inoan Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Problem: Jeg opplever at WinXP, ca hvert 4 sekund, bruker 100% CPU kraft. Selv når maskinen er IDLE. Akkurat som om den prøver å kjøre et program, eller noe. Dette fører til kraftig forstyrring i Spill. Noen som har noen tanker? Jeg sliter! Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Sjekk i Task manager hvilket program som opptar CPU kraft. Avinstaller/Deaktiver om mulig. Lenke til kommentar
inoan Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 Hehe.. skulle gjerne gjort det. Men jeg opplever også at Taskmng. klikker et sekund etter at jeg har åpnet den. Den slukker seg selv. Hmm.. hvordan kan jeg da finne ut hva som opptar CPU? Andre programmer`? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Hvis det er prosesen Explorer som forårsaker problemet, så kan du prøve denne fixen: TweakXP. Lenke til kommentar
inoan Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg gjorde som du sa. Men det var vist ikke det. Kan det være at maskinen søker etter ett eller annet program? USB? Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Se om du finner noe tool du er komfortabel med her: http://www.sysinternals.com/ntw2k/utilities.shtml Lenke til kommentar
inoan Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 NEBU: Mange ok programmer der. Men finner ikke program til å overvåke CPU. Litt hjelp? Om du har tid? :smile: Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Har du oppdatert antivirusprogrammet ditt (går ut fra at du har det)? Kan jo være et morsomt virus som driver å leker seg på maskinen din. :razz: Online virusscan kan du kjøre her. Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Tiden er ikke problemet, jeg skjønner ikke helt at TaskMan slår seg av. Heller ikke vet jeg hva du har av programmer på maskinen. Og det er vel ikke helt sant at du ikke finner noe brukbart på den siden. Process Explorer f.eks. vil kunne hjelpe deg. Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 http://www.teamcti.com/pview/prcview.htm Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Har opplevd tilnærmet det samme problemet. hadde win2k og maskina mi var oppe i 100% cpu load ca hvert 4-6sek.. det hakka til og med i diablo 2. eg formaterte alle partisjonane da funka pc fint litt kronglete sagt men du skjønner vel poenget... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå