tommynaess Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Hva trenger jeg av utstyr for å kunne overføre signaler fra min VHS videomaskin til DVD-brenning på min Dell laptop? Pc'en min har tv-kort og s-video kontakt, men dette gir vel bare signal ut fra maskina...eller? Hadde blitt veldig glad for svar :-) Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Du trenger et kort med videoinngang. S-video gir bare signal ut ja. Du får kjøpt tv-kort med USB/FW-tilkobling tror jeg. Det burde nok være bra i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
tommynaess Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Akkurat, tenkte meg at det kunne være noe slikt ja. Da er det vel noe sånn som dette jeg trenger da: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300730&cks=SER eller...? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Japp, det er nok tingen. Lenke til kommentar
tommynaess Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Takk for hjelpen:-) Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Den tror jeg vil fungere, men det er også en TV tuner. Du kan plugge i en antennekabel og se tv på pc-en din med den der. Har akkurat samme til å se tv i båten Edit: Dette vil også fungere hvis du har inngangen for det Endret 24. april 2005 av Halvorsen Lenke til kommentar
tommynaess Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Ja, jeg har ikke noe behov for tv-tuner egentlig. Men kan jo være like greit å kjøpe en med tuner når prisforskjellen er så liten som i tilfellet disse to eksemplene...:-) Takk for tipset! Endret 24. april 2005 av tommynaess Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Har hørt mye "burma" om pinnacle produktene. Selv har jeg et Hauppauge PVR 250 som jeg skal bytte ut med en Plextor ConvertX PVR PX-TV402U. Denne finnes også som modell uten tv-tuner, og er da litt billigere. Grunnen til at jeg bytter er at Hauppauge kortet ikke deinterlacer i hardware (ikke noe problem når man ser filmen på TV, men irritabelt når man skal se filmen på PC-skjerm/LCDtv/plasma. Plextor-boksene komprimerer også til divx i hardware om ønskelig. Det er en STOR fordel å ha kort/boks som har hardware komprimering, da man avlaster pc'en veldig mye med dette, samt at man sparer mye tid! Lenke til kommentar
rsidny Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Akkurat, tenkte meg at det kunne være noe slikt ja. Da er det vel noe sånn som dette jeg trenger da: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300730&cks=SER eller...? Husk at du kan kjøpe en som overfører vhs-kassetter/tv-sendinger direkte til divx filer. Den du har linket til gjør ikke dette. Lenke til kommentar
tommynaess Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Jeg må ha en som konverterer til format som kan spilles på min stasjonære dvd-spiller og tv. Min stasjonære dvd-spiller (Marantz DV4300) spiser ikke divx....men takk for tips og anbefalinger dere to siste og. Jeg får sjekke litt mer hva som finens før jeg bestemmer meg for kjøp. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå