rivasavi Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Hei, jeg har nesten nylig kjøpt meg ny pc, men når jeg skrur den på, hører jeg en sånn sykebil liknende ulelyg, og så skrur den seg av. For å få den til å funke på jeg skru den på 4-6 ganger, før den kan brukes. Har prøvd å bytte plass på ramen, men det ser ikke ut til å funke, har kjørt memtest, og ingen feil. Hva kan være galt? :S Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Den ulelyden du hoerer er nok varsellyd for et eller annet. Har du sett om det står noe i manualen om slike lyder? Du kan også prøve å resete CMOS. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Kan du si litt mer om pcen? Har du ikke fått brukt den i det hele tatt? Lenke til kommentar
rivasavi Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 I hk er det en liten digital skjerm, som det lyser et nr på, i manualen skal det stå hva det betyr, men det står ikke noe for AKKURAT det nr. Har hatt pcen i ca 1 mnd, har vært så og si "fucked up" hele tia... Kingston HyperX 512 mb RAM x2 Abit kv8 pro hk Radeon saphire 9800 pro western digital 200 gb hd AMD 64 Athlone 3700+ Ingen ting er klokka, står ikke noe om ulelyden i manualen :S Lenke til kommentar
Ezbond Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 har du gjort som goophy sa.. resatt CMOS? hva med å gi oss nr. på feilmeldingen? Ez Lenke til kommentar
rivasavi Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Nr. på feilmeldingen var (er) 9F hvis det hjelper Lenke til kommentar
rivasavi Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Noen svar hadde vært fint... Lenke til kommentar
zhorty Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Fortsatt ikke prøvd å reset CMOS? Endret 25. april 2005 av zhorty Lenke til kommentar
*Titan* Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 skjer dette hver gang du starter maskina? i så fall kan det være at *du har usb-mus og ikke PS/2 - da kan du trykke f1 i oppstart.. *du har for lav viftehastighet - gå inn i BIOS>Power>Hardware Monitor>CPU Fan >> Sett den til "Ignore" eller noe sånt.. *du har ikke temp.sensor på prosessoren - samme som over, bare med CPU Temp i steden for fan.. hvis det bare skjer etter at maskina har vært av en liten stund, sjekk temp på cpu/ram/hk.. (hvis du ikke får fiksa det, men bor i nærheten av lillehammer, PM meg.. har et ørlite datafirma der ) Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 prøv å starte opp maskina med en av ram brikkene i og se hva som skjer Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Det kommer "sykebil" lyd når det er noe feil med ram brikkene... Hvis de er satt feil eller noe ennet.. Prøv med en annen ram brikke eller flytt på de... Lenke til kommentar
rivasavi Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 ok takk skal se på alt det der, og nei sorry bor ikke i nærheten av lillehammer ;/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå