Πεισιθάνατος Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Dette er noe jeg går og funderer på: Hvis et band lager en coverlåt av et annet bands låt, som igjen viser seg å være en coverlåt av et tredje band; er det første bandets låt en cover av det andre eller det tredje bandet? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Hvordan merker du forskjell? Lenke til kommentar
Werlin Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Coverlåter er forferdelig uansett Lenke til kommentar
Cenyon Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Juridisk sett blir det vel en cover av bandet som opprinnelig hadde låten, men det er kanskje ikke det svaret du er ute etter, hehe. Edit: Coverlåter kan forresten være veldig bra, det kommer jo bare an på om bandet klarer å spille bra og gjør en god versjon. Endret 24. april 2005 av Cenyon Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Hvordan merker du forskjell? Hvis dette skjer i flere ledd vil du nok merke god forskjell... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 The Crystal Method remixet en låt Rage Against The Machine kovret hvis eg ikke ter feil... Blir ikke helt det samme though. Men for å svare på spørsmålet: Det kommer vel helt ann på hvordan det er gjort. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 The Crystal Method remixet en låt Rage Against The Machine kovret hvis eg ikke ter feil... Blir ikke helt det samme though. Hvis man da heller tar Metallica sin versjon av Whiskey in the jar, som er cover av Thin Lizzy sin versjon, som igjen er cover av noe annet. Men det blir vel ikke helt riktig dette heller, for Whiskey in the jar er jo en folkeveise, som ingen vet hvem som har laget. Lenke til kommentar
Werlin Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 The Crystal Method remixet en låt Rage Against The Machine kovret hvis eg ikke ter feil... Blir ikke helt det samme though. Hvis man da heller tar Metallica sin versjon av Whiskey in the jar, som er cover av Thin Lizzy sin versjon, som igjen er cover av noe annet. Men det blir vel ikke helt riktig dette heller, for Whiskey in the jar er jo en folkeveise, som ingen vet hvem som har laget. Riktig, og det var The Dubliners som først gjorde den kjent, om du lurte. Det er mange forferdelige covere, men Britney Spears versjon av "I love rock and roll" må være den værste. Leve Joan Jett!!!! Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Coverlåter er forferdelig uansett Det var jo også en generalisering... Jeg synes det er spennende med coverlåter.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Coverlåter er fete! Goldfinger - 99 Red Balloons. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Coverlåter funker fint det Særlig Johnny Cash med one... Lenke til kommentar
hingsten Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Er jo endel gode coverlåter ute og går..Og noen av dem er jo bedre en orginalene.. Limp Bizkit - Behind blue eyes f.eks Men tilbake til topicen. Visst det blir laga en tredje cover låt. Så er det jo fortsatt bare en ny cover låt. Det er jo den første utgaven av sangen som blir gjeldende. Og alt som ligner på den, er cover låter av den sangen. Endret 24. april 2005 av hingsten Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Er jo endel gode coverlåter ute og går..Og noen av dem er jo bedre en orginalene..Limp Bizkit - Behind blue eyes f.eks Bedre enn orginalen? De fjerna jo hele feelingen, de fjerna gitarsoloen... de voldtok sangen. Eksempelet ditt er et prima på hvor helt jævlig elendige de beste sanger kan bli når de "rette" artistene brutalt og hensynløst sadistisk voldtar de. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Tråden var ikke om bra coverlåter, men om en cover av en cover er en cover av originalen eller coveren.. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 En coverlåt er en coverlåt av originalen, uansett hvor mange "mellomledd" det måtte være. Behind Blue Eyes med Limp Bizkit er forresten det verste jeg noensinne har hørt av coverlåter. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Summer of 69 med Greenday er ille! Lenke til kommentar
Jan Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Er jo endel gode coverlåter ute og går..Og noen av dem er jo bedre en orginalene..Limp Bizkit - Behind blue eyes f.eks HAHA x 152 linjer. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Losing My Religion av Graveworm er en bra cover, synes jeg. Noen som har hørt den? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Konsekvent type du. Tråden var ikke om bra coverlåter, men om en cover av en cover er en cover av originalen eller coveren.. Losing My Religion av Graveworm er en bra cover, synes jeg. Noen som har hørt den? On Topic: Det er nok helt mulig å lage et kover av et kover for litt av poenget med det er jo å forandre litt på sangen og i mange tilfeller så hadde det gjerne ikke blitt det samme om en tok orginalen. Men orginalen vil jo alltid være orginalen, sånn sett. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Konsekvent type du. Tråden var ikke om bra coverlåter, men om en cover av en cover er en cover av originalen eller coveren.. Losing My Religion av Graveworm er en bra cover, synes jeg. Noen som har hørt den? Visste noen kom til å kommentere dette Jeg fikk jo svar av Loeve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå