Gå til innhold

Et ganske uvanlig trekabinett | Update 6. Juni!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten update :)

 

Hei igjen :p

 

Takk for enda mer fin respons. Det er hyggelig å få slike tilbakemeldinger.

 

 

 

Har ikke fått gjort så veldig mye nå de to siste dagene. Får dessverre ikke gjort noe særlig før de fleste delene er bestilt, og mottatt. Håper på en bestilling før/på mandag, men kan altså ikke love noe (dette avhenger også litt hvordan det går med Porsta, da vi bestiller sammen, ihvertfall fra microplex).

 

Her er altså det vi har for i dag:

 

04-26-1.jpg

Begynner med å måle opp til hull i topplata...

 

 

04-26-2.jpg

Litt nøye skjæring med vippesaga (noe lignende stikksag). Tok det veldig rolig og fint her, ville helst ha det så rundt som mulig :yes:

 

 

04-26-3.jpg

Her ser du det ferdige resultatet. Hullene ble plassert på motsatt side av dem på sketchup-tegninga mi, rett og slett for at det skulle passe med det nye vindu-designet mitt :p

 

 

 

Og så var det igjen over til det lille eksperimentet mitt med å bøye til et håndtak da. Som nevnt tidligere har jeg prøvd å bøye litt furu, da det ikke gikk så greit med kryssfineren. Fremgangsmetoden var mye av det samme som sist, så viser ikke noen flere bilder fra "dampinga". Furuen er litt sterkere, men samtidig litt vanskeligere å bøye. Den spretter nemlig tilbake til sin opprinnelig posisjon etter at du har bøyd den, om du ikke greier å holde den i spent posisjon til den tørker helt. Til dette brukte jeg noen simple løsninger:

 

04-26-4.jpg

Slik stod den altså fra i går kveld helt til etter skoletid i dag.

 

 

Og slik ble resultatet:

04-27-1.jpg04-27-2.jpg

04-27-3.jpg

 

Ble ikke så mye bøy som jeg ville ha. Derfor driver jeg igjen å varmer den, as we speak, for å prøve å bøye den enda litt til. Håper det blir bra denne gangen da :thumbup:

 

Jeg minner også om at jeg har en lite side, hvor det ligger flere bilder etc. og venter på deg :whistle:

http://home.no.net/kmouse/

 

Ha en fin dag ;) Gleder meg til neste oppdatering selv :)

Endret av mr1989
Lenke til kommentar
prøv å la håndtaket ligge i vann i 24 timer, for så å la den tørke med press på i 24 timer. Da skal jeg love deg at den blir bøyd :thumbup:

Bare kaldt vann mener du?

Vel, prøver det jeg driver med akkurat nå. Blir det ikke noe sælig mer bøy denne gangen heller, prøver jeg nettopp det du sa :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

helt vanlig romtemp på vannet. jeg lover deg at hvis du prøver dette, så vil du bli fornøyd :thumbup: du kan jo alltids prøve å skjære ut et håndtak av en stor plankebit, og pusse den fin og rund.

Lenke til kommentar
helt vanlig romtemp på vannet. jeg lover deg at hvis du prøver dette, så vil du bli fornøyd

Takk for tipset. Da tester jeg nok det i kveld eller i morgen.

 

du kan jo alltids prøve å skjære ut et håndtak av en stor plankebit, og pusse den fin og rund.

Hehe, det er den "enkle" måten :p Prøver å gjøre det litt vanskelig for meg selv her jeg :yes: Men har nok ikke tilgang til noe passende materiale til det akkurat nu. Kan kanskje prøve å skaffe om jeg ikke får til bøyinga.

 

 

Btw, opplevde nettopp noe creepy her. Jeg lot en lommelykt ligge ute nå nettopp. Jeg er helt sikker på at jeg skrudde av lyset..når jeg kom ut igjen nå stod det plutselig på :scared: Det har absolutt ikke vært noen i nærheten av lommelykta...

Hmm, creepy :roll:

Lenke til kommentar

Hei igjen folkens.

 

Har en gledelig nyhet. Har nå skaffet meg 2 sponsorer :thumbs:

 

Cool'n'Silent

cool-n-silent.jpg

 

 

 

 

Vendur

vendur.gif

 

 

Av Cool'n'Silent har jeg fått 2stk. 120mm. PAPST vifter (26dB) + fri frakt.

 

Av Vendur fikk jeg 1stk. 120mm. SilenX vifte, -25% på alle andre vifter og fri frakt.

 

 

 

Jeg må få lov til å å si tusen hjertelig takk for sponsorgavene :D Jeg er veldig takknemlig, og oppfordrer alle til å bestille saker og ting fra disse to webshoppene. De har super support og fortjener mye ros :yes:

Igjen, tusen hjertelig takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei igjen. En liten opdatering på hvordan det går :p

 

Har nå bestilt alle delene jeg trenger for å bygge ferdig kabinettet. Hovedkort og CPU er bestilt fra komplett, radiator og mye annet stæsj er bestilt fra Microplex, og nytt skjermkort er også på vei. Greide faktiskt å skaffe et nytt Powercolor X800XL til utrolige 2200,- :grin:

Koster 2800,- på komplett :p

 

Det ser lyst ut. Er jeg heldig får jeg det meste på mandag eller tirsdag, og med alt dette utstyret blir det mye lettere å fortsette og bygge.

 

 

Men, mens vi venter; siden jeg fortsatt ikke har noe navn på kabinettet mitt. Noen som har et forslag? Kom med hva som helst :p

Prøv og tenk nå da :wee: Jeg greier rett og slett ikke å komme på noen bra navn, finner bare på så utrolig mye tåpelig :dontgetit:

Lenke til kommentar
Kan jeg anbefale å kjøpe en kilo eller to med glassfiber på biltema. Da kan du få casen din til å se ut som de stereoanlegga som en kan se på Daytona, og ikke som uthuset til faren din:)

Hehe, jeg har en følelse av at mange i klassen din pleier å kalle deg frekk ;)

Neida :) Bare tuller, men kabinett av glassfiber får vel bli et annet prosjekt. Denne gangen er det kun tre og sparkel som teller :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...