Sparken2000 Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Hei! Har idag Sonus Faber Concerto og Rotel ra985 2x100w intergrert fortserker. Ønsker å oppgradere til hjemmekino. De løsningene jeg ser for meg å fullføre med samme merkene, men dette blir for kostbart for meg - alternativt er det rett og slett å kjøpe en høytalerpakke og en surround receiver til samlet 10-15000kr. Husker tidligere at Yamaha hadde noen løsninger iform av DSPE-492 og DSPE-800 som da er surroundprossessorer med 3-kanals forsterker. Noen som vet om slike løsninger idag? Tar gjerne imot forslag / innspill på tips til å oppgradere mitt stereoanlegg til hjemmekinoanlegg....... Mvh PC Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Tror du vil få bedre tips her: www.avforum.no Lenke til kommentar
Mato Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 alternativene her må jo bli og enten kjøre en suround preamp og en efekt blokk på 4 kanaler (du har jo 2 fra før) dette er en DYR løsning eller så kan du kjøpe den en suround reciver som har power til og drive dine høytalere og selge din gamle forsterker , du vil jo og trenge 3 høytalere til siste alternativet er vel billigs og enklest Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Kjøper du en høyttalerpakke og en reciver til 10-15000 kr kommer du til å bli skikkelig skuffet over lydkvaliteten når du spiller musikk.Jeg gikk fra stereo til surround,men hadde bare surround i et par mnd. Gikk tilbake til stereo igjen fordi lyden er av en helt annen verden. Kunne gjerne tenkt meg et Rotel/Patos surroundanlegg,men det blir alt for dyrt. Endret 25. april 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Sparken2000 Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Hei! Er akkurat det jeg er bekymra for, som nevnt hadde vært mulig å fullføre i Rotel og Sonus, men det blir alt for drøyt for mitt budsjett Har lest noen tester av receivere til + / - 8000kr hvor det kommmer frem at de spiller bra i stereolyd og, men må da være forskjell på det og en ren stereoforsterker til 10000kr som jeg har idag. Hilsen PC Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Hei! Er akkurat det jeg er bekymra for, som nevnt hadde vært mulig å fullføre i Rotel og Sonus, men det blir alt for drøyt for mitt budsjett Har lest noen tester av receivere til + / - 8000kr hvor det kommmer frem at de spiller bra i stereolyd og, men må da være forskjell på det og en ren stereoforsterker til 10000kr som jeg har idag. Hilsen PC Jeg har hatt både Yamaha og Harman/Kardon surroundrecivere i 8-10000 kr klassen,de har absolutt ingenting å stille opp med i forhold til min Vincent SV-233. Til og med dama mi påpekte hvor sinnsykt mye bedre lyden ble når jeg byttet fra H/K til Vincenten! Skal du ha en surroundreciver som spiller like bra i stereo som en stereoforsterker til 10000 kr,så må du HØYT opp i pris. Jeg hører mye mer på musikk enn jeg ser på film.Hvis du gjør det samme,så bør du beholde eller kanskje oppgradere stereoanlegget ditt heller. Endret 25. april 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå