lokeland Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Så litt på Elfa og kom borti et par gassfjærer.. http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?vat=0&dok=2019725.htm http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?vat=0&dok=2019728.htm Det jeg lurer på er hvordan disse kan styres? F.eks. at man har en knapp som gjør at den går ut og trykker man på den igjen så går den altså inn igjen! Og hvordan er det med kraften på disse? Kan ikke definisjonen av de talla i tabellen, så jeg vet liksom ikke hvor raskt den går ut med f.eks. 60 i kraft! Er det forresten mulig å "dimme ned" kraften på en måte? EDIT: Hmmm, tror jeg nå skjønte det at 0,1 m/sek betyr at den går ut 10cm i sekundet? Men med hvilket "kraftnummer" er det? Guuud, som jeg hater Elfa sin nettshop!! Endret 24. april 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Er det ikke sånne som pleier å sitte i bakdørene på biler? Sånn at du låser opp, og så går den automatisk helt opp? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Har ikke forstått det slik iallfall? Burde jo være en metode å "skyte" de ut på da.. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Vågebu har nok rett. Disse er for å kontrollere bevegelsen. Akkurat som på bagasedører til biler og sånn. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Hmmm, vet det finnes lignende som man kan kontrollere? Noen som vet noe om det? Er ikke noen mester på mekanikk og den biten der gitt.. Endret 25. april 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Da må du nok ha en 12v luftkomfressor. Jeg vet både det og en regulerer finnes, men husker ikke hvor jeg så det Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Hmmm, hvem tror dere kan noe om dette? Kanskje jeg kan få tak i en som går på videregående på ei linje der sånt også blir lært.. Mekaniske linja kanskje? Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg kjenner ikke så mye til fjærer jeg....... Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) tror det kan bli vel mye styr med pneumatikk, spesielt hvis du har dårlig plass. pluss at en kompressor bråker en del. da kunne det vært like greit med en elektrisk løsning. sammen med en tre-veis bryter og 12 v funker denne fint til å åpne og lukke luker og slikt. edit: så nå at prisen kanskje var litt høy, men skulle være mulig å finne slike til en langt billigere penge. hvis du vet om noen velassorterte bilstereoforretninger, kan de sikkert skaffe linjære motorer. Endret 26. april 2005 av clubzoda Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 (endret) La meg si det sånn.. Ønsker å kunne løfte en 19" CRT! Også selvfølgelig ei dør da.. Men er det dyrt med pneumatikk? Er ikke noe problem om det bråker, ihvertfall ikke i mitt førstnevnte bruksområde! Endret 26. april 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Fett med elektiske løsninger da! Kunne brukt det til å åpne sidedøra, dersom den gikk oppover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå