Gå til innhold

Et ganske uvanlig trekabinett | Update 6. Juni!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette blir bedre og bedre

 

Men det HDD-festet skal det være vibrasjonsisolerende ?

I tilfelle er det i kontakt med kabbinettet, for da vil det jo ikke virke eller?

Tusen takk :)

Det skal være vibrasjonsisolerende ja. Harddiskene er hengt opp i sykkelslanger. Det skal ikke bli i kontakt med kabinettet. Kom kanskje litt dårlig ut på bildene, men harddiskene henger faktiskt i løse lufta (hvis man ikke ser sykkelslangene da :p ).

Ser kjempebra ut ! :thumbup:

 

Men, hva med når du f.eks skal frakte pcen ?

Da må du vel ta ut diskene ? Sånn at de ikke dunker mot vegge bak.

 

Og bak kabbiset, får du DVI pluggen inn i kortet ? Så ut som at det var lite plass der ?

 

Igjen! Ser kjempe bra ut !!

Lenke til kommentar
Ser kjempebra ut !  :thumbup:

 

Men, hva med når du f.eks skal frakte pcen ?

Da må du vel ta ut diskene ? Sånn at de ikke dunker mot vegge bak.

 

Og bak kabbiset, får du DVI pluggen inn i kortet ? Så ut som at det var lite plass der ?

 

Igjen! Ser kjempe bra ut !!

Tror jeg nok kommer til å legge masse skumgummi rundt harddiskene så dem ikke dunker i noe som helst.

Har pussa litt mer rundt akkurat der skjemkortet skal sitte, så nå er det nok fint med plass :cool: jeg bruker en DVI-VGA-adapter som ihvertfall passer fint :yes:

 

 

Najs work Mr. 1989!

 

Ser lovende ut detta.  Skulle bare ønske jeg var like flink

Alle kan gjøre det bra, om man bare vil at det skal bli det! :roll:

 

 

Ellers takk til alle sammen, igjen :whistle:

Lenke til kommentar

En liten ting til folkens, trenger nemlig litt idéer her :p

 

Siden fronten på kabinettet kommer til å bli litt kjedelig og litt for plain med bare den rødfargen, har jeg nemlig tenkt til å spraye en litt diskré logo/ikon/symbol på fronten av PCen (se vedlagt bilde for hvor den skal sitte hen). Sannsynligvis blir den sprayet i en rød farge (litt lysere enn resten av kabinettet).

 

Men problemet er at jeg ikke vet hva slags logo jeg skal bruke, noen idéer ang. det?

Alle forslag mottas med takknemlighet. Thx :thumbup:

 

[Edit:]Glemte selvfølgelig å legge ved bildet...

post-132-1116253845_thumb.jpg

Endret av mr1989
Lenke til kommentar

Gratulerer med dagen folkens :fun::xmas: Vi feirer med en...

...liten kontrollpanel-update :p

 

 

Tenkte jeg bare skulle slenge på de bildene jeg har tatt av det jeg fikk gjort i går:

 

 

05-16-1.jpg

Alle knapper o.l. kommer til å bli festet i denne metallplata som er frest ca. 5mm ned i veggen.

 

 

05-16-2.jpg05-16-3.jpg

Først litt borring i plata...

 

 

05-16-4.jpg

Deretter litt borring i kryssfineren.

 

 

05-16-6.jpg

:cool:

 

 

05-16-7.jpg05-16-8.jpg

Så begynte jeg med litt fresing på forsiden av kryssfineren så jeg kan dytte knappen litt "inni" veggen.

 

 

05-16-10.jpg

Og så litt testfitting med de viftestyringsknappen jeg skal bruke :p

 

 

 

05-16-11.jpg

Som alle vet, må man alltid huske å dytte i seg et godt måltid for å få et perfekt resultat når man borrer og freser som en liten unge. Hva er vel ikke mer deilig enn en feit liten spaghettigryte når beina verker av å ha sitti på knærne altfor lenge og magan rumler som en lydløs gås :ermm: *trøtt*

 

 

 

05-16-13.jpg

Lite oppsummeringsbilde...

 

 

05-16-14.jpg05-16-15.jpg

Jeg må si at Paint Shop er helt utrolig. Se på det orginalbildet til venstre der. Pga. et shittent kamera samt dårlige lysforhold ble det et ordentlig dårlig bilde, men se der til høyre! Det er akkurat det samme bilde, bortsett fra at jeg har brukt tre funksjoner i Paint Shop på det, som tok meg <10sek. :thumbup: (Auto Contrast Enhancement, Digital Camera Noise Removal og One Step Photo Fix) :love:

 

 

05-16-16.jpg

Lysbryterknappen :p

 

 

05-16-17.jpg05-16-18.jpg

Igjen Paint Shopp'a med de samme funksjonene som sist. Legg merke til at man klart kan se det korset i hullet øverst til venstre i det fine bildet. På det dårlig bildet ser man ikke spor av noe som helst skrift der, på skjermen min er det ihvertfall helt svart der :dribble:

Hmm, kanskje jeg skal begynne å prate om hva som faktiskt er på bildet enn hva Paint Shop har gjort med det :hmm:

 

 

05-16-20.jpg05-15-18.jpg

Her ser dere en vesentlig del av brytersystemet mitt, sammen med Sketchup-bildet mitt fra forrige update.

 

 

05-16-21.jpg05-15-19.jpg

Enda litt mer progress...

 

 

05-16-23.jpg

Og slik omtrent blir det sittende i kabinettet :)

 

 

05-16-26.jpg05-16-27.jpg

Jeg fant ut at jeg skulle sette noen lysdioder for AV/PÅ samt HDD inn ved siden av bryteren.

 

 

To nye Sketchuptegninger av det brytersystemet med de nye lysdiodene på plass:

05-16-30.jpg

05-16-31.jpg

 

 

 

05-16-28.jpg05-16-29.jpg

Og det var dagens to siste..

 

 

Hail til Jasc Paint Shop Pro, samt Dremel :thumbs:

Lenke til kommentar
Ser bra ut dette, men er ikke de viftestyringsknottene skeive i forhold til hverandre?

:hmm: Kan se litt sånn ut på det bildet, men det er nok bare fordi jeg ikke har festet knottene ordentlig. Målte hullene nå netopp, og det er ikke snakk om mer enn 1/5mm avvik på det verste. Veldig fornøyd med det :D

Lenke til kommentar

gunz: Jeg bruker noe såkalt "Jotun Sparkel for treverk/snabbspackel". Kjøpt på møbelhuset eller hva nå den butikken under Biltema på Alna heter...

 

 

[KingNorthGarden]: Takker :D Det fulgte med både svarte og sølvfarga knotter til viftestyringa jeg kjøpte (MIST pot.meter). Brukte bare de svarte knottene for å teste litt på noen av bildene ;) Kommer nok til å bruke de sølvknottene når kabinetet står ferdig :thumbup:

 

 

Vågebu: Bare begynne å spare det vettu :yes: Det er faktiskt verdt penga, synes ihvertfall jeg ;)

 

 

sigen: takker, og lykke til videre med ditt eget prosjekt da. Ser spennende ut :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...