentar
miCro Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Zonealarm er berde enn sygate På hvilket grunnlag hevder du at Zonealarm er bedre enn Sygate? Lenke til kommentar
Senz0r Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 selv bruker jeg NOD32 og Sygate.... Men jeg anbefaler deg Avast og Zonealarm Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) hvilken pc har søstra di da? selv kjører jeg NIS 2005 knirkefritt på en 800 MHZ, 128 MB ram det er en laptop. jeg merker ikke noe problemer med den jeg iallefall. på jobb kjører jeg NAV 2005 på en 200 MHZ med 192 MB ram, det går også greit. hvis du mener at maskina blir treig i oppstart og avsluttning så går det fint an å gjøre noe med dette. det har jeg gjort på begge mine maskiner, den stasjonære og laptopen min. slå av noen av prosessene som hører Norton til som du ikke trenger, så skal du få pc`en til å gå ganske så kjapt etterpå. uannsett, hvilket Antivirusprogram og Brannmur du har på pc`en vil den bruke litt ressurser. dette fordi at antivirus og brannmur kjører realtime. Endret 29. mai 2005 av wil Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Ingenting slår Norton i ressursbruk. Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Zonealarm er berde enn sygate På hvilket grunnlag hevder du at Zonealarm er bedre enn Sygate? Begge fungerer bra, men sygate er kludrete og "uoversiktlig", mens zonealarm er utrolig enkel og grei i bruk. Sjekk tester etc, her er en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå