Gå til innhold

Et ganske uvanlig trekabinett | Update 6. Juni!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg satser på å få det ferdig før Battlefield 2-demoen kommer ut (som er den 17. Juni). Da vil jeg nemlig spille det på den nye PCen/kabinettet :D

Ihvertfall skal det være ferdig til fullversjonen av spillet havner i butikkene, da skal jeg nemlig kapre PCen i flere dager :p Det kommer ut 23.Juni...

 

Men ellers er det veldig vanskelig å si akkurat når kabinettet står helt ferdig... ;)

Lenke til kommentar

Blir vel en oppdatering i kveld en gang. Har ikke gjort noe sånn veldig stort, bare masse småtteri som har tatt lang tid, derfor blir det ikke så veldig mye innhold i oppdateringa sannsynligvis. Men nå begynner jeg å nærme meg veldig med å være ferdig med alt treverkarbeidet, så da blir det snart sparkling og lakking, det kan bli interessant :D

Lenke til kommentar

Update

Del 1 av 2

Så var vi igang igjen da. Her kommer det dere har mast om en liten stund nå, som vanlig litt seinere enn jeg hadde beregna ;) *ironi (eller egentlig ikke da :p)*

 

 

 

05-21-1.jpg

Her skjærer jeg ut knotten på den hjemmemekka bryteren.

 

 

05-21-2.jpg05-21-3.jpg

...borrer hull i den...

 

 

05-21-4.jpg05-21-5.jpg

...og monterer :D

Btw, det borstativet mitt er veldig billig, så det greide ikke akkurat å borre der det skulle, ble veldig offsenter, og litt skjeivt, men det får gå. Knappen ble bra til tross for dette :roll:

 

 

05-21-7.jpg05-21-8.jpg

Her freser jeg ut små hull til de mutterne som fester bryterene i metallplata.

 

 

05-21-9.jpg

The hidden metallplate.

 

 

05-21-11.jpg

Her ser vi det meste av bryterpanelet montert, har dog ikke "aligna" dem skikkelig, så dem står litt skjeivt.

 

 

05-21-12.jpg05-21-13.jpg

Med litt små forbedringer på bryteren, er den endelig blitt trykkbar.

 

 

 

 

05-21-6.jpg

Det hullet dere ser der, der skal CD-ROMen gå ut. For å dekke til litt så du ikke ser rett inn på den, tenkte jeg å prøve å lage en liten luke som åpna og lukka seg automatisk når CDen kjøres ut/inn :yes:

 

 

05-21-14.jpg05-21-15.jpg

Jeg stussa veldig på hvordan jeg skulle gjøre det, og fondurte veldig lenge på det. Til slutt fant jeg noen fjærer på Clas'ern (fra det samme settet som jeg brukte til bryteren min), som jeg tenkte jeg kunne bruke. Lodding måtte til for å feste fjærene til metallplata, så på med komfyren og heat it up´baby!

 

 

05-21-16.jpg05-21-17.jpg

Og så var vi igang med loddinga...legg merke til den lilla fargen på komfyren, slik jeg ser det, er den rød, men kameraet registrerer det som lilla. Lurer litt på hvorfor :hmm: Mulig det er noe ultraviolette stråler som kameraet registrerer, men ikke øyet mitt? Hem vet, stilig effekt iallefall :p

 

 

05-21-18.jpg05-21-19.jpg

Mer lodding.

 

 

05-21-28.jpg05-21-29.jpg

Og slik ble resultatet.

 

 

05-21-30.jpg05-21-31.jpg

Og så var det bare og teste den med en liten "testeplankebit". :) Det viser seg at luka blir altfor hard å åpne. Derfor var det bare å finne en annen fjær som var veldig mye lettere. Det var absolutt ikke en lett ting.

 

 

05-22-6.jpg05-22-7.jpg

Men så kommer jeg på at vi har en defekt VHS-spiller :p Den er det jo en lett fjær i som åpner/lukker luka man dytter kasetten inn i :D

 

 

05-22-8.jpg

Fjæra viser seg å være perfekt :thumbup:

 

 

05-22-13.jpg05-22-14.jpg

Så derfor er det på'n igjen med loddinga.

 

 

05-22-15.jpg

Og slik endte den opp :p

 

 

05-22-10.jpg

Her er den gjennomtenkte planen om hvordan jeg skal feste alle fjærer og lignende. (Regner med at den er sånn nogenlunde selvforklarende...). De prikka mørkerøde strekene er hull...

 

 

05-22-16.jpg

Så begynte vi å borre da...men selvfølgelig, selvfølgelig møtte jeg på den hersens skrua da.. :mad:

 

 

05-22-17.jpg

..så en ny skrue måtte inn i midten og den nederste måtte vekk, [...]

 

 

05-22-18.jpg

...kuttes kortere...

 

 

05-22-19.jpg

...og skrus inn igjen :thumbup:

 

 

05-22-20.jpg

Etter at hullet var skrudd helt igjenn, freste jeg ut et lite stykke, så jeg kan feste den metallstanga som hjelper til å holde hele luka oppe.

Og lenger enn det kom jeg ikke i dag med den saken.

Endret av mr1989
Lenke til kommentar

Del 2 av 2

Måtte dessverre dele updaten i 2 deler fordi jeg ikke fikk lov til å poste så mange bilder i en post :(

 

 

 

 

Så et par bilder av noen andre småting jeg har gjort da:

 

05-21-23.jpg

Måtte nesten ta bilde av de tre UFOene som dreiv å spionerte på meg utenfor vinduet. De er litt frekke de folka der :hrm:

 

 

05-21-24.jpg05-21-26.jpg

Liten plexibit som LEDsa skal lyse igjennom.

 

 

05-21-27.jpg

Og så en liten samling av alle ingrediensene du trenger til bryteren jeg mekka.

 

 

05-22-1.jpg05-22-2.jpg

Og så lodder vi sammen bryterknotten, samt den akselen (eller hva jeg skal kalle den).

 

 

05-22-4.jpg

Og så et forsøk på å line opp alle bryterne. Er dem kanskje skjeve nå lenger? :hmm: ... :nei:

 

 

05-22-5.jpg

Pussa rundt CD-ROM-sprekken. Endelig kommer den seg igjennom :thumbup:

 

 

05-22-11.jpg

Måtte plukke fra hverandre en musefelle for å få tak i noen metallstenger.

 

 

Ellers tror jeg ikke at jeg finner noen flere interresante bilder i arkivet mitt, så da sier vi takk for i dag :D

Bare å få ferdig den CD-ROM-luka nå, så begynner jeg nok å sparkle :p

Endret av mr1989
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...