Gå til innhold

Et ganske uvanlig trekabinett | Update 6. Juni!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Update

 

En stund siden sist nå folkens. Det skjer litt mye for tida, så har dessverre gått litt tregt framover med kabinettet i det siste, men selv om tempoet er lavt, nærmer jeg meg det endelige målet med små skritt :yes:

 

 

 

05-27-1.jpg05-27-2.jpg

Her fortsetter jeg å frese til åpne/lukke-mekanismen til CD-ROMen.

 

 

05-27-3.jpg05-27-4.jpg

Testing av luka. Fungerer glimrende :thumbup:

 

 

05-27-5.jpg

Den går ikke helt igjen, men bra nok for min del :yes:

 

 

05-27-7.jpg05-27-8.jpg

Litt småpussing av luka. Så fort jeg får kommet meg til Biltema, blir det nok skikkelig våtpussing på den. Skal nok få en god glans i den etterhvert :roll:

 

 

05-27-10.jpg

Slik skal hengslene til topplokket sitte. Men først må jeg pusse dem ned i treverket:

 

 

05-27-11.jpg05-27-12.jpg

Som dere ser her, har hengslene fått seg hver sin egen lille godplass.

 

 

 

05-27-13.jpg

Og så var det på tide med tilkuttinga av plexiglasset. Nå som jeg fikk den nye fine Dremelen min :love: og fant ut hvordan man kunne frese med den, fant jeg likesågreit ut at jeg kunne frese plexiglasset nedi kabinettlokket mitt, slik at jeg slipper å ha det på undersida som jeg hadde planer om først :thumbup:

 

 

05-27-14.jpg05-27-15.jpg

Etter at plexiglasset var ferdigskjært, var det bare å merke av på topplokket, og begynne å frese :D

 

 

05-28-13.jpg

Ta gjerne en ekstra god titt på dette bildet, mens vi venter på at Dremelen skal starte :huh:

 

 

05-28-14.jpg

Så var vi igang da. Dremelen var veldig vanskelig å håndtere, den hadde en tendens til hele tiden å plutselig fly inn til siden i full fart. Det er derfor det virker som den kjører slalom bortover. Noen steder gikk den litt utenfor den oppmerkede løypa óg :( Mest trolig grunnet et slitt freseverktøy...

 

 

05-28-16.jpg05-28-17.jpg

Resultatet etter at vi var ferdig :)

 

 

05-28-18.jpg05-28-19.jpg

To litt bedre bilder med plexiglasset satt i.

 

 

 

05-28-1.jpg

Og så var det tur for festemekanismen til topplokket.

 

 

05-28-2.jpg05-28-3.jpg

Først to enkle hull, på begge sider :yes:

 

 

05-28-4.jpg05-28-5.jpg

Og deretter litt testing. Ser ut som den går fint nedi kabinettet, og vinklene er tilnærmet helt rette i forhold til hverandre.

 

 

05-28-6.jpg05-28-7.jpg

Så var det tid for to hull i kabinettveggen.

 

 

05-28-10.jpg05-28-8.jpg

Bestemte meg for å bruke mine elskede :love: islagsmuttere til å feste hele saken. Denne gangen montert på riktig måte :ohmy: For at dem ikke skulle stikke opp på toppen, freste jeg dem litt nedi.

 

 

05-28-12.jpg05-28-11.jpg

Ser vel bra ut dette? :yes:

 

 

 

05-28-20.jpg

Og med dette så-langt-har-jeg-kommet-hittil-bildet, avslutter jeg dagens update :(

 

 

 

 

 

Begynner å lure litt på diskplassen på start.no-serveren. Man skal visstnok få 30mb, men akkurat nå har jeg faktiskt 35.3mb lasta opp :hmm: Hyggelig av dem å gi meg så mye da :thumbup: Vi får nå se hvor langt dem lar meg gå... :roll:

 

 

(Et lite bilde til da :))

dremel.gif

Endret av mr1989
Lenke til kommentar

Glisevask: Øvelse gjør mester ja :yes: men ikke engang en mester kunne temme denne slamomkjørende dremelen! :D

 

Wexel: Veldig mye pirkearbeid med kabinettet mitt ja. Selv om det oftwe er litt frustrerende kan det være litt gøy og da :p

Btw, kabinettet ditt har fått en god start!

 

destroyy: Jeg har nok ikke så mange andre valg enn å ha dem på innsida :(

 

nikk0: Thx :thumbup:

 

sigen: Hyggelig at du følger med da ;) Umulig å si når neste update kommer. Snart (muntlig) eksamen osv. men skal se hva jeg får gjort. Tror jeg stikker og begynner å sparkle litt nå jeg :D

Lenke til kommentar

 

Begynner å lure litt på diskplassen på start.no-serveren. Man skal visstnok få 30mb, men akkurat nå har jeg faktiskt 35.3mb lasta opp :hmm: Hyggelig av dem å gi meg så mye da :thumbup: Vi får nå se hvor langt dem lar meg gå... :roll:

 

Du får beskjed....vær trygg ;)

Fjern det selv før de gjør det!

Lenke til kommentar

John Maniac: Så du sier at plutselig kan dem slette kontoen min eller? Rart dem bare ikke har laget en kvotesak som gjør at man ikke kan laste opp mer enn 30mb. :hmm:

 

Noen som evt. vet om andre steder jeg kan laste opp bildene?

Helst en rask side, med ftp-tilgang :p

 

 

aeinstein: Ooh, selvfølgelig. Visste ikke at den hadde sin opprinnelse derifra :p Vel, får gi en stor takk til Dr.Spawn som lagde første generasjon da :D Pluss en takk til aeinstein som lagde andre generasjon-knappen og lot meg finne den, og en liten takk til meg selv som lagde den nåværende knappen min :yes:

Lenke til kommentar

Update!

-Sparkling, og bittelitt lakking ;)

 

Jepp, da var det for lengst på tide med en ny update :cool:

Det jeg har holdt på med nå den siste uka er å sparkle, og japp, jeg ble ferdig og (allerede på onsdag faktiskt) :p Men har ikke fått tid til å skrive update før nå. Har også såvidt begynt å lakke, men fikk ikke gjort så veldig mye med det, fordi værgudene ikke liker meg... :whistle: (Eksempel på det lenger nede...)

 

 

 

 

Er vel ikke så mye å si om de bildene her, så jeg bare slenger dem ut, uten noen kommentarer:

06-04-1.jpg06-04-2.jpg

 

06-04-3.jpg06-04-4.jpg

 

06-04-5.jpg06-04-6.jpg

 

06-04-7.jpg06-04-8.jpg

 

06-04-13.jpg

 

 

 

06-04-9.jpg

Måtte pusse litt ute, siden pappa blei så irritert på meg over at det så så jævlig ut inni huset. Prøvde jo å holde meg inne i ett rom da... :roll: men det sprer seg fort det sparkelstøvet...

Den parasollen er der i tilfellet det skulle begynne å regne ;)

 

 

06-04-10.jpg

Bruker en statisk kost av noe slag til å børste bort alt støvet som lå igjen etter pussinga.

 

 

06-04-11.jpg06-04-12.jpg

Bare se der, er jeg ikke flink til å rydde. Det er det samme rommet kun 30min. senere! :w00t:

 

 

 

 

06-04-18.jpg

Som jeg nevnte tidligere begynte jeg å lakke litt. (Fra venstre: grunning, mørkerød hobbylakk og klarlakk. Alt fra Biltema :cool: )

 

 

06-04-14.jpg06-04-16.jpg

Her er håndtaket rett før jeg begynte å spraye med grunning og rett etter jeg var ferdig. Man ser litt dårlig her da grunnet litt solskinn...

 

 

06-04-15.jpg

Litt bedre bilde av grunninga.

 

 

06-04-17.jpg

Jeg sitter altså og ser på tv, det ferdiglakka håndtaket mitt står og tørker ute. Plutselig hører jeg det begynne å dryppe litt regn fra himmelen rett utenfor. "Jaja", tenkte jeg, "blir vel ikke noe mer lakking på meg i dag. Lakk? Faen" Så løp jeg ut og dro håndtaket innendørs. Heldigvis hadde det tørka ganske bra før regnet kom, så det trakk ikke inn i verken treverket eller lakken :thumbup:

Så det er altså alt jeg har rukket å lakke hittil. Regner fortsatt.... :(

 

 

 

 

 

Tenkte jeg kunne utnytte det at regnet fossa ned, og begynte heller å våtslipe åpne/lukke-dekselet til CD-ROM-en min:

 

06-04-19.jpg

Her har jeg starta opp med å pusse med 600-papir. Fant senere ut at det bare var tull å bruke den klossen der, var mye greiere med tommeltotten :p

 

 

06-04-20.jpg

Etter 5min. pussing med 600-papir var resultatet slik, glemte jo å ta et "før"-bilde da, men det har altså ikke blitt så veldig stor forskjell mellom her og før jeg begynte å pusse.

 

 

06-04-21.jpg

Etter mer 600-sliping. Begynner å merke forskjellen her...

 

 

06-04-22.jpg

Har fortsatt ikke kastet fra meg klossen på det bildet her :p

 

 

06-04-23.jpg06-04-24.jpg

Her har jeg nok starta med litt 800-papir. Mulig jeg tar litt feil da, men, vanskelig å huske hvilke bilder som ble tatt når.

 

 

06-04-25.jpg

Enda mer 800 (tror jeg).

 

 

06-04-26.jpg06-04-27.jpg

Mulig jeg har begynt med 1200-papir her. Meninga med bildet til høyre der er for å se hvor bra speileffekt det begynner å bli (bare se hvor godt man ser taklampa).

 

 

06-04-28.jpg

Tittei :tease:

 

 

06-04-29.jpg

Tror jeg er ferdig med selve pussinga her. Etter jeg tok dette bilde var det rett ned i kjelleren og finne alt av midler som inneholdt ett av ordene Turtle, Wax eller Polish, gni det utover metallplata, og tørke litt :thumbup: Tok ekstra mye av midlene som inneholdt flere av de nevnte orda :p

 

 

Siste bildene etter slipinga:

06-04-30.jpg06-04-31.jpg

 

06-04-32.jpg06-04-34.jpg

 

06-04-35.jpg

Fortsatt kun én 50-øring i virkeligheten der ;)

 

 

06-04-36.jpg

Det er faktiskt metallplata jeg holder foran kameraet der jau.

 

 

 

Da var dagens lille bildesamling over folkens. Blir nok litt lakking på meg allikevel i dag, pappa sa jeg nemlig kunne lakke litt nede hos leieboeren vår som nettopp har flyttet ut etter å ha bodd der i 20 år :p Slå den dere... :thumbup:

 

 

 

Sjekka nettopp e-postenkontoen min hos start.no bare i tilfelle de hadde skrivd noe om diskplassbruken på hjemmesida mi. Og jepp, det hadde dem:

 

30 May [email protected] kmouse, diskbruk

Med din konto medfølger det bruk av 30 MB diskplass.

Du bruker idag:

 

    35 MB

   

Dette er over kvoten. Vi ber deg derfor å frigjøre litt

diskplass, slik at du kommer under 30 MB.

       

Om du ikke gjør dette, forebeholder vi oss retten til å gå inn på

området ditt og slette filer til du er under 30 MB.

03 Jun [email protected] kmouse, frigjort diskplass

Det siste emnet der sier vel alt.

 

Akurat nå har jeg lastet opp 39mb. der (lasta opp de gamle filene som ble sletta + de nye :roll:). Må nok se og finne meg et annet sted og legge ut filene mine :( Veldig mye ekstrajobb å linke til et annet sted, grunnet "systemet" mitt som normalt skal gjøre det mye enklere for meg å laste opp bildene. Hadde ikke akkurat regna med dette når jeg lagde det...mulig noen av bildene ikke kan vises en liten stund mens jeg flytter dem.

 

 

*Sjekke stillinga på Italia-Norge-kampen*

 

 

Arghh, så mange smilies jeg må fjerne da... :-(

Ahh, endelig, siste smiley fjernet : P Hater den smiley-grensa ;-) Er så lav...

 

 

[Edit:]Flytta bildene over på en annen server =)

Endret av mr1989
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...