Gå til innhold

Fra stereo til hjemmekino?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har idag Sonus Faber Concerto og Rotel ra985 2x100w intergrert fortserker. Ønsker å oppgradere til hjemmekino. De løsningene jeg ser for meg å fullføre med samme merkene, men dette blir for kostbart for meg - alternativt er det rett og slett å kjøpe en høytalerpakke og en surround receiver til samlet 10-15000kr.

Husker tidligere at Yamaha hadde noen løsninger iform av DSPE-492 og DSPE-800 som da er surroundprossessorer med 3-kanals forsterker.

Noen som vet om slike løsninger idag?

Tar gjerne imot forslag / innspill på tips til å oppgradere mitt stereoanlegg til hjemmekinoanlegg.......

Mvh

PC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alternativene her må jo bli og enten kjøre en suround preamp og en efekt blokk på 4 kanaler (du har jo 2 fra før) dette er en DYR løsning

eller så kan du kjøpe den en suround reciver som har power til og drive dine høytalere og selge din gamle forsterker , du vil jo og trenge 3 høytalere til

siste alternativet er vel billigs og enklest

Lenke til kommentar

Kjøper du en høyttalerpakke og en reciver til 10-15000 kr kommer du til å bli skikkelig skuffet over lydkvaliteten når du spiller musikk.Jeg gikk fra stereo til surround,men hadde bare surround i et par mnd. Gikk tilbake til stereo igjen fordi lyden er av en helt annen verden.

Kunne gjerne tenkt meg et Rotel/Patos surroundanlegg,men det blir alt for dyrt.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Hei!

Er akkurat det jeg er bekymra for, som nevnt hadde vært mulig å fullføre i Rotel og Sonus, men det blir alt for drøyt for mitt budsjett

Har lest noen tester av receivere til + / - 8000kr hvor det kommmer frem at de spiller bra i stereolyd og, men må da være forskjell på det og en ren stereoforsterker til 10000kr som jeg har idag.

Hilsen

PC

Lenke til kommentar
Hei!

Er akkurat det jeg er bekymra for, som nevnt hadde vært mulig å fullføre i Rotel og Sonus, men det blir alt for drøyt for mitt budsjett

Har lest noen tester av receivere til + / - 8000kr hvor det kommmer frem at de spiller bra i stereolyd og, men må da være forskjell på det og en ren stereoforsterker til 10000kr som jeg har idag.

Hilsen

PC

Jeg har hatt både Yamaha og Harman/Kardon surroundrecivere i 8-10000 kr klassen,de har absolutt ingenting å stille opp med i forhold til min Vincent SV-233. Til og med dama mi påpekte hvor sinnsykt mye bedre lyden ble når jeg byttet fra H/K til Vincenten!

Skal du ha en surroundreciver som spiller like bra i stereo som en stereoforsterker til 10000 kr,så må du HØYT opp i pris.

Jeg hører mye mer på musikk enn jeg ser på film.Hvis du gjør det samme,så bør du beholde eller kanskje oppgradere stereoanlegget ditt heller.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...