Gå til innhold

Et ganske uvanlig trekabinett | Update 6. Juni!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt for lenge siden sist nå..men endelig en

Update!

 

Har ikke fått gjort så mye på en liten stund her nå, først og fremst fordi jeg har ventet på ting og tang fra forskjellige webshopper, for å kunne måle opp hvor jeg skal skjære hull osv.

Men endelig, i går, tirsdag, kom det totalt fem pakker, alt på samme dag :D Ble rett og slett sittende å studere alt mulig jeg fikk i flere timer. Var så mye og se, og dessuten elsker jeg bare lukten av nytt hovedkort :love: *sniff, sniff*

 

 

Og så begynner vi bildeserien med det lille jeg gjorde i helga:

 

04-29-1.jpg

Siden jeg fortsatt ikke var helt fornøyd med bøyen på håndtaket mitt, prøvde jeg på nytt, denne gangen med en litt annen vri. Etter tips fra Gunz hger på forumet, la jeg plankebiten i normalt vann med romtemperatur, og lot det ligge sånn i ett døgn.

 

 

04-29-2.jpg04-29-4.jpg

Etter 24t. var det tid for selve bøyinga. Hvordan jeg gjorde det ser du over *Thank you Strips*

 

 

05-01-1.jpg

Etter enda et døgn, hadde det tørket og stripsen ble klippet av.

 

 

05-01-2.jpg05-01-3.jpg

Etter litt pussing, og borring, var den klar for å bli innbanket med en innslagmutter.

 

 

05-01-4.jpg

Må innrømme at jeg liker dette bildet, er et-eller-annet filosifoisk over det ;)

 

 

05-01-5.jpg05-01-6.jpg

05-01-7.jpg05-01-8.jpg

Må si jeg er ganske så fornøyd :yes:

 

 

 

04-28-1.jpg05-01-9.jpg

Målene på bua, før og etter den siste bøyinga. Ca. 4.5cm burde vel være ganske perfekt etter min mening :roll:

 

 

05-02-1.jpg05-02-2.jpg

Godt fornøyd med det her :D

 

 

 

Og så, endelig kommer tirsdagen vi (jeg) har ventet på. Alle pakkene ligger og venter på postkontoret, men plutselig er dem kjørt hjem av en snill far :p

05-03-1.jpg

Masse bilder av hardware: :love:

05-03-2.jpg05-03-3.jpg

05-03-4.jpg05-03-5.jpg

05-03-6.jpg

 

 

 

Og så, etter skolen, og etter avisa, og så etter en liten svipptur innom clasern, så var vi igang igjen :thumbup:

 

05-04-1.jpg

Først litt oppmåling til radiator-hull.

 

 

05-04-2.jpg05-04-3.jpg

Kutting, og atter mer kutting...

 

 

 

05-04-4.jpg

Outch! Sjekk hva jeg støta borti her :cry: Jepp, en misplassert skrue :(

 

 

Men, etter litt :dremel:, var denne:

05-04-5.jpg

blitt slik:

05-04-6.jpg

:cool:

 

 

05-04-7.jpg

Legg merke til det svarte området rundt skrua, samt at skrua er helt sviddfarga :blush: Dremelen ble litt hot, og plutselig stod det en bitteliten flamme ut av treverket :omg: Har nå funnet ut at ting brenner ganske fort, selv kun med litt dremling. Etter at skrua jeg dremlet vekk datt i bakken (på teppet jeg arbeidet på), tok faktiskt dette teppet fyr også. Uff, det stinka :nei: Fikk heldigvis slokka det fort før det ble noen store, synlige skader...

 

 

 

 

05-04-9.jpg

Litt testfitting. Ser bra ut det der.

 

 

05-04-11.jpg05-04-12.jpg

Tha result :!:

 

 

05-04-15.jpg

Og så litt borring til viftefestene.

 

 

Og så, de siste bildene for dagens update:

05-04-13.jpg05-04-14.jpg

...bare litt mer testfitting.

 

 

 

 

Det var alt for i dag folkens! Hva synes dere da ? :whistle:

Gleder meg til å fortsette for fullt i morra :D

 

 

Og igjen takk til sponsorer:

Vendur.no

og Cool'n'Silent!

 

 

Og så må jeg gi en liten takk til en i klassen: Jens Kristian, for lån av passer!

(Han krevde at jeg skrev det her for at jeg skulle få låne den) :ohmy:

Lenke til kommentar

Tusen takk folkens :D

 

Ang. de flisene og "opprivningene" rundt hullene, så kommer dem nok ikke til å være synlige uansett. For det første skal jeg jo sparkle :yes: men viktigst av alt, kommer man faktiskt ikke til å se rundt de hulla uansett. Jeg har nemlig planer om å feste noen filter, de du ser på dette bildet, rundt dem. Fortsatt litt usikker om jeg faktiskt skal bruke dem, blir dem fete der på siden (de kommer til å stikke ut litt), kommer jeg nok til å bruke dem. Hvis ikke, blir nok et av de gitterne der istedenfor.

 

[Edit:]Leif

Endret av mr1989
Lenke til kommentar
Ser faktisk det nå! :p

Må si jeg synes de så ganske kule ut, men regner med de er i plast da? De i aluminium.. :love: Da snakker vi samme språk! =D Skal de forresten sprayes?

Hehe, litt sånn her + litt :dremel: og så har vi kanskje det perfekte :p

Godt forslag. Kanskje jeg mekker noe sånt no i aluminium, men ikke med det første ihvertfall. Vi få se hvordan det ser ut først :yes:

Har tenkt på å spraye dem, er litt usikker, men som sagt, vi får se hvordan det blir først ;)

 

[Edit:] Ja, dem er av plast. Det er de her jeg kjøpte: Microplex - 120mm filter. Men de er heelt annerledes enn de på bildet :p

Endret av mr1989
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...