gwh Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Skal snart bli medlem i minus millionær klubben, og da tenkte jeg at jeg like gjerne kunne brenne av 20k på video/foto/pc. Om jeg låner 1,98m eller 2m spiller liten rolle.... Fotokamera blir en D70 da man får meget for pengene nå om dagen, og videokamera så har jeg et Canon DV med firewire inn og ut. Pc'en skal primært brukes til foto og videoredigering, noe surfing og litt spilling. Budsjettet ligger på sånn ca 10-13 inkl monitor. Høytalere, tastatur og mus har jeg fra før. Programmer som skal brukes blir vel Elements 3.0 og en eller annen versjon av Pinnacle. Har Pinnacle 4.ett eller annet nå, så det blir vel til en oppgradering der og. Photoshop behøver jeg ikke tenke på engang da prisen ligger vel på ca 7k. Kabinettet skal stå i et hjørne i en eller annen stue så om det ser "pent" ut skader ikke det. Stille er ordet, men jeg tror ikke vannkjøling er noe for meg. Har vurdert noen av "Din Side" pc'ene og Dell, men synes kanskje det blir litt lite "bang for bucks". Har lest igjennom "videoredigerer'n" i anbefalinger, men jeg tar gjerne i mot gode råd og tips her. På forhånd takk til alle de som tar seg tid til å svare :-) Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 hei, kjøpte nettopp en pc selv til bildebehandling og grafiskarbeid. hadde også fokus på pent utseende og stille maskin. her er hva jeg kjøpte: fra Komplett: MSI K8T NEO2 F, K8T800PRO, Socket-939 SATA, GbLAN, ATX, Raid, Dual-DDR, AGP8X AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED Bitspower Silent Storm CPU-Kjøler 120mm Fan Socket A/478/775/754/940, (12-24db) 2x Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB Seagate Barracuda 7200.8 300GB S-ATA 8MB cache 7200RPM NCQ Sapphire Radeon 9250, 128MB DDR, 64bit AGP, ATI 9250,TV-Out/DVI-I, Lite-Retail NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) Cooler Master Cavalier 3 Kabinett Sort Aluminium (Uten Strømforsyning) Eizo 17" LCD FlexScan L568K TCO-99 Black fra Digital Impuls Logitech Ultra X Flat Tastatur, Bulk MIST, 500W, 20/24 pins, S-ATA totalt ca 14 000,- inkl porto eneste du må forandre på dette oppsettet er jo og velge hovedkort modellen hakket over slik at du får med firewire. kan jo velge en billigere skjerm også, kommer an på hvor viktig farge og bildekvalitet er for deg. minuset med denne er jo at den ikke har så bra responstid, så til videoredigering er den kanskje ikke helt bra. men til bildebehandling er den genial. også klarer du deg kanskje med bare 1gb minne også da. for slanke prisen litt. Lenke til kommentar
xlpuma Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 hadde en tråd tidligere her om oppsett for bl.a videoredigering. Det kan kanskje gi deg noen ideer på veien mot en redigeringspc. Jeg er ihvertfall såre fornøyd med mitt oppsett . Kanskje to raptorer i raid 0 kan være noe å tenke på? Har selv en antec neo 480 w PSU som er stille. Personlig foretrekker jeg PSU med en 12 cm vifte. Synes de med 8 cm vifte bråker for mye. Om du skulle kjøpe socket 775... kast den vifta som følger med og kjøp vannkjøling eller en annen stillegående vifte. Skal du drive med video er mye lagringsplass slett ikke feil. En time med DV video tar glatt 12 gig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå