Gå til innhold

Best skjermkort av x850 xt (pe?)- 6800 ultra?

gameron

Anbefalte innlegg

Jeg har HiS X800XTPE IceQ og er meget godt fornøyd med støy, varme og klokkeegenskaper. Hadde ett 6800U som jeg aldri ble fornøyd med først. Jeg anbefaler HiS IceQ hvis du har plass i kabinettet.

:yes: Har prøvd et HiS X800XT ICEQ (AGP), og likte den fra første stund. Den ser eksklusiv ut!

Har en X850XT PE i bestilling :D:love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta det billigste, ytelsesmessig vil du uansett bli fornøyd.

Ingen kan, ut i fra et skjermbilde, si hvilket skjermkort som sitter i maskinen din, det er min påstand. Den som sier noe annet skal få ta en titt på skjermen min.

*fjerne specs fra profil*

Ting som varme eller strøm er vel mer av betydning antar jeg, men om du har et godt ventilert kabinett og en rimelig bra PSU er det hipp som happ hva du velger.

Uansett får du et kanonskjermkort, Lykke til!

Lenke til kommentar
okey, tror jeg går for x850 xt pe. Etter hva dere har sagt ble jeg egentli mer i tvil men :!: .

Problemet med X850XT PE er jo at det nesten er umulig å få tak i...

Derfor er det kanskje smart og vurdere X850XT eller 6800Ultra

Lenke til kommentar
Raptor' date='25/04/2005 : 16:21']
okey, tror jeg går for x850 xt pe. Etter hva dere har sagt ble jeg egentli mer i tvil men :!: .

Problemet med X850XT PE er jo at det nesten er umulig å få tak i...

Derfor er det kanskje smart og vurdere X850XT eller 6800Ultra

Ja, det er skikkelig vanskelig å få tak i det kortet, men hørte et rykte om at Dell har de kanskje inne.

[Cut 'n Paste]

DELL

256MB ATI Radeon X850XT Platinum for Dimension 8400 MT / XPS MT

4.064,-

Inkl. MVA og frakt

[/Cut 'n Paste]

http://accessories.euro.dell.com/sna/Produ...uctlisting.aspx

Ikke verst pris heller: Inkl. MVA og frakt.

Det står at det er for deres Dimension 8400 eller XPS maskin, men det burde funke like greit, eller? Noen som vet?

Lenke til kommentar

Jeg er også i ferd med å bestille inn nytt skjermkort. Ønsker meg egentlig et støyfritt kort. Har maskinen på soverommet mitt og det er mange ganger greit å ha den på i løpet av natten. Har et Radeon 9600XT kort som støyer mye nå, og jeg vil ha et kort som er mye mer stillegående. Har sett på 6800 GT men det høres ut som om folk er plaget med støy på dette også. Er ATI Radeon X850 XT PE eneste løsningen nå? Altså, det koster nesten 5000 kr og jeg hadde tenkt å bruke 3000. Spesiellt da jeg så et 6800 GT kort på komplett for 2700 kr!

Lenke til kommentar

X800xtpe er det raskeste kortet idag. X850 har en lavere pris pga at ATI får en mye høyere yield. FÅr du taki et x800xtpe så kjøp det =)

Men.. jeg ville nok ha valgt ATI ,men det er fordi de gir best ytelse pr krone i MITT PRISSJIKT. Jeg sitter fortsatt med mitt gamle R9700np 275\275 @ 430\330 (yter ca. likt med et uklokket 9800xt etter biostweaks)

Lenke til kommentar
X800xtpe er det raskeste kortet idag. X850 har en lavere pris pga at ATI får en mye høyere yield. FÅr du taki et x800xtpe så kjøp det =)

Mener du at X800XT PE er raskere enn X850XT PE? Det er i såfall ikke riktig. Beklager hvis jeg misforsto posten din.

Lenke til kommentar

Mener du at X800XT PE er raskere enn X850XT PE? Det er i såfall ikke riktig. Beklager hvis jeg misforsto posten din.

Beklager. Det var kanskje en litt rask påstund uten å utdype den.. Jeg tenker på hvis man skal overklokke kortet. (noe det er tull å ikke gjøre).

Det er en grunn til at de som ligger høyeste på 3dmark orben har x800 og ikke x850.. Burde ha utdypet dette litt.. Beklager :blush:

Lenke til kommentar
X850XT (PE).

Om du kun spiller Doom3 og nyeste Splinter Cell, så er vel 6800u det beste valget. :p

Men X850XT PE er ikke DÅRLIG i de spillene heller

Men i Splinter Cell er grafikken dårligere på X850XT PE, da ATi-kortet ikke støtter shader model 3.0, og spillet ikke har støtte for 2.0 må ATi kortene kjøre i med shader model1.1

Lenke til kommentar
Raptor,26/04/2005 : 11:12] Men i Splinter Cell er grafikken dårligere på X850XT PE, da ATi-kortet ikke støtter shader model 3.0, og spillet ikke har støtte for 2.0 må ATi kortene kjøre i med shader model1.1

Vil man heller ha best mulig ytelse i SC:CT går man for X850. Hvis man også heller verdsetter AA mer fremfor HDR så er det heller lenger så stor forskjell mellom SM1.1 og SM3.0.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Jeg har HiS X800XTPE IceQ og er meget godt fornøyd med støy, varme og klokkeegenskaper. Hadde ett 6800U som jeg aldri ble fornøyd med først. Jeg anbefaler HiS IceQ hvis du har plass i kabinettet.

Har en i bestilling...bare de amerikanerne kan sende det til Norge så jeg får det snart :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...