lunamaster Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Jeg har nettopp kjøpt ny harddisk på 200 GB, men når jeg høyreklikker på den i min datamaskin og velger formater, så kommer det kun opp NTFS-formatet i menyen for filformat! Hva skal jeg gjøre for å få formatert den i FAT32? Takk. Ørjan- Lenke til kommentar
Ezbond Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Om du kjører win2k/winxp vil nok NTSF ha mer for seg.. jeg tror du må kjøre et tredjeparts program for å evnt. formatere for FAT32. IMO er NTSF bedre Lenke til kommentar
lunamaster Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Om du kjører win2k/winxp vil nok NTSF ha mer for seg.. jeg tror du må kjøre et tredjeparts program for å evnt. formatere for FAT32. IMO er NTSF bedre Bør jeg formatere systemdisken også for NTFS da, altså installere XP på nytt igjen? Og er det slik at noen programmer/applikasjoner kun fungerer med FAT32, eller er det bare tull? Takk Endret 24. april 2005 av lunamaster Lenke til kommentar
zhorty Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Tull. Jeg aner ikke hva som er forskjell, men jeg vet og hører fra alle at NTSF er bedre. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Microsoft har satt en sperre på 32 GB som øvre grense for FAT32. Det er fordi FAT er gammeldags og ikke beregnet til å brukes med så store disker. NTFS er bedre. Man kan konvertere FAT32 til NTFS uten reinstall. How to Convert FAT Disks to NTFS http://www.microsoft.com/technet/prodtechn...convertfat.mspx Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) FAT32 er jo så gammaldags at jeg blir litt paff når jeg ser folk som enda kjører det FAT32 kom vel på midten av 90-tallet. Endret 25. april 2005 av skag1 Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Flyttes til lagrningsmedier Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 FAT32 har sine fordelar om ein har andre OS på maskina. Det er enkelt å få formatert store FAT32 partisjonar med ein linux bootdisk. FAT32 er raskare ogso. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 fat32 er det jeg kjører for å få best kjøring under linux. Fat32 har begrensning på filstørrelte. Så viss eks skal ha filer over 4gb så må du ha ntfs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå