aeinstein Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 DIGG! Knappen ble fet den! Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Ja, hehe, all kreditt til aeinstein for idéen til den knappen Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Update En stund siden sist nå folkens. Det skjer litt mye for tida, så har dessverre gått litt tregt framover med kabinettet i det siste, men selv om tempoet er lavt, nærmer jeg meg det endelige målet med små skritt Her fortsetter jeg å frese til åpne/lukke-mekanismen til CD-ROMen. Testing av luka. Fungerer glimrende Den går ikke helt igjen, men bra nok for min del Litt småpussing av luka. Så fort jeg får kommet meg til Biltema, blir det nok skikkelig våtpussing på den. Skal nok få en god glans i den etterhvert Slik skal hengslene til topplokket sitte. Men først må jeg pusse dem ned i treverket: Som dere ser her, har hengslene fått seg hver sin egen lille godplass. Og så var det på tide med tilkuttinga av plexiglasset. Nå som jeg fikk den nye fine Dremelen min og fant ut hvordan man kunne frese med den, fant jeg likesågreit ut at jeg kunne frese plexiglasset nedi kabinettlokket mitt, slik at jeg slipper å ha det på undersida som jeg hadde planer om først Etter at plexiglasset var ferdigskjært, var det bare å merke av på topplokket, og begynne å frese Ta gjerne en ekstra god titt på dette bildet, mens vi venter på at Dremelen skal starte Så var vi igang da. Dremelen var veldig vanskelig å håndtere, den hadde en tendens til hele tiden å plutselig fly inn til siden i full fart. Det er derfor det virker som den kjører slalom bortover. Noen steder gikk den litt utenfor den oppmerkede løypa óg Mest trolig grunnet et slitt freseverktøy... Resultatet etter at vi var ferdig To litt bedre bilder med plexiglasset satt i. Og så var det tur for festemekanismen til topplokket. Først to enkle hull, på begge sider Og deretter litt testing. Ser ut som den går fint nedi kabinettet, og vinklene er tilnærmet helt rette i forhold til hverandre. Så var det tid for to hull i kabinettveggen. Bestemte meg for å bruke mine elskede islagsmuttere til å feste hele saken. Denne gangen montert på riktig måte For at dem ikke skulle stikke opp på toppen, freste jeg dem litt nedi. Ser vel bra ut dette? Og med dette så-langt-har-jeg-kommet-hittil-bildet, avslutter jeg dagens update Begynner å lure litt på diskplassen på start.no-serveren. Man skal visstnok få 30mb, men akkurat nå har jeg faktiskt 35.3mb lasta opp Hyggelig av dem å gi meg så mye da Vi får nå se hvor langt dem lar meg gå... (Et lite bilde til da ) Endret 6. juni 2005 av mr1989 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Ser veldig bra ut! Når det gjelder Dremel'n: Øving gjør mester! Lenke til kommentar
WeXeL Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Holder også på å bygge kabinett. Du er kommet mye lengre en jeg da. Mye pirke arbeid.... Likte godt sketchup tegningen din, ser fram til neste uppdate Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg bare lurer, hvordan er planen for viftegriller? hvordan skal du feste dem, utenpå? eller innvendig Sliter med det problemet på kabinett jeg selv lager nemlig, trenger ideer Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Et nydelig stykke arbeid, stå på! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Ja, dette ser bra ut! Ikke la det gå like lenge til neste update da? Stå på videre! Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Glisevask: Øvelse gjør mester ja men ikke engang en mester kunne temme denne slamomkjørende dremelen! Wexel: Veldig mye pirkearbeid med kabinettet mitt ja. Selv om det oftwe er litt frustrerende kan det være litt gøy og da Btw, kabinettet ditt har fått en god start! destroyy: Jeg har nok ikke så mange andre valg enn å ha dem på innsida nikk0: Thx sigen: Hyggelig at du følger med da Umulig å si når neste update kommer. Snart (muntlig) eksamen osv. men skal se hva jeg får gjort. Tror jeg stikker og begynner å sparkle litt nå jeg Lenke til kommentar
WeXeL Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Har ikke lest hele worloggen din, brukte du fres eller brukte du drill til å kutte hull til viftene? Hvis du brukte drill , hva er dimmensjonen? Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Brukte stikksag jeg Lenke til kommentar
John-Arne Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Begynner å lure litt på diskplassen på start.no-serveren. Man skal visstnok få 30mb, men akkurat nå har jeg faktiskt 35.3mb lasta opp Hyggelig av dem å gi meg så mye da Vi får nå se hvor langt dem lar meg gå... Du får beskjed....vær trygg Fjern det selv før de gjør det! Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Ja, hehe, all kreditt til aeinstein for idéen til den knappen Den må jeg æren må jeg nok gi videre til Dr.Spawn! Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 John Maniac: Så du sier at plutselig kan dem slette kontoen min eller? Rart dem bare ikke har laget en kvotesak som gjør at man ikke kan laste opp mer enn 30mb. Noen som evt. vet om andre steder jeg kan laste opp bildene? Helst en rask side, med ftp-tilgang aeinstein: Ooh, selvfølgelig. Visste ikke at den hadde sin opprinnelse derifra Vel, får gi en stor takk til Dr.Spawn som lagde første generasjon da Pluss en takk til aeinstein som lagde andre generasjon-knappen og lot meg finne den, og en liten takk til meg selv som lagde den nåværende knappen min Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Update! -Sparkling, og bittelitt lakking Jepp, da var det for lengst på tide med en ny update Det jeg har holdt på med nå den siste uka er å sparkle, og japp, jeg ble ferdig og (allerede på onsdag faktiskt) Men har ikke fått tid til å skrive update før nå. Har også såvidt begynt å lakke, men fikk ikke gjort så veldig mye med det, fordi værgudene ikke liker meg... (Eksempel på det lenger nede...) Er vel ikke så mye å si om de bildene her, så jeg bare slenger dem ut, uten noen kommentarer: Måtte pusse litt ute, siden pappa blei så irritert på meg over at det så så jævlig ut inni huset. Prøvde jo å holde meg inne i ett rom da... men det sprer seg fort det sparkelstøvet... Den parasollen er der i tilfellet det skulle begynne å regne Bruker en statisk kost av noe slag til å børste bort alt støvet som lå igjen etter pussinga. Bare se der, er jeg ikke flink til å rydde. Det er det samme rommet kun 30min. senere! Som jeg nevnte tidligere begynte jeg å lakke litt. (Fra venstre: grunning, mørkerød hobbylakk og klarlakk. Alt fra Biltema ) Her er håndtaket rett før jeg begynte å spraye med grunning og rett etter jeg var ferdig. Man ser litt dårlig her da grunnet litt solskinn... Litt bedre bilde av grunninga. Jeg sitter altså og ser på tv, det ferdiglakka håndtaket mitt står og tørker ute. Plutselig hører jeg det begynne å dryppe litt regn fra himmelen rett utenfor. "Jaja", tenkte jeg, "blir vel ikke noe mer lakking på meg i dag. Lakk? Faen" Så løp jeg ut og dro håndtaket innendørs. Heldigvis hadde det tørka ganske bra før regnet kom, så det trakk ikke inn i verken treverket eller lakken Så det er altså alt jeg har rukket å lakke hittil. Regner fortsatt.... Tenkte jeg kunne utnytte det at regnet fossa ned, og begynte heller å våtslipe åpne/lukke-dekselet til CD-ROM-en min: Her har jeg starta opp med å pusse med 600-papir. Fant senere ut at det bare var tull å bruke den klossen der, var mye greiere med tommeltotten Etter 5min. pussing med 600-papir var resultatet slik, glemte jo å ta et "før"-bilde da, men det har altså ikke blitt så veldig stor forskjell mellom her og før jeg begynte å pusse. Etter mer 600-sliping. Begynner å merke forskjellen her... Har fortsatt ikke kastet fra meg klossen på det bildet her Her har jeg nok starta med litt 800-papir. Mulig jeg tar litt feil da, men, vanskelig å huske hvilke bilder som ble tatt når. Enda mer 800 (tror jeg). Mulig jeg har begynt med 1200-papir her. Meninga med bildet til høyre der er for å se hvor bra speileffekt det begynner å bli (bare se hvor godt man ser taklampa). Tittei Tror jeg er ferdig med selve pussinga her. Etter jeg tok dette bilde var det rett ned i kjelleren og finne alt av midler som inneholdt ett av ordene Turtle, Wax eller Polish, gni det utover metallplata, og tørke litt Tok ekstra mye av midlene som inneholdt flere av de nevnte orda Siste bildene etter slipinga: Fortsatt kun én 50-øring i virkeligheten der Det er faktiskt metallplata jeg holder foran kameraet der jau. Da var dagens lille bildesamling over folkens. Blir nok litt lakking på meg allikevel i dag, pappa sa jeg nemlig kunne lakke litt nede hos leieboeren vår som nettopp har flyttet ut etter å ha bodd der i 20 år Slå den dere... Sjekka nettopp e-postenkontoen min hos start.no bare i tilfelle de hadde skrivd noe om diskplassbruken på hjemmesida mi. Og jepp, det hadde dem: 30 May [email protected] kmouse, diskbruk Med din konto medfølger det bruk av 30 MB diskplass.Du bruker idag: 35 MB Dette er over kvoten. Vi ber deg derfor å frigjøre litt diskplass, slik at du kommer under 30 MB. Om du ikke gjør dette, forebeholder vi oss retten til å gå inn på området ditt og slette filer til du er under 30 MB. 03 Jun [email protected] kmouse, frigjort diskplass Det siste emnet der sier vel alt. Akurat nå har jeg lastet opp 39mb. der (lasta opp de gamle filene som ble sletta + de nye ). Må nok se og finne meg et annet sted og legge ut filene mine Veldig mye ekstrajobb å linke til et annet sted, grunnet "systemet" mitt som normalt skal gjøre det mye enklere for meg å laste opp bildene. Hadde ikke akkurat regna med dette når jeg lagde det...mulig noen av bildene ikke kan vises en liten stund mens jeg flytter dem. *Sjekke stillinga på Italia-Norge-kampen* Arghh, så mange smilies jeg må fjerne da... :-( Ahh, endelig, siste smiley fjernet : P Hater den smiley-grensa ;-) Er så lav... [Edit:]Flytta bildene over på en annen server =) Endret 6. juni 2005 av mr1989 Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Nice åpne/lukke-deksel! Eller er det og bra! Godt jobbet. Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Synd det begynte å regne da... Kjedelig det når man lakker. Det dekselet ble syyykt najs! Gleder meg til du får lakkert kabinettet! Stå på! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Ser bra ut dette, heldig med håndtaket at det hadde tørket nok før det begynte å regne. Sykt bra du har fått det til med luka til DVD-rom`en, får netsen lyst til å gjøre noe likt selv bare for å slipe det sånn Keep yp the exelent work! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå