Gå til innhold

Et ganske uvanlig trekabinett | Update 6. Juni!


Anbefalte innlegg

Utrolig smart med de avstansstykkene du har brukt for å feste hket.

Fikk lyst å bygge meg kabinett til den nye pcen min jeg skal ha i sommer også

men jeg må nesten ha den i et likt kabinett som den pcen jeg har nå.

Det blir så stili med 2 like ved siden av hverandre. hehe.

Jaja. Nydelig trekabinett dette.

Stå på. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags folk er det vel som ser på baksiden av PCer a? :roll:

Godt poeng :)

Ikke mobb meg, ser faktisk baksiden av kabinettet mitt her dag jeg (men så står det oppå en kommode mitt i rommet også, og det er faktisk midt i rommet ;) )

Men det er ingen unskyding for å ikke gjøre det fint :no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

personlig bruker jeg faktisk sageblad beregnet til metall på stikksaga for å unngå flisete og ujevn flate. det går en del treigere, men det blir bedre resultat! Kabinettet blir jo helt nydelig! STÅ PÅ! :thumbup:

Lenke til kommentar

Vil bare pirke litt, men jeg tror nok hovedkortet ditt vil falle av ved transport. Hvorfor? Du har islagsmutterne dine på feil side. Slik de er nå, vil de lett kunne løsne. Greia med slike muttere er at de skal være på andre siden av det du skal feste til slik at de blir holdt på plass av presset fra skruene ;)

Lenke til kommentar
Vil bare pirke litt, men jeg tror nok hovedkortet ditt vil falle av ved transport. Hvorfor? Du har islagsmutterne dine på feil side. Slik de er nå, vil de lett kunne løsne. Greia med slike muttere er at de skal være på andre siden av det du skal feste til slik at de blir holdt på plass av presset fra skruene ;)

Det visste jeg ærlig talt ikke :blush:

 

Men at det kommer til å falle av tror jeg rett og slett ikke. Jeg har nemlig testet hvor mye dem tåler, og det er langt ifra lite ihvertfall. Jeg greide ikke å dra løs islagsmutterne selv om jeg tok i alt jeg hadde (og da mener jeg alt). Måte ty til hammer :p

 

 

Gunz: personlig bruker jeg faktisk sageblad beregnet til metall på stikksaga for å unngå flisete og ujevn flate. det går en del treigere, men det blir bedre resultat! Kabinettet blir jo helt nydelig! STÅ PÅ!

Tusen takk :D

Kanskje jeg også skal begynne å bruke metallblad. Jeg skal ihvertfall aldri bruke de grove bladene mer :no:

 

 

Sigen: Ikke mobb meg, ser faktisk baksiden av kabinettet mitt her dag jeg (men så står det oppå en kommode mitt i rommet også, og det er faktisk midt i rommet  )

Men det er ingen unskyding for å ikke gjøre det fint

Hehe, ikke ta meg for seriøst da :roll: Var bare ment som tull. Men det skal nok bli bra på baksiden av kabinettet uansett vet du :yes:

 

 

maze: Utrolig smart med de avstansstykkene du har brukt for å feste hket.

Fikk lyst å bygge meg kabinett til den nye pcen min jeg skal ha i sommer også

men jeg må nesten ha den i et likt kabinett som den pcen jeg har nå.

Det blir så stili med 2 like ved siden av hverandre. hehe.

Jaja. Nydelig trekabinett dette.

Stå på.

Takkar igjen ;)

Du kan jo alltids bygge 2 kabinett av samme sort :thumbup:

 

 

-FriedDude-: Nice mr 1989...

Thanx :thumbup:

 

Dette har jeg gleda meg til jah! Det ble jo egentlig ganske pent, bare neste gang bruk leeenger tid når du skjærer med stikksaga, så blir det altid myee mer rett  Stå på !

 

El NetZor

Takk til deg å. Skal gjøre det :p

Lenke til kommentar

Ny update!

 

Heisann folkens. En stund siden sist nå :whistle: Har skjedd litt mye i det siste.

 

Har gjort masse småting nå siden sist. Ingen virkelig store saker, men snart skal jeg nok begynne å sparkle og lakke, så da blir det nok ganske interessant og se hvordan det blir :p

 

 

Hvis dere leste den forrige updaten så husker dere kanskje at jeg ikke visste helt hvordan jeg skulle feste PSUen? Ihvertfall, her er überløsningen: ;)

 

05-14-1.jpg05-14-2.jpg

Først måtte jeg ha en stålplate å feste PSUen i. Dette skjærte jeg ut fra en utskjært kabinett-dør.

 

 

05-14-3.jpg

Litt pussing for å få vekk svartfargen.

 

 

05-14-4.jpg

Ble ganske fin og glatt den :thumbup:

 

 

05-14-5.jpg

Her er hull til å feste PSUen utskjært, og planta med en skrue.

 

 

05-14-7.jpg

Plata festet i kabinettet.

 

 

05-14-8.jpg05-14-9.jpg

Sitter utrolig bra :D

 

 

 

05-15-1.jpg

Og så begynte jeg på harddiskopphenget da. Dette trengte det mye grubling å utarbeide. Jeg er fortsatt langt ifra ferdig med den, og grubler fortsatt :hmm:

 

 

05-15-2.jpg05-15-3.jpg

Sykkelslanga festet i kryssfinerbiten.

 

 

05-15-4.jpg

Jeg bruker kun 2 harddisker. Her kan dere sikkert gjette dere til hvor sånn ca. de skal stå ;)

 

 

05-15-7.jpg

Testing i kabinett.

 

 

 

Og så begynte jeg å gruble litt på kontrollpanelet (med på-knapp, led-lyst, viftestyring osv.), og endte opp med å lage none Sketchup-tegninger av dette.

 

05-15-18.jpg

Her ser dere bryter-løsninga mi. Får dessverre ikke mekka denne før onsdag siden jeg må innom Clas'ern :cry:

Btw, takk til Aeinstein for inspirasjon fra hans Alumini prosjekt og bryteren hans :thumbup: (Har dog gjort det litt annerledes og litt enklere ;) )

 

 

05-15-19.jpg

Bakfra...

 

 

05-15-20.jpg

Resten av kontrollpanelet :)

 

 

 

05-15-15.jpg

Vil bare informere alle: Ikke kjøp denne dremel-kopien her! For all del, styr unna. Gidder ikke forklare alt, men ihvertfll den var dårlig, og har nå ryki helt :(

Egentlig er dette positivt, gjett nemlig hva jeg har fått nå:

05-15-13.jpg

Woohoo :dribble: gjett om jeg er glad :pekte DREMEL!

Jeg lover dere, tror hva dere vil, men man merker faktiskt forskjellen, det er ikke tull i det hele tatt :cool: den er utrolig nok verdt prisen, jeg lover dere!

 

05-15-16.jpg

Duell? :!:

 

 

Vel, tilbake ontopic:

05-15-9.jpg

Med den nye Dremelen fulgte det med en slags hette til å feste på foran. Denne fant jeg ut at jeg kunne bruke til å frese nedi treverket så jeg kan feste alle brytere og lignende mye lettere.

 

05-15-10.jpg

Der Beginning (før)

 

 

05-15-11.jpg

Etter :p Hadde ikke festa freseverktøyet skikkelig, så derfor begynte den å skli litt nedover, selvfølgelig uten at jeg merka det. Plutselig gikk den rett igjennom :dontgetit: Men det gjør egentlig ikke noe, kommer nok til å borre ut til en bryter der uansett, så ingen kommer til å se denne lille ulykken når kabinettet er ferdig :whistle:

 

 

 

Og enda en gang:

05-15-15.jpg

Ikke kjøp denne dremelkopien! (Tror ikke det er et merke engang, heter bare Fix It :huh: ) Tom. Clas'ern-kopien er mye bedre...

 

 

Og det var alt for i dag...

Lenke til kommentar

Ser bra ut dette! :love: Ekte Dremel :love: (kjekt når faren min fikk det ja, han er nesten ikke hjemme til å bruke den, så gjett hvem som bruker den? :wistle: )

Så bra ut med det PSU-festet også, altid kjekt med noen gamle kabinett/kabinettrester som ligger så slenger.

Stå på!

Lenke til kommentar
Ser bra ut dette! :love: Ekte Dremel :love: (kjekt når faren min fikk det ja, han er nesten ikke hjemme til å bruke den, så gjett hvem som bruker den? :wistle: )

Så bra ut med det PSU-festet også, altid kjekt med noen gamle kabinett/kabinettrester som ligger så slenger.

Stå på!

Jepp Dremel er skikkelig saker. Fix It og Dremel blir som å sammenligne TT Bigwater og Danger Den :D

 

 

 

Glisevask: Så pent ut detta ja, og jeg tror jeg så no sketchupskills!

Vurderte å kjøpe samme Dremel, men styrte unna.. Kosta jo bare 150 spenn på Torshov Bil-etter-eller-annet!

Du gjorde nok ikke et dumt valg der. Eneste som er litt bra med den var alt verktøyet som fulgte med ;)

 

 

 

Hvordan greier dere å lege inn mange bilder som er strørre en 256 kb?

Bare legger inn jeg :p Hvorfor skulle ikke det gå? Bildene er bare på rundt 20-25kb da :thumbup:

 

 

 

 

Og takk til alle dere andre som kommer med positive kommentarer :tease:

 

:cool:

Lenke til kommentar
Dette blir bedre og bedre

 

Men det HDD-festet skal det være vibrasjonsisolerende ?

I tilfelle er det i kontakt med kabbinettet, for da vil det jo ikke virke eller?

Tusen takk :)

Det skal være vibrasjonsisolerende ja. Harddiskene er hengt opp i sykkelslanger. Det skal ikke bli i kontakt med kabinettet. Kom kanskje litt dårlig ut på bildene, men harddiskene henger faktiskt i løse lufta (hvis man ikke ser sykkelslangene da :p ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...