Gå til innhold

Et ganske uvanlig trekabinett | Update 6. Juni!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei jeg ser at du har brukt sketchup til og tegne, men har du tegnet HK og resten av komponentene også, eller har du lastet dem ned? hvis du har lastet dem ned er jeg velig interisert i og hvite hvor man kan gjøre dette? :hmm:

hvis det er noen andre som hvet om steder hvor man kan gjøre dette så er jeg også interisert i og hvite hvor det er :thumbup:

 

eller knall arbeid på dette kabinettet og worklogen, stående klapping ;)

Lenke til kommentar

Update!

 

Hei folkens!

Ble seinere enn jeg hadde regnet med, rett og slett fordi jeg fant ut at jeg likesågreit kunne sette på kabelstrømper på PSUen min, mens jeg allerede hadde den utenfor det nåværende kabinettet mitt. Alle som har sleeva PSUen, vet hvor lang tid det tar... og det er ikke akurat veldig gøy arbeid heller :nei:

 

Men, nå er strømforsyninga oppe og går igjen, og jeg har startet updaten :!:

 

 

05-06-9.jpg05-06-1.jpg

Dette er topplokket. Viftene blir festet i disse islagsmutterne.

 

 

05-06-10.jpg05-06-11.jpg

Og slik ble resultatet, enkelt og greit :yes:

 

 

Det neste lille problemet mitt var hvordan jeg skulle feste radiatoren. Jeg trengte nemlig noen veldig lange skruer, lange nok til å gå igjennom treverket, viftene, og så inn i gjengene på radiatoren. 45mm. lange M3-skruer var ikke lett å finne, derfor endte jeg opp med å kjøpe en gjengestang på Clas'ern og skjære ut skruene akkurat så lange jeg vil ha dem.

 

05-06-2.jpg05-06-3.jpg

 

05-06-6.jpg05-06-4.jpg

Det gikk ganske greit å feste radiatoren(e) og ;)

 

 

 

05-06-7.jpg

Og så var tiden inne for å skjære ut I/O-panelet.

 

05-06-8.jpg

Fort gjort, men ble veldig flisete osv. i bunnen der :( Jeg fant ut at grunnen var at jeg brukte et altfor grovt sagblad. Det gikk mye bedre med et finere blad jeg brukte på resten av utskjæringene.

 

05-07-4.jpg

Litt testing med hovedkortet.

 

 

 

05-07-1.jpg

Her måler jeg opp og borrer noen starthull til hovedkortfestene.

 

05-07-2.jpg05-07-3.jpg

Jepp, blitt helt fan av islagsmuttere, bruker dem overalt nå, også til å feste hovedkort :p Sitter som støpt...

 

05-07-5.jpg

Bruker noen spacere til å holde hovedkortet opp fra bakken. Har selvfølgelig ikke tenkt å bruke skruene på bildet der...

 

 

 

05-07-6.jpg05-07-7.jpg

Og så var vi igang med å skjære hull til skjermkort-plassen.

 

 

05-07-8.jpg05-07-9.jpg

Litt pussing og skjæring, og plutselig har vi noe lignende dette:

 

05-07-10.jpg

 

05-07-11.jpg

Her har jeg "gravert" inn noen spor så det er mulig å sette i kortet uten å måtte ta løs hele hovedkortet.

 

05-07-12.jpg

En liten testfit med det nye, deilige skjermkortet mitt :D

 

05-07-13.jpg

 

05-07-15.jpg

Og vips! Plutselig enda en plass til flere kort gitt ;)

Gidder ikke skjære ut flere hull til de andre PCI-plassene, kommer ikke til å bruke dem uansett. Kommer neppe til å bruke den jeg skjærte ut på bildet over heller...

 

05-07-16.jpg

Twin-towers :p

 

 

 

05-07-18.jpg05-07-19.jpg

Her har jeg skjært ut plass til strømforsyninga mi og :)

Har ikke funnet ut hvordan jeg skal feste den enda, noen ideér kanskje?

 

 

05-07-20.jpg05-07-21.jpg

Og etter litt mer pussing, sitter I/O-kortet på plass, helt av seg selv ;)

 

 

Og dagens siste lille utstilling med mye av hardwaren montert:

05-07-22.jpg05-07-23.jpg

05-07-24.jpg05-07-25.jpg

 

 

Det var nok for i dag folkens. Får håpe jeg får gjort en del nå framover, selv om det skjer litt av hvert i tida som kommer. Skal love å holde dere oppdatert :tease:

 

 

:cool:

Endret av mr1989
Lenke til kommentar

Ser bra ut dette, men du har endel sparkling og pussing foran deg, litt stygt med de rivningene, og ujevnhetene. Du kan vel kanskje feste PSU`en med de islagsmuttere som du ble så glad i, og noen litt stilige skruer? :hmm:

Eller ser det bra ut dette ja, stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar
Bygget en lap-top inn i en brødboks (så heeeelt utrolig dumt ut å komme på lan med). Men det ser kjempe bra ut! Fant ikke dimensjoner på kassa noen steder

hva er de?

Ligner kanskje kassa mi på en brødboks? :D Derfor du begynte å snakke om den brødboksen din eller? :cool:

Tok nettopp mål av kabinettet, og kom fram til: 53cm x 40cm x 19cm (BxDxH)

Blir egentlig ganske stort det ;)

 

 

Det var ikke den retteste utskjæringen jeg har sett, men jeg regner med at du skal pusse, pusse, file, pusse ect 

Pusse, file, pusse, slipe, pusse :yucky:

 

Det ser unektelig bra ut forresten! Løsningen til kortene var digg da. Åssen skal du skru dem på for å holde dem fast, 3D og lydkort altså?

Når man presser kortene forsiktig inn i den lille sprekken som går helt igjennom treverket, så sitter dem dønn fast. Tviler på at jeg trenger noen som helst skruer :p

 

 

Ser bra ut dette, men du har endel sparkling og pussing foran deg, litt stygt med de rivningene, og ujevnhetene. Du kan vel kanskje feste PSU`en med de islagsmuttere som du ble så glad i, og noen litt stilige skruer? 

Eller ser det bra ut dette ja, stå på!

Tusen takk :innocent:

Blir nok mye sparkling på meg ja..har aldri brukt det før, men håper sparkel tetter igjen de sprekkene, eller? Uansett er det jo bare litt på baksiden. Hva slags folk er det vel som ser på baksiden av PCer a? :roll:

Jeg vil helst slippe å borre i PSUen min, nettopp derfor jeg lurer litt på hvordan jeg skal feste dem, blir mye vanskeligere da. Standard "kabinettskruer" er alltid så korte, og går nok ikke helt igjennom treverket...

 

 

 

Ser bra ut 

Må passe på at twin towers ikke faller sammen da 

*overtrøtt*

Hehe, får håpe det ikke kommer et fly mot dem da ;)

*nettopp stått opp*

 

 

Sånn, tror jeg går og fortsetter å mekke litt da jeg :ermm: *glede seg*

Endret av mr1989
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...