Gå til innhold

Et ganske uvanlig trekabinett | Update 6. Juni!


Anbefalte innlegg

Endelig...

Første update!

 

Jeg ble fortere frisk enn jeg hadde trodd og fikk gjort mye mer i dag enn jeg planla :thumbup:

 

Så her kommer det masse bilder :yes:

 

 

 

04-25-1.jpg04-25-2.jpg

Det første jeg gjorde var å skjære ut topplokket. Måtte endre litt på det orginale designet fordi jeg fant ut at det hadde blitt altfor "tynt" på det smaleste. Da hadde man nesten ikke sett noe som helst inni der. Derfor gjorde jeg så buene bøyde seg utover istedenfor innover.

 

 

04-25-3.jpg04-25-4.jpg

Etter det var det tid for å skru fast bunnen på kabinettet. Med hjelp av litt trelim, drill, små bor, og selvfølgelig, skruene, så var dette fort overstått :)

 

 

04-25-7.jpg

Plutselig var det en snikfotograf som greide å ta et bilde av meg, i all hemmelighet :blush: hehe, neida, visste at Martin stod der med kameraet...

 

 

04-25-8.jpg

To geniale og livsnødvendige verktøy. En båndsliper (øverst) som sliper ned alle kanter som stikker ut fort som, ja..(ofte litt for fort), og nederst ser dere en pussemaskin av et slag som "smoother" ut alt og gjør treverket skikkelig glatt og pent :love:

 

 

04-25-9.jpg

Kabinettet mitt, delvis pussa. Legg merke til det fine ekorn-bildet som den ligger på. Jeg som pleide å like det bildet... :( Pleide å henge på veggen min på soverommet og allting...

 

 

 

Her kommer det et lite morsomt eksperiment som jeg ble veldig medfengt av:

Saken er det at jeg hadde tenkt til å prøve å lage et lite håndtak. Jeg hadde ikke helt peiling på hvordan jeg skulle gjøre det først, men etter litt tenking begynner jeg å koke litt vann oppi en stekeplate. Jeg hadde planer om å bøye til en utskjært kryssfiner-bit oppi dette vannet. Så kommer faren min inn og sier at du må ikke koke det oppi flytende vann. Han kom med forslag å bruke den Vaporino-saken vi har nede (navnet ligner mistenkelig fælt på Vapochill :p), det er en slags "dampmaskin" som blåser ut masse damp. Jeg lurer litt på hvordan jeg skal dampe ned trebiten. Plutselig får jeg en idé:

trebit-farris.jpg

 

 

04-25-10.jpg

 

Og med litt arbeid, så hadde vi en slik en:

 

04-25-11.jpg

 

 

04-25-12.jpg

Her er alle delene. Til høyre ser du vapo-maskinen :cool:

 

 

04-25-13.jpg

Så putter vi trebiten inni plastflaske-rørene...

 

04-25-15.jpg04-25-16.jpg

...og skrur på maskina :p

 

04-25-17.jpg

Det var en lang ventetid før jeg kunne ta plankebiten ut av rørene og begynne å bøye dem. Men det gikk etterhvert. Her ser du meg som spenner muskla mine :roll:

 

 

04-25-18.jpg04-25-19.jpg

Men selvfølgelig...idet jeg har tenkt til å gi meg, sprekker den selvfølgelig opp. Skulle spart for den aller siste intense bøyinga på slutten der. Også akkurat når jeg skulle gi meg da :mad:

Jaja, får prøve på nytt i morgen. Jeg må si at det ble en veldig bra bøy på den.

 

 

Også ett siste bilde for i dag:

04-25-20.jpg

 

 

Må si det var veldig gøy å drive å bøye den plankebiten, selv om det alltids er litt kjedelig når det går skjeisen i site lita. Ny update kommer muligens i morgen, hvis jeg får gjort noe særlig mer. Eller kanskje på onsdag :p

 

 

Skal prøve å få tak i et bedre kamera. Dere ser sikkert at mange av bildene blir veldig dårlige. Men dere får leve med denne bildekvaliteten til problemet er løst.

Endret av mr1989
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser bra ut dette, fin vri på vinduet ;) Synd med den planken du skulle bøye, oppfinsomt, men hastverk er jo lastverk, som vist her :no:

Hastverk er lastverk ja. Med noe slikt som dette bør du ta deg god tid syns jeg. Bedre å ha brukt litt tid og bli skikkelig fornøyd enn å tenke i etterkant, "hva hvis jeg hadde jobbet litt mer, da hadde det blitt bedre".

Ta deg tid og gjør det skikkelig, da kan dette bli skikkelig bra. Kaldt blir det ihvertfall med 2 doble radiatorer.

Lenke til kommentar

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :thumbup:

 

Jeg hadde egentlig ikke så veldig hastverk når jeg dreiv med den bøyinga. Jeg tror det egentlig bare ble litt for sent på kvelden, samt at "jeg ville bare bøyen litt til akkurat der, før jeg skulle gi meg :p". Typiskt det.

 

Nå framover er jeg redd for at jeg ikke får så veldig mye mer, før bestillinga mi fra Microplex er på plass. Og før jeg bestiller derifra må jeg vite hva jeg får av sponsorene mine. Men dem får jeg jo ikke noe svar av :dontgetit: Det kan nok bli en liten ventetid nå framover, men jeg håper på det meste at dem svarer meg ganske snart :yes:

 

IQ-test  Jeg tar bildet, men det er mine bein du ser der. Hvordan er det mulig?

Timer på kameraet?

Feil, og jeg sier ikke svaret :p

Lenke til kommentar
Peeent! Men hva med å bare dynke hele shiten i vann og la det ligge der en time f.eks. før det skal bøyes? :)

Funker sikkert det og. Men det gjør det med den dampmaskina der. Eneste er vel at jeg må ta i litt mindre når jeg bøyer til :yes:

 

 

Ballemann: bruk tynne fineer. ta mange lag. og lim...

Har bare litt finér i en tykkelse, 12mm. Men som sagt, det funker det jeg gjør her :p

 

 

Nydelig design! Andre farger kanskje?

Å? Hva slags farger foreslår du da?

Vil ikke ha noe som er alt for kjedelig (svart og hvitt). Dessuten liker jeg rødt ganske godt (Ferrari-fan :whistle: ), så mest sannsynlig blir det nok det. Men fortsatt, bare kom med forslag. Kanskje jeg skal vurdere å skifte farge :hmm:

 

 

Ellers driver jeg akkurat nå, mens jeg skriver, og damper ned en ny plankebit, i håp om at det går bedre denne gangen ;)

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å bajse i hele kryssfiner-bøyinga. Hehe, jeg fant noe bedre...furu :D Den har blitt bøyd og ligger nå til tørking under en masse steiner (totalt 6 store), som holder den i en spent stilling. Tar jeg bort steinene, spretter den opp igjen til en mye mindre bøyd posisjon.

Jeg håper virkelig den tørker i løpet av natta, og at den holder seg i riktig stilling, når jeg senere tar bort steinene.

 

En bitteliten update kommer nok i morgen. Vil helst vente litt med bildene, da jeg er redd for at jeg ikke får gjort så veldig mye mer på en liten stund nå framover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...