aeinstein Skrevet 5. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2005 Dette ser bra ut! Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 5. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2005 najs... mr1989 you rock with casemodding! Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 5. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2005 Meget bra ja 120mm vifter rocks Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 5. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2005 Veldig bra! Ser gjennomtenkt ut, og du er flink med trebearbeidingen! Gleder meg til neste update! Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mai 2005 Hei igjen folkens Har mekka en god del i går, og i hele dag Det kommer nok en update nå i kveld. Ellers takk for enda flere hyggelige kommentarer Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 7. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2005 Nice, har lest igjenom alle sidene nå. Ser meget bra ut. Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 7. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2005 Hei igjen folkens Har mekka en god del i går, og i hele dag Det kommer nok en update nå i kveld. Ellers takk for enda flere hyggelige kommentarer *Glede seg sinnsykt Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mai 2005 Sorry folkens, blei veldig seint her nå, skal skrive updaten så fort som mulig Lenke til kommentar
sigen Skrevet 7. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2005 Kjapp deg! Nei da, lag en skikkelig og fint update, gleder meg til den kommer Lenke til kommentar
kristian___ Skrevet 8. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2005 hei jeg ser at du har brukt sketchup til og tegne, men har du tegnet HK og resten av komponentene også, eller har du lastet dem ned? hvis du har lastet dem ned er jeg velig interisert i og hvite hvor man kan gjøre dette? hvis det er noen andre som hvet om steder hvor man kan gjøre dette så er jeg også interisert i og hvite hvor det er eller knall arbeid på dette kabinettet og worklogen, stående klapping Lenke til kommentar
sigen Skrevet 8. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2005 Du kan laste ned komponenter bl.a. her Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Update! Hei folkens! Ble seinere enn jeg hadde regnet med, rett og slett fordi jeg fant ut at jeg likesågreit kunne sette på kabelstrømper på PSUen min, mens jeg allerede hadde den utenfor det nåværende kabinettet mitt. Alle som har sleeva PSUen, vet hvor lang tid det tar... og det er ikke akurat veldig gøy arbeid heller Men, nå er strømforsyninga oppe og går igjen, og jeg har startet updaten :!: Dette er topplokket. Viftene blir festet i disse islagsmutterne. Og slik ble resultatet, enkelt og greit Det neste lille problemet mitt var hvordan jeg skulle feste radiatoren. Jeg trengte nemlig noen veldig lange skruer, lange nok til å gå igjennom treverket, viftene, og så inn i gjengene på radiatoren. 45mm. lange M3-skruer var ikke lett å finne, derfor endte jeg opp med å kjøpe en gjengestang på Clas'ern og skjære ut skruene akkurat så lange jeg vil ha dem. Det gikk ganske greit å feste radiatoren(e) og Og så var tiden inne for å skjære ut I/O-panelet. Fort gjort, men ble veldig flisete osv. i bunnen der Jeg fant ut at grunnen var at jeg brukte et altfor grovt sagblad. Det gikk mye bedre med et finere blad jeg brukte på resten av utskjæringene. Litt testing med hovedkortet. Her måler jeg opp og borrer noen starthull til hovedkortfestene. Jepp, blitt helt fan av islagsmuttere, bruker dem overalt nå, også til å feste hovedkort Sitter som støpt... Bruker noen spacere til å holde hovedkortet opp fra bakken. Har selvfølgelig ikke tenkt å bruke skruene på bildet der... Og så var vi igang med å skjære hull til skjermkort-plassen. Litt pussing og skjæring, og plutselig har vi noe lignende dette: Her har jeg "gravert" inn noen spor så det er mulig å sette i kortet uten å måtte ta løs hele hovedkortet. En liten testfit med det nye, deilige skjermkortet mitt Og vips! Plutselig enda en plass til flere kort gitt Gidder ikke skjære ut flere hull til de andre PCI-plassene, kommer ikke til å bruke dem uansett. Kommer neppe til å bruke den jeg skjærte ut på bildet over heller... Twin-towers Her har jeg skjært ut plass til strømforsyninga mi og Har ikke funnet ut hvordan jeg skal feste den enda, noen ideér kanskje? Og etter litt mer pussing, sitter I/O-kortet på plass, helt av seg selv Og dagens siste lille utstilling med mye av hardwaren montert: Det var nok for i dag folkens. Får håpe jeg får gjort en del nå framover, selv om det skjer litt av hvert i tida som kommer. Skal love å holde dere oppdatert Endret 8. mai 2005 av mr1989 Lenke til kommentar
sigen Skrevet 8. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2005 Ser bra ut dette, men du har endel sparkling og pussing foran deg, litt stygt med de rivningene, og ujevnhetene. Du kan vel kanskje feste PSU`en med de islagsmuttere som du ble så glad i, og noen litt stilige skruer? Eller ser det bra ut dette ja, stå på! Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 8. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2005 Ser bra ut Må passe på at twin towers ikke faller sammen da *overtrøtt* Lenke til kommentar
Farnell Skrevet 8. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2005 Bygget en lap-top inn i en brødboks (så heeeelt utrolig dumt ut å komme på lan med). Men det ser kjempe bra ut! Fant ikke dimensjoner på kassa noen steder hva er de? Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 8. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2005 Det var ikke den retteste utskjæringen jeg har sett, men jeg regner med at du skal pusse, pusse, file, pusse ect Det ser unektelig bra ut forresten! Løsningen til kortene var digg da. Åssen skal du skru dem på for å holde dem fast, 3D og lydkort altså? Stå på! Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Bygget en lap-top inn i en brødboks (så heeeelt utrolig dumt ut å komme på lan med). Men det ser kjempe bra ut! Fant ikke dimensjoner på kassa noen stederhva er de? Ligner kanskje kassa mi på en brødboks? Derfor du begynte å snakke om den brødboksen din eller? Tok nettopp mål av kabinettet, og kom fram til: 53cm x 40cm x 19cm (BxDxH) Blir egentlig ganske stort det Det var ikke den retteste utskjæringen jeg har sett, men jeg regner med at du skal pusse, pusse, file, pusse ect Pusse, file, pusse, slipe, pusse Det ser unektelig bra ut forresten! Løsningen til kortene var digg da. Åssen skal du skru dem på for å holde dem fast, 3D og lydkort altså? Når man presser kortene forsiktig inn i den lille sprekken som går helt igjennom treverket, så sitter dem dønn fast. Tviler på at jeg trenger noen som helst skruer Ser bra ut dette, men du har endel sparkling og pussing foran deg, litt stygt med de rivningene, og ujevnhetene. Du kan vel kanskje feste PSU`en med de islagsmuttere som du ble så glad i, og noen litt stilige skruer? Eller ser det bra ut dette ja, stå på! Tusen takk Blir nok mye sparkling på meg ja..har aldri brukt det før, men håper sparkel tetter igjen de sprekkene, eller? Uansett er det jo bare litt på baksiden. Hva slags folk er det vel som ser på baksiden av PCer a? Jeg vil helst slippe å borre i PSUen min, nettopp derfor jeg lurer litt på hvordan jeg skal feste dem, blir mye vanskeligere da. Standard "kabinettskruer" er alltid så korte, og går nok ikke helt igjennom treverket... Ser bra ut Må passe på at twin towers ikke faller sammen da *overtrøtt* Hehe, får håpe det ikke kommer et fly mot dem da *nettopp stått opp* Sånn, tror jeg går og fortsetter å mekke litt da jeg *glede seg* Endret 8. mai 2005 av mr1989 Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 8. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2005 Hva slags folk er det vel som ser på baksiden av PCer a? Godt poeng Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 8. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2005 Dette har jeg gleda meg til jah! Det ble jo egentlig ganske pent, bare neste gang bruk leeenger tid når du skjærer med stikksaga, så blir det altid myee mer rett Stå på ! El NetZor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå