gameron Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 hadde tenkt på skjermkort til den nye dataen min. hva er best av radeon 850 XT PE og 6800 ultra? noen tips..? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Jeg ville kjøpt x850, siden det lager litt mindre varme og er i snitt "LITT" bedre enn 6800 u kortet! Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 det kommer an på hvilke spill du spiller. Lenke til kommentar
gameron Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 skal spille alt mulig.. battlefield 2, halo, far cry, CS:S, half life 2. osv!! Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Ville nok valgt radeon kortet. Ikke bare er det litt raskere generelt sett, men det utvikler mindre varme og støyer mindre. Det blir litt lite hensiktsmessig å velge kort på bakgrunn av at eksempelvis at nvidia kortet er litt raskere i Doom3 da begge kortene drar dette spillet meget bra. Dessuten er det vanskelig å spå hvilket av disse to som er best om et års tid når nye spill kommer på markedet. Alle de spillene du nevner klarer kortene å dra uten problemer, derfor ville jeg tatt hensyn til andre ting enn rent fps messige årsaker Endret 24. april 2005 av Drizt Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Ville nok valgt radeon kortet. Ikke bare er det litt raskere generelt sett, men det utvikler mindre varme og støyer mindre. Det blir litt lite hensiktsmessig å velge kort på bakgrunn av at eksempelvis at nvidia kortet er litt raskere i Doom3 da begge kortene drar dette spillet meget bra. Dessuten er det vanskelig å spå hvilket av disse to som er best om et års tid når nye spill kommer på markedet. Alle de spillene du nevner klarer kortene å dra uten problemer, derfor ville jeg tatt hensyn til andre ting enn rent fps messige årsaker Er enig! Angrer litt på at jeg valgte 6800ultra til å ha i min shuttle, men det er egentlig kun pga vifta og temperaturene som x850xt har Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Overall er X850XT PE et bedre kort men uansett hva du velger vil du bli kjempe fornøyd. Jeg har Ultra kortet og er strålende fornøyd. Men tror jeg hadde vært litt mer fornøyd med XT PE. Men spiller liten rolle. Disse kortene er såpass like at det ikke gjør noe. Eneste er størrelsen. Ultra er mye større en XT PE. Mitt kort tar opp stor plass i kabinettet men det spiller egentlig ikke noen rolle for meg. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Jeg ville kjøpt x850, siden det lager litt mindre varme og er i snitt "LITT" bedre enn 6800 u kortet! ehm... X850XT PE trekker faktisk mer strøm en 6800 Ultra.... Jeg ville valgt Ultra-kortet, grunnet støtte for shader model 3.0, og bedre drivere til andre OS enn Windows... Ville også tittet på tilgjengligheten på de to kortene... Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 6800 ultra trekker mest strøm. (76W) Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Det med støy er ikke sant, har et x800xt nå, og det støyer minst like mye som mitt gamle fx5900 Ultra, kjøleribba dekker heller ikke ramen på kortet, slik at det ikke klokker så langt. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 6800 ultra trekker mest strøm. (76W) Ultra kortet trekker mer i idle, men under load trekker X850XT PE mest... Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Raptor' date='24/04/2005 : 16:02'] Jeg ville kjøpt x850, siden det lager litt mindre varme og er i snitt "LITT" bedre enn 6800 u kortet! ehm... X850XT PE trekker faktisk mer strøm en 6800 Ultra.... Jeg ville valgt Ultra-kortet, grunnet støtte for shader model 3.0, og bedre drivere til andre OS enn Windows... Ville også tittet på tilgjengligheten på de to kortene... enig her ATI har ræva drivere til Linux Og det er ikke merkbar forskjell på de ytelses messig på de spillene vi har i dag. Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Det med støy er ikke sant, har et x800xt nå, og det støyer minst like mye som mitt gamle fx5900 Ultra, kjøleribba dekker heller ikke ramen på kortet, slik at det ikke klokker så langt. så er det heller ikke snakk om et fx5900 ultra kort her heller da,snarere et 6800 ultra kort som ikke på noen måter kan sammenlignes. Ville personlig anbefalt deg x850xt pe kortet, men tror du vil bli fornøyd uansett hvilke du velger deg Endret 24. april 2005 av ducmaster Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 skal spille alt mulig.. battlefield 2, halo, far cry, CS:S, half life 2. osv!! Dette er alle spill som vil gå bedre på X850XT PE. Kanskje ikke særlig merkbart men dersom prisen er lik mellom de to ville jeg gått for XT PE kortet i ditt tilfelle, mens er et av dem billigere enn det andre ville jeg valgt det billigste. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 skal spille alt mulig.. battlefield 2, halo, far cry, CS:S, half life 2. osv!! Dette er alle spill som vil gå bedre på X850XT PE. Kanskje ikke særlig merkbart men dersom prisen er lik mellom de to ville jeg gått for XT PE kortet i ditt tilfelle, mens er et av dem billigere enn det andre ville jeg valgt det billigste. Veldig enig. Gå for det kortet du kan få billigst. Ytelsesnivået er veldig likt så det spiller liten rolle hvilket kort du velger. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) men hvis støy har noe å si, så kan jeg anbefale HIS sin ICEQ-kjøler. Senker gpu med ca 11 grader i forhold til standard vifta dems. I tillegg støyer det utrolig lite og den trekker ut luft av kainettet. Eneste minus er at X850XT PE koster 400,- mer enn f.eks POV 6800 Ultra Endret 24. april 2005 av Makky Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 men hvis støy har noe å si, så kan jeg anbefale HIS sin ICEQ-kjøler. Senker gpu med ca 11 grader i forhold til standard vifta dems. I tillegg støyer det utrolig lite og den trekker ut luft av kainettet. Hvor finner man den kjøleren, og passer den til både 850 og 6800? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 men hvis støy har noe å si, så kan jeg anbefale HIS sin ICEQ-kjøler. Senker gpu med ca 11 grader i forhold til standard vifta dems. I tillegg støyer det utrolig lite og den trekker ut luft av kainettet. Hvor finner man den kjøleren, og passer den til både 850 og 6800? finnes forskjellige versjoner av ati\nvidia silencern, som er tilnærmet lik iceq viften. siden x850 og 6800ultra er 2 helt forskjellige kort, og bygget på forskjellige pcb så er det 2 helt forskjellige kjølere du skal ha til dem. sjekk hos komplett, er ikke så dyre heller . Er artic cooling som lager dem. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Men problemet med å bytte kjøler er jo at garantien _kan_ forsvinne! ICEQ-kjøleren på HIS-korta er jo ferdig montert Endret 25. april 2005 av Makky Lenke til kommentar
kasol Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg har HiS X800XTPE IceQ og er meget godt fornøyd med støy, varme og klokkeegenskaper. Hadde ett 6800U som jeg aldri ble fornøyd med først. Jeg anbefaler HiS IceQ hvis du har plass i kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå